Costurile Calitatii

Extras din referat Cum descarc?

Calitatea, realizarea calitatii nu sunt probleme noi in cadrul firmei sau al societatii. Preocuparile din aceste domenii sunt extrem de diverse. Astfel, in permanenta, calitatea a fost analizata in legatura cu cantitatea si cu costurile, implicit cu preturile. Un consumator aflat in fata unui produs mai scump este, in general, convins de faptul ca acel produs este superior din punct de vedere calitativ in comparatie cu produsele similare.
1. Definirea costurilor referitoare la calitate:
Prima intreprindere care a introdus un sistem de management bazat pe costurile calitatii a fost Compania General Electric (1946). In cadrul acestui sistem costurile calitatii au fost definite ca reprezentand ,,costurile datorate rebuturilor, remanierilor, inspectiilor, testelor, deficientelor constatate de cumparator, asigurarii calitatii, incluzand programele de instruire in domeniul calitatii, auditul calitatii produselor, controlul si analiza statistica".
Intr-o definire mai larga, costul referitor la calitate reprezinta cheltuielile efectuate de producator, utilizator si societate in legatura cu calitatea proceselor, produselor, serviciilor si protectia mediului.
Corespunzator standardelor ISO 9000, costurile referitoare la calitate reprezinta costurile care se fac pentru realizarea calitatii propuse, asigurarea increderii necesare, si pierderile suportate atunci cand nu se realizeaza calitatea propusa.
Costurile referitoare la calitate reprezinta totodata un instrument important de valorizare a calitatii, de optimizare a proceselor si activitatilor relevante pentru calitate, o sursa potentiala de crestere a profitului STE.
2. Calitatea si eficienta economica:
Calitatea este o notiune relativa si de aceea se impune o continuitate a procesului de imbunatatire a sa. Cresterea nivelului de calitate al produselor oferite consumatorilor reprezinta o cale importanta de reducere a costurilor. Afirmatia anterioara poate fi sustinuta de urmatoarele argumente:
- oferta de produse care corespund cerintelor consumatorilor contribuie, in mod efectiv, la cresterea volumului vanzarilor, fenomen care, la randul sau, determina o reducere a nivelului costurilor fixe;
- exista numeroase posibilitati de imbunatatire a calitatii care fac apel la simplificarea conceperii si producerii efective a produselor. 
Fiecare producator aloca fonduri pentru realizarea ansamblului de cerinte care fac ca un produs sa fie nu numai corespunzator pentru utilizare, ci si sa fie competitiv pe piata.
Chiar si in prezent, in conditiile manifestarii unei concurente acerbe pe pietele nationale si mondiale, exista destule intreprinderi care fac apel la principiul "costului calitatii mediocre", care a fost formulat pentru prima data (in anul 1952) de unul din clasicii calitatii - Juran: costul calitatii mediocre este, de fapt, suma tuturor costurilor care ar dispare daca nu ar exista probleme in ceea ce priveste calitatea. Conform acestui principiu, costul calitatii mediocre reprezinta mijlocul de obtinere a satisfactiei clientului si de crestere a productivitatii si rentabilitatii. Strategia intreprinderilor respective se bazeaza pe eliminarea activitatilor ce nu genereaza valoare adaugata, respectiv a acelora care consuma mari cantitati de resurse, producand o risipire a acestora. 
Principalele activitati si costurile implicate aferente acestora sunt:
- costurile reclamate de studiul pietei sub aspectul identificarii cerintelor de calitate ale cumparatorilor;
- costurile activitatii de cercetare - dezvoltare;
- costurile legate de activitatea de proiectare;
- costurile procesului de asimilare in fabricatie a produsului: prototip, serie zero;
- costurile implicate de activitatea de pregatire a fabricatiei in vederea asigurarii proceselor tehnologice apte sa conduca la realizarea calitatii impuse;
- costurile de fabricatie;
- costurile de intretinere a fluxurilor tehnologice, precum si a utilajelor din flux;
- costurile pentru evaluarea si certificarea produsului;
- costul prevenirii defectelor, respectiv pentru realizarea si functionarea infrastructurii calitatii;


Fisiere in arhiva (1):

  • Costurile Calitatii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!