Extras din referat
Utilizarea internetului pentru comunicare, divertisment si alte activitati, in functie de grupa da varsta, 2012 (% utilizatori internet)
Comparativ cu 2006, când ponderea celor cu vârste între 16-74 de ani care nu utilizaseră niciodată internetul era de 74%, valoarea acestui indice a scăzut progresiv, ajungând la 48% în 2012. Cu toate acestea, la acest capitol România este pe ultimul loc în clasamentul țărilor membre UE, conform Eurostat, urmată de Grecia și Bulgaria, ambele înregistrând o rată de 42% în 2012. Cea mai scăzută rată a celor care nu utilizează internetul este atinsă de Islanda, cu o valoare de 3% în 2012.
Profilul socio-demografic al utilizatorilor de internet din România
Majoritatea utilizatorilor de Internet (90%) provin din mediul urban. Ponderea utilizatorilor de Internet din mediul rural este mai mare (19%) în cazul respondenților care folosesc conexiuni la puncte mobile.
Utilizatorii Internet sunt relativ uniform distribuiți între regiunile de dezvoltare, Bucureștiul (15%) și Nord-Est (15%) deținând ponderi relativ mai mari. Situația este similară și din punct de vedere al tipului de conexiune, cu plusuri ale ponderilor celor două regiuni menționate în cazul conexiunilor mobile.
Majoritatea utilizatorilor de Internet (50%) fac parte din categoria de vârstă 16- 34 ani, tendința specifică și utilizatorilor care folosesc conexiuni fixe. Utilizatorii Internet care folosesc conexiuni mobile tind să aibă o vârsta medie mai tânără.
Accesul la internet in Romania
Metoda de acces cea mai des utilizată în 2011 este accesul la internet de acasă (36%).
Principalele segmente de utilizatori Internet în raport cu statusul ocupațional al acestora sunt cele ale muncitorilor calificați /necalificați (20%), elevilor / studenților (19%) și inginerilor, medicilor, arhitecților, profesorilor sau economiștilor (15%). Proporțiile se regăsesc aproape identic în cazul utilizatorilor care folosesc conexiuni fixe, în timp ce utilizatorii Internet care folosesc conexiuni mobile provin semnificativ și din categoria antreprenorilor, liber-profesioniștilor, managerilor sau directorilor (13%).
Cei mai mulți dintre utilizatorii internet provin, fără a exista diferențe semnificative dintre cei care folosesc conexiuni fixe sau mobile, din gospodăriile formate din 3 sau 4 persoane (59%), cu o pondere mai mare a celor formate din trei membri.
Conținut arhivă zip
- Utilizarea internetului.pptx