Analiza pieței condimentelor la apariția unui nou produs

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1455
Mărime: 7.91KB (arhivat)
Publicat de: Ruxanda Pavel
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Vasile Argentina

Extras din referat

Produsul ce se doreste a fi introdus pe piata este unul ce face parte din gama condimente. Aceste are perspective mari asupra pietei si intregii clientele si spera sa satisfaca si cele mai exigente gusturi in materie de condimente.

Obiectul urmarit

Obiectul urmarit este acela de a dezvolta o analiza asupra pietei romanesti de contimente pentru apritia unui nou produs pe piata.

Piata romaneasca de condimente este in continua crestere, chiar daca ne confruntam in continuare cu confuzia cumparatorului in a face distinctie intre produsul Baza pentru mancare si Condimente. Miscarile ce pot aparea tin strict de dezvoltare de piata, de strategii de expansiune, potential etc. Totul poate fi posibil in piata romaneasca!

In 2005, piata de condimente universale din Romania ajunsese, potrivit estimarilor, la valoarea de 27,7 milioane de euro. Anul acesta, se asteapta ca piata de condimente universale sa atinga valoarea de aproximativ 35 de milioane de euro.

Perspectivele pietei

Cerintele au crescut, in general, la toate tipurile de condimente, fie ca sunt mix-uri, verdeturi sau condimente clasice, asadar si importurile s-au majorat corespunzator. Consumatorul roman este extrem de conservator, iar cultura condimentelor in bucatarie, din pacate, inca nu este prea cunoscuta la noi. Aparitia multitudinii de restaurante cu ale lor preparate diverse, posibilitatea de miscare in afara granitelor tarii, ce a permis consumatorului autohton descoperirea gustului bucatariilor internationale, au dus la o mai buna intelegere a importantei utilizarii condimentelor in pregatirea preparatelor culinare.

In ceea ce priveste gusturile romanilor, exista o schimbare, dar inca se afla in stadiul de descoperire, incercare, invatare. Cererea si oferta sunt intr-o legatura foarte stransa. In piata se gasesc o multitudine de condimente, de la low pana la top brand, productie interna sau importuri. In principal, sunt cerute clasicele condimente: piper negru, frunza de dafin, scortisoara, boabe de mustar, dar au inceput sa le ajunga vertiginos din spate mix-urile pentru diferite tipuri de carne (pasare, porc), sau verdeturile (busuioc, marar, oregano etc.)

Publicitatea a fost intotdeauna un suport al vanzarilor, depinzand de strategia si planul de marketing al fiecarui producator in parte si pentru condimente, publicitatea are importanta, avand in vedere ca sunt o multitudine de posibilitati de a face publicitate condimentelor. Efectul publicitatii mass-media se vede in timp.

Producatorii de condimente afirma, la unison, ca urmatorii ani le-ar putea aduce afaceri in crestere. Cu conditia insa ca fiecare dintre ei sa depuna suficiente eforturi pentru dezvoltarea unei pietei dominate de un consum mai degraba traditionalist. Perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana nu este la fel de imbucuratoare pentru micii producatori care nu au investit in cresterea notorietatii produselor si mai ales in calitate.

In prezent, oferta companiilor producatoare de condimente este de la an la an mai bogata, lucru care comfirma interesul si eforturile jucatorilor pentru cresterea consumului si, implicit, educarea consumatorilor.

Alaturi de amestecurile diverse de condimente pentru retete clasice, pe rafturile magazinelor sunt disponibile din ce in ce mai multe mixuri destinate unor preparate exotice. In plus, s-a diversificat oferta de condimente destinate strict unui anumit tip de mancare, de genul "condimente pentru pilaf", "condimente pentru sarmale", "condimente pentru mancare de cartofi" s.a.

Si asta pentru ca, spre deosebire de tarile vest-europene, unde supermarketurile sunt pline de semipreparate sau de mancaruri deja pregatite, in Romania se gateste inca foarte mult acasa.

Spre deosebire de bazele pentru mancaruri, care beneficiaza de o comunicare mult mai agresiva, datorita probabil potentialului diferit de volume pe care le pot face, condimentele raman o marfa pentru care se gandesc alte strategii de marketing: pozitionare speciala la raft, plasari secundare in magazine. Sunt, pana la urma, produse cu rulaj relativ mic si adaos comercial mare, iar diversitatea sortimentelor face ceva mai dificila o comunicare punctuala.

Preview document

Analiza pieței condimentelor la apariția unui nou produs - Pagina 1
Analiza pieței condimentelor la apariția unui nou produs - Pagina 2
Analiza pieței condimentelor la apariția unui nou produs - Pagina 3
Analiza pieței condimentelor la apariția unui nou produs - Pagina 4
Analiza pieței condimentelor la apariția unui nou produs - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Analiza Pietei Condimentelor la Aparitia unui Nou Produs.doc

Alții au mai descărcat și

Tehnologia obținerii berii

Berea este o bautura alcoolica nedistilata, obisnuita prin fermentarea cu drojdie a unui must realizat din malt, apa si fiert cu hamei. Unii...

Industrie chimică alimentară

Proprietati mecanice - Elasticitatea - Plasticitatea - Duritatea - Rezistenta Proprietati fizice - Electrice - Magnetice - Optice -...

Te-ar putea interesa și

Analiza rentabilității și a riscurilor la SC Agribac SA Bacău

INTRODUCERE Obiectivul esenţial al entităţii economice îl constituie creşterea averii persoanelor implicate în viaţa acesteia (acţionari,...

Ai nevoie de altceva?