Ambalaje și design în industria alimentară

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Painea este unul din alimentele de baza ale omului, fiind indispensabila in alimentatia zilnica, datorita atat proprietatilor nutritive cat si continutului in substante producatoare de energie termica. Valoarea alimentara a painii este in functie de componentii chimici principali, care ii determina valoarea energetica, de gradul de asimilare, precum si de valoarea substantelor proteice, minerale si a vitaminelor pe care le contine.

Painea are proprietatea de a degaja, prin transformarea pe care o sufera in organismul omenesc, o anumita cantitate de caldura, care reprezinta unul dintre cei mai importanti indici ai valorii ei alimentare. Componentii principali care determina valoarea calorica a painii sunt: hidratii de carbon, materiile proteice si substantele grase. Puterea calorica a hidratilor de carbon si a substantelor proteice este de 4,1 cal/g, iar a grasimilor de 9,3 cal/g.

Definitia,functiile si proprietatile ambalajelor folosite

Ambalarea produselor alimentare prezinta importanta deosebita pentru toti participantii la circuitul tehnico-economic, fapt demonstrat de frecventa de innoire a ambalajului care a fost mai mare decat cea de innoire a produselor, in ultimii 20 de ani. Aceasta tendinta se explica prin impactul pe care il are ambalajul asupra consumatorului la luarea deciziei de achizitionare a produsului, de unde si expresia ,,se cumpara cu ochii".

Preocuparea crescanda a operatorilor economici pentru ambalaje explica si multitudinea de definitii date acestora.

Ambalajul:

- este un accesoriu protector, indispensabil conservarii, manipularii si transportului unui produs (V. Petrescu, 1996);

- este o invelitoare completa sau partiala a marfii in scopul protejarii acesteia in timpul transportului si depozitarii precum si in scopul de a prezenta marfa, in mod adecvat, beneficiarului (V. Petrescu, 1996);

- asigura protejarea produsului in timpul depozitarii, transportului si utilizarii, iar in unele cazuri, protejarea mediului inconjurator fata de eventualele influente nocive ale produsului (V. Petrescu, 1996);

- este un sistem care insoteste produsul in toate fazele circulatiei sale, de la producator la consumator, sau numai in unele din aceste faze, indeplinind functii legate de manipularea, protejarea, conservarea si desfacerea produsului (V. Petrescu, 1996);

- este un sistem fizico-chimic complex, cu functii multiple, care asigura mentinerea sau, in unele cazuri, ameliorarea calitatii produsului caruia ii este destinat, favorizand identificarea acestuia, inlesnind atragerea de cumparatori potentiali pe care ii invata cum sa foloseasca, sa pastreze produsul si cum sa apere mediul inconjurator de poluarea produsa de ambalajele uzate sau de componentii de descompunere ai acestora (V. Petrescu, 1996);

- este un obiect destinat sa cuprinda si sa inveleasca in mod temporar un produs sau un grup de produse, in timpul manipularii, transportului sau desfacerii acestora (A. Purcarea, 1999);

- reprezinta un mijloc (sau ansamblu de mijloace) destinat sa cuprinda sau sa inveleasca un produs sau un ansamblu de produse pentru a le asigura protectie temporara din punct de vedere fizic, chimic, mecanic, biologic, in scopul mentinerii calitatii si integritatii acestora in starea de livrare, in decursul manipularii, transportului, depozitarii si desfacerii, pana la consumare sau pana la expirarea termenului de garantie (STAS 5845/1 - 1996);

- un material specific, ca executie si natura, destinat ambalarii produselor alimentare in vederea asigurarii protectiei si utilizat pentru transportul, manipularea, depozitarea sau desfacerea acestora (O.G. nr. 39/1995).

In concluzie, un ambalaj trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte generale:

- masa si volum propriu reduse;

- inofensiv pentru produs si mediul inconjurator;

- sa nu prezinte miros si gust propriu care pot afecta inocuitatea produselor alimentare;

- sa prezinte rezistenta mecanica ridicata necesara pentru etapele circuitului tehnico-economic al produsului;

- sa fie impermeabil la factorii externi (gaze, praf, grasimi etc.);

- sa fie atractiv pentru consumator prin corelarea celor trei elemente: forma, culoare si grafica;

- sa fie compatibil cu produsul pentru care este destinat.

Functii

Rolul major jucat de ambalaje in viata economico-sociala rezida si in functiile acestuia:

- functia de conservare a continutului - cu rol in mentinerea caracteristicilor de calitate ale produsului;

- functia de prezentare - cu impact deosebit asupra deciziei consumatorilor;

- functia de informare a partilor implicate in circuitul tehnico-economic, precum si a consumatorilor, prin intermediul etichetarii;

- functia de serviciu - adus consumatorului in cazul unor produse (flacon pulverizator etc.);

- functia de securitate alimentara;

- functia de protectie a produsului alimentar impotriva unor factori fizico-chimici si biochimici ce pot deprecia nivelul calitativ al produsului.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Ambalaje si design in industria alimentara.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2009
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
18 pagini
Imagini extrase:
18 imagini
Nr cuvinte:
4 496 cuvinte
Nr caractere:
24 248 caractere
Marime:
847.39KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Industria Alimentară
Tag-uri:
ambalaje, paine, produse
Predat:
la facultate , Universitatea Dunarea de Jos din Galati
Materie:
Industria Alimentară
An de studiu:
IV
Sus!