Interpolarea grafică

Referat
8/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 13 în total
Cuvinte : 2656
Mărime: 31.73KB (arhivat)
Publicat de: Georgian Negoiță
Puncte necesare: 5
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: V. Prejmerean
UNIVERSITATEA “PETROL SI GAZE PLOIESTI” FACULTATEA „STIINTE ECONOMICE” SECTIA- INFORMATICA ECONOMICA

Cuprins

  1. 1. Metode de interpolare
  2. 1.1. Interpolarea lineară
  3. 1.2. Interpolarea polinomială
  4. 1.3. Interpolarea pe curbă
  5. 1.3.1. Interpolarea prin curbe Bezier
  6. 1.3.2. Interpolarea prin curbe Spline
  7. 2. Interpolarea sferică
  8. 2.1. Matrici de rota ie şi quaternioni
  9. 2.2. Interpolarea sferică lineară (SLERP)
  10. 3. Transformări ale imaginilor
  11. 3.1. Determinarea conturului
  12. 3.2. Scheletizare
  13. 3.3. Subţiere
  14. 4. Concluzie
  15. Bibliografie

Extras din referat

Prefaţă

Grafica pe calculator este un domeniu modern cu multiple aplicaţii practice în diverse domenii de activitate (medicină, artă, etc.), care pot fi realizate datorită dezvoltării disciplinelor matematice specializate în această direcţie.

În acest material sunt abordate aspecte doar dintr-o singură ramură ale graficii pe calculator, definite de Pavlidis şi anume Prelucrarea imaginilor (transformarea imiginilor).

În cele ce urmemză sunt prezentate diverse metode, tehnici şi algoritmi utilizaţi în reprezentarea şi prelucrarea digitală a imaginilor, atât în vederea creşterii calităţii imaginii destinate ochiului uman cât şi în scopul recunoaşterii formelor (Transformări ale imaginilor cuprinzând algoritmi de determinare a conturului, scheletizare şi subţiere).

Printre primele prelucrări de imagini amintim realizarea transmisiei peste Atlantic a imaginilor de ziar, în 1920, reducând timpul de transmisie de la o săptămână la trei ore prin codificarea, transmisia prin cablu marin şi decodificarea unor imagini având cinci nivele de strălucire. În continuare s-au îmbunătăţit metodele de creştere a calităţii imaginilor, iar începând din 1964 (când au fost ptreluate imagini de la bordul staţiei spaţiale Ranger 7) s-au utilizat diverse tehnici de restaurare şi îmbunătăţire a imaginilor preluate din spaţiul cosmic (misiunile Surveyor, Mariner şi Apollo).

Prelucrarea imaginilor îşi propune:

îmbunătăţirea informaţiei vizuale în vederea optimizării analizei şi interpretării de către om, cu aplicaţii în diverse domenii cum ar fi medicină (trecerea de la imagini alb/negru la imagini color, prelucrarea imaginilor biomedicale), ecologie (studiul poluării utilizând imagini aeriene), criminalistică, apărare, industrie, etc.

extragerea informaţiilor într-o formă internă pentru analiza cu ajutorul calculatorului a informaţiilor video, în recunoaştrea caracterelor (chinezeşti, de exmplu), a formulelor chimice sau matematice, în verificarea calităţii produselor, recunoaştrea preţurilor (coduri de bare), recunoaşterea amprentelor şi a feţei, în sortarea corespondenţei , în meteorologie, apărare, etc.

Interpolarea este o tehnică folosită în animație pentru a obține poziții intermediare ale

obiectelor pornind de la cadre cheie. Între cadrele cheie, obiectele pot suferi diferite transformări cum ar fi rotații, translații.

Interpolarea este procesul de umplere a datelor necunoscute dintre doua valori cunoscute. În clipurile video și filmele digitale, de obicei, aceasta se refera la generarea unor valori noi între doua cadre cheie. De exemplu, daca doriți ca un element grafic sa fie deplasat cu cincizeci de pixeli pe ecran spre stânga în 15 cadre, veți seta poziția graficului în primul si în cadrul al 15-lea și le veți marca pe amândoua drept cadre cheie. Photoshop interpoleaza cadrele între doua cadre cheie. (Interpolarea mai este denumita uneori și intercalare.) Interpolarea între cadrele cheie poate fi utilizata pentru a anima deplasarea, opacitatea, stilurile și iluminarea globala.

Preview document

Interpolarea grafică - Pagina 1
Interpolarea grafică - Pagina 2
Interpolarea grafică - Pagina 3
Interpolarea grafică - Pagina 4
Interpolarea grafică - Pagina 5
Interpolarea grafică - Pagina 6
Interpolarea grafică - Pagina 7
Interpolarea grafică - Pagina 8
Interpolarea grafică - Pagina 9
Interpolarea grafică - Pagina 10
Interpolarea grafică - Pagina 11
Interpolarea grafică - Pagina 12
Interpolarea grafică - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Interpolarea Grafica.doc

Alții au mai descărcat și

Reprezentarea Mediului Grafic în Autocad - Comenzi de Desenare

CURSUL NR. 1 1.1. PREZENTAREA MEDIULUI GRAFIC AutoCAD Autocad - ansamblu de programe de proiectare asistată cu scop general, având instrumente...

Trasarea Poliliniilor

2.1. TRASAREA POLILINIILOR Polilinia – o succesiune de elemente geometrice simple (segmente,arce) tratate de AUTOCAD ca o entitate. Proprietăţile...

Blocuri

Un bloc este format dintr-un ansamblu de entităţi tratate ca o singură entitate. Un bloc definit, poate fi memorat, apelat, trasferat, şi plasat...

Comenzi de Desenare

COMENZI DE DESENARE Comanda: POLYGON POLYGON - permite desenarea poligoanelor regulate cu 3 1024 laturi; -Meniul: DRAW Polygon -Butonul: (din...

Comenzi de Editare

Bara de meniu MODIFY Comanda: ERASE ERASE - permite ştergerea entităţilor din desen; - Meniul: MODIFY Erase - Butonul: (din bara de instrumente...

Gestionarea Straturilor și Tipurilor de Linii

Bara de instrumente Object Properties 1 Make Object’s Layer Current - transformă stratul cu obiectul în stratul curent; 2 Layers - deschide...

Comenzi de Informare

- sunt utilizate pentru furnizarea informaţiilor referitoare la entităţi; Comanda: LIST LIST - permite afişarea şi examinarea datelor pentru o...

Te-ar putea interesa și

Monitorizarea Calității Apelor Subterane

NOŢIUNI GENERALE PRIVIND MONITORIZAREA APELOR SUBTERANE Monitoringul calităţii apelor reprezintă un element de bază în orice program de...

Interpolare cu Funcții Spline de Clasă C2 Tensionate

Interpolare cu funcţii spline de clasă C2 tensionate În numeroase domenii ale ştiinţei apar situaţii în care este necesară cunoaşterea...

Mecanisme pentru Roboți Care se Deplasează prin Salt Obținute prin Studii pe Subiecți Vii

1. INTRODUCERE Asa cum se stie, prin biologie se întelege stiinta vietii (gr. bios - viata, logos - stiinta) . Stabilirea si elucidarea unor...

Geometrie Computațională

1. Complemente de geometrie si metode de aproximare 1.1. Spatii vectoriale. Spatii afine. Fie N - multimea numerelor naturale, Z - multimea...

Chimie analitică 2

Metode instrumentale de analiza - Obiectiv principal: Prezentarea celor mai importante metode de analiza instrumentala, atat din punct de vedere...

Lecții Matlab

1. Introducere in Matlab 1.1 Despre Matlab Matlab este un limbaj de inalta performanta pentru calcul tehnic, conform producatorului The...

Medii Integrate de Programare

Generarea vectorilor si a matricelor uzuale Funcţiile folosite pentru generarea vectorilor si a matricelor uzuale sunt: zeros – generează...

Refractometrie

REFRACTOMETRIE GENERALITATI Refractia este fenomenul de schimbare a directiei de deplasare a unei raze luminoase atunci când se trece dintr-un...

Ai nevoie de altceva?