Ambalarea Pâinii

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 6565
Mărime: 951.53KB (arhivat)
Publicat de: Cosmin Sîrbu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ciobanu Camelia
prezinta principalele tipuri de ambalaje, proprietăţi şi funcţii ale acestuia precum şi metode de ambalare şi imprimare

Extras din referat

DEFINIŢIA,FUNCŢIILE SI PROPRIETĂŢILE AMBALAJULUI

Ambalarea produselor alimentare prezintă importanţă deosebită pentru toţi participanţii la circuitul tehnico-economic, fapt demonstrat de frecvenţa de înnoire a ambalajului care a fost mai mare decât cea de înnoire a produselor, în ultimii 20 de ani. Această tendinţă se explică prin impactul pe care îl are ambalajul asupra consumatorului la luarea deciziei de achiziţionare a produsului, de unde şi expresia „se cumpără cu ochii”.

Preocuparea crescândă a operatorilor economici pentru ambalaje explică şi multitudinea de definiţii date acestora. Ambalajul:

- este un accesoriu protector, indispensabil conservării, manipulării şi transportului unui produs (V. Petrescu, 1996);

- este o învelitoare completă sau parţială a mărfii în scopul protejării acesteia în timpul transportului şi depozitării precum şi în scopul de a prezenta marfa, în mod adecvat, beneficiarului (V. Petrescu, 1996);

- asigură protejarea produsului în timpul depozitării, transportului şi utilizării, iar în unele cazuri, protejarea mediului înconjurător faţă de eventualele influenţe nocive ale produsului (V. Petrescu, 1996);

- este un sistem care însoţeşte produsul în toate fazele circulaţiei sale, de la producător la consumator, sau numai în unele din aceste faze, îndeplinind funcţii legate de manipularea, protejarea, conservarea şi desfacerea produsului (V. Petrescu, 1996);

- este un sistem fizico-chimic complex, cu funcţii multiple, care asigură menţinerea sau, în unele cazuri, ameliorarea calităţii produsului căruia îi este destinat, favorizând identificarea acestuia, înlesnind atragerea de cumpărători potenţiali pe care îi învaţă cum să folosească, să păstreze produsul şi cum să apere mediul înconjurător de poluarea produsă de ambalajele uzate sau de componenţii de descompunere ai acestora (V. Petrescu, 1996);

- este un obiect destinat să cuprindă şi să învelească în mod temporar un produs sau un grup de produse, în timpul manipulării, transportului sau desfacerii acestora (A. Purcărea, 1999);

- reprezintă un mijloc (sau ansamblu de mijloace) destinat să cuprindă sau să învelească un produs sau un ansamblu de produse pentru a le asigura protecţie temporară din punct de vedere fizic, chimic, mecanic, biologic, în scopul menţinerii calităţii şi integrităţii acestora în starea de livrare, în decursul manipulării, transportului, depozitării şi desfacerii, până la consumare sau până la expirarea termenului de garanţie (STAS 5845/1 – 1996);

- un material specific, ca execuţie şi natură, destinat ambalării produselor alimentare în vederea asigurării protecţiei şi utilizat pentru transportul, manipularea, depozitarea sau desfacerea acestora (O.G. nr. 39/1995).

Analizând definiţiile prezentate mai sus reiese clar că la proiectarea şi realizarea ambalajelor trebuie să se ţină cont de cerinţele tuturor părţilor implicate (producători de ambalaje, industrii beneficiare, societăţi comerciale, consumatori).

În concluzie, un ambalaj trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe generale:

- masă şi volum propriu reduse;

- inofensiv pentru produs şi mediul înconjurător;

- să nu prezinte miros şi gust propriu care pot afecta inocuitatea produselor alimentare;

- să prezinte rezistenţă mecanică ridicată necesară pentru etapele circuitului tehnico-economic al produsului;

- să fie impermeabil la factorii externi (gaze, praf, grăsimi etc.);

- să fie atractiv pentru consumator prin corelarea celor trei elemente: formă, culoare şi grafică;

- să fie compatibil cu produsul pentru care este destinat.

Funcţii

Rolul major jucat de ambalaje în viaţa economico-socială rezidă şi în funcţiile acestuia:

- funcţia de conservare a conţinutului – cu rol în menţinerea caracteristicilor de calitate ale produsului;

- funcţia de prezentare – cu impact deosebit asupra deciziei consumatorilor;

- funcţia de informare a părţilor implicate în circuitul tehnico-economic, precum şi a consumatorilor, prin intermediul etichetării;

- funcţia de serviciu – adus consumatorului în cazul unor produse (flacon pulverizator etc.);

- funcţia de securitate alimentară;

- funcţia de protecţie a produsului alimentar împotriva unor factori fizico-chimici şi biochimici ce pot deprecia nivelul calitativ al produsului.

Proprietăţile ambalajului

Transmisia luminii

Transmisia luminii e necesară la ambalajele la care se doreşte să se afişeze conţinutul,dar sunt restrictionate în cazul alimentelor susceptibil a fi deteriorate de lumină(oxidarea lipidelor,distrugerea riboflavinei şi pigmenţilor naturali).Lumina absorbită de aliment în ambalaj este dată de relaţia:

în care:Ia este intensitatea de lumină absorbită de aliment,Ii este intensitatea luminii incidente,Tp este transmitanţa fracţională a materialului de ambalat,Rp este fracţiunea reflectată de materialul de ambalat,iar Rf este fracţiunea reflectată de aliment.

Preview document

Ambalarea Pâinii - Pagina 1
Ambalarea Pâinii - Pagina 2
Ambalarea Pâinii - Pagina 3
Ambalarea Pâinii - Pagina 4
Ambalarea Pâinii - Pagina 5
Ambalarea Pâinii - Pagina 6
Ambalarea Pâinii - Pagina 7
Ambalarea Pâinii - Pagina 8
Ambalarea Pâinii - Pagina 9
Ambalarea Pâinii - Pagina 10
Ambalarea Pâinii - Pagina 11
Ambalarea Pâinii - Pagina 12
Ambalarea Pâinii - Pagina 13
Ambalarea Pâinii - Pagina 14
Ambalarea Pâinii - Pagina 15
Ambalarea Pâinii - Pagina 16
Ambalarea Pâinii - Pagina 17
Ambalarea Pâinii - Pagina 18
Ambalarea Pâinii - Pagina 19
Ambalarea Pâinii - Pagina 20
Ambalarea Pâinii - Pagina 21
Ambalarea Pâinii - Pagina 22
Ambalarea Pâinii - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Ambalarea Painii.doc

Alții au mai descărcat și

Falsificarea Untului

Falsificarea este operatia de obtinere a unui produs asemanator cu altul deja existent in comert, operatie efectuata in scop de inselaciune si de...

Tehnologia obținerii berii

Berea este o bautura alcoolica nedistilata, obisnuita prin fermentarea cu drojdie a unui must realizat din malt, apa si fiert cu hamei. Unii...

Tehnologia de Fabricație a Pâinii Împletite

ARGUMENT Pâinea este un aliment de bază în alimentaţie, produs prin coacerea aluatului obţinut din (cereale măcinate) făină amestecată cu apă şi...

Te-ar putea interesa și

Aplicarea Managementului Proiectelor pentru Îmbunătățirea Activității de Transport

1. Introducere Dezvoltarea economică deosebită a tuturor ţărilor europene - în a doua jumătate a secolului al XX-lea - precum şi inevitabila...

Tehnicile de Conducere Forrester în Managementul Sistemelor Dinamice - SC Vel Pitar SA

CAPITOLUL I TEHNICILE DE CONDUCERE FORRESTER ÎN MANAGEMENTUL SISTEMELOR DINAMICE.ELEMENTE DE BAZĂ ALE TEORIEI MODELĂRII SIMULATIVE CU ATUTOREGLARE...

Studierea Pieței Produselor de Panificație

Introducere Prezenta lucrare este structurată pe trei capitole şi îşi propune să elaboreze un studiu de piaţă privind consumul de pâine şi produse...

Influența unor Adausuri de Origine Vegetală și Animală Asupra Calității Pâinii

CAPITOLUL I ASPECTE GENERALE PRIVIND ISTORIA ŞI DIVERSITATEA PÂINII ÎN LUME Pâinea este un aliment popular în aproape toată lumea, cu excepţia...

Biotehnologii în Industria Alimentară

TEMA DE PROIECTARE Sã se proiecteze o secþie pentru fabricarea produselor de franzelãrie cu o capacitate de 8t/24h. Amplasarea utilajelor se va...

Prezentarea activității SC Vel Pitar SA prin prisma compartimentului de marketing

1.1.Delimitări conceptuale: concept, apariţii, etape Mobilitatea accentuată a fenomenelor pieţei, specifică economiei moderne şi concretizată in...

Implementare HACCP - pâine albă cu cartofi

Constituirea echipei HACCP Pentru întocmirea unui plan HACCP şi implementarea sistemului, unitatea trebuie să dispună de personal calificat care...

Analiza Diagnostic la SC Vel Pitar SA

Grupul Vel Pitar Cu cei 4600 de angajaţi, 5 mori, 12 centre de producţie, ce asigura un volum zilnic ce depăşeşte 300 tone de panificaţie...

Ai nevoie de altceva?