CAP 1. Prezentarea teoretica a algoritmului folosit Perimetrul unei regiuni dintr-o imagine binara consta dintr-un set de pixeli care apartin obiectului si care are cel putin un vecin care apartine fondului. Prin contorizarea acestor pixeli, valoarea obtinuta o putem folosi ca perimetru. Totusi exista doua posibilitati pentru determinarea perimetrului, in functie de tipul de conectivitate al pixelilor. Observatie : - pixelii pot fi tetra-conectati sau octo-conectati Pentru a intelege mai bine sa consideram urmatoarea portiune de disc Fig 1(a) 1. Cazul in care pixelii sunt octo-conect... vezi detalii
Crearea paginilor web cu word Acum, crearea paginilor de Web a devenit o munca obisnuita, la fel ca lucrul cu programele Word sau Excel, etc. Ori ce firma, organizatie, persoana juridica sau persoana fizica poate crea si intretine o prezenta cu aspect profesional si actuala in World Wide Web (sau intr-un intranet). In terminologia programului FrontPage, un web este un sit de Web care se creaza local in calculator. El nu devine un sit de Web complet decat in momentul in care este plasat intr-un server de Web si devine accesibil pentru a fi vizitat de alte persoane. Un web este o colectie de... vezi detalii
- Cum se pot transforma coordonatele 3D in 2D, pentru a putea fi afisate pe ecran? Sa presupunem ca vrem sa desenam o linie care are urmatoarele coordonate 3D: (x1, y1, z1, x2, y2, z2). Linia va trebui sa fie desenata de la punctul (x1, y1, z1) la punctul (x2, y2, z2). Limbajele de programare, in general, nu accepta decat coordonate in x si y. In exemplul nostru va trebui sa transformam (x1, y1, z1) in (rx1, ry1), respectiv (x2, y2, z2) in (rx2, ry2). Formulele de transformare a coordonatelor 3D in 2D: rx1 = x1 * cos(alpha) - y1 * sin(alpha); ry1 = x1 * sin(alpha) + y1 * cos(alpha); r... vezi detalii
Exemplu de folosire a aplicatiei CorelDraw. Obtinerea imaginii este descrisa pas cu pas folosind pe langa explicatii si cateva capturi de ecran ce reprezinta stadii intermediare in realizarea ei.. vezi detalii
In istoria evolutiei sistemelor de calcul, modalitatea de reprezentare grafica a informatiei a reprezentat un salt calitativ important. Daca la inceputul ,,erei calculatoarelor" se putea vorbi doar de reprezentarea alfanumerica a informatiei, in prezent este posibila combinatia de grafica, text, sunet, imagine video, animatie, pentru o reprezentare cat mai eficienta a informatiei. Grafica pe calculator permite realizarea nu doar a imaginilor obiectelor din lumea reala, concreta dar si a obiectelor abstracte, sintetice. Aceasta caracteristica separa in mod esential grafica cu calculatorul, c... vezi detalii
Abstract. Lucrarea prezentata descrie unul din componentele principale ale unui calculator, si anume mouse-ul, dispozitiv periferic ce are rol de a facilita dialogul dintre calculator si utilizator. Aceasta lucrare trateaza de asemenea tipurile de mous-uri, cu avantajele si dezavantajele utilizarii acestora, descrierea componentelor unui mous, viteza, si nu in ultimul rand, conectivitatea si proto-coalele de comunicare. 1 Introducere Un maus (scris si mouse; la plural mausuri, respectiv mouse-uri) este un dispozitiv de indicat pentru computere, care se tine in mana si care consta dintr-un... vezi detalii
Desenarea 2D Un desen AutoCAD este alcatuit din entitati. O entitate este o colectie de date ce vor fi tratate unitar de catre comenzile AutoCAD. Aceste date sunt: numele entitatii, tipul ei, culoarea, tipul de linie cu care este desenata, coordonatele etc. Pot fi vizualizate cu comanda LIST sau folosind functiile AutoLISP; de exemplu: (entget (car (entsel))) Entitatile recunoscute de AutoCAD Release 11 sunt: - punctul (POINT) - linia (LINE) - cercul (CIRCLE) - arcul de cerc (ARC) - linia cu grosime (TRACE) - poligonul plin - solid (SOLID) - polilinia (PLINE) - coroana ... vezi detalii
1.Introducere - Grafica pe Calculator 1.1 Grafica pe Calculator Grafica pe calculator sunt grafice create cu ajutorul calculatoarelor prin reprezentare si manipulare a datelor de imagine a unui computer, cu ajutorul software-ului de specialitate si a hardware-ului. Dezvoltarea grafica pe calculator a facut mai usoara cu ajutorul calculatoarelor pentru a interactiona mai multe tipuri de date. Evolutiile din grafica pe calculator au avut un impact profund asupra mai multe tipuri de mass-media si au revolutionat animatia, filmele si jocurile video de industrie. 1.2 DEV C++ Dev-C++ este un... vezi detalii
OpenGL was developed by Silicon Graphics Inc. (SGI) in 1992 and is widely used in CAD, virtual reality, scientific visualization, information visualization, and flight simulation. It is also used in video games, where it competes with Direct3D on Microsoft Windows platforms In computing, Java 2D is an API for drawing two-dimensional graphics using the Java programming language. Every Java 2D drawing operation can ultimately be treated as filling a shape using a paint and compositing the result onto the screen. The Java 3D API is a hierarchy of JavaTM classes which serve as the interface t... vezi detalii
Programul AUTO-CAD ( Computer Aided Design, proiectare asistata de calculator), ocupa un loc foarte important in plaja aplicatiilor vectoriale. AutoCad este un program foarte utilizat pentru proiectarea si desenarea asistata de calculator. Fisierele folosite de AutoCad sunt de tip DWG si DXF (Drawing eXchange Format). Exista foarte multe avantaje intre desenarea cu ajutorul unui soft de tip CAD si desenarea traditionala cu instrumente clasice, la planseta. Aceste avantaje ar fi: - un sistem de cotare extreme de bine elaborate si precis - posibilitatea editarii in doua si trei dimensiun... vezi detalii
INTRODUCTION Computer vision is a diverse and relatively new field of study. In the early days of computing, it was difficult to process even moderately large sets of image data. It was not until the late 1970s that a more focused study of the field emerged. Computer vision covers a wide range of topics which are often related to other disciplines, and consequently there is no standard formulation of "the computer vision problem". Moreover, there is no standard formulation of how computer vision problems should be solved. Instead, there exists an abundance of methods for solving var... vezi detalii
Abstract. Lucrarea contine informatii despre diferite formate ale imaginilor. Referatul are in componenta sa o scurta prezentare a notiunii de pixel, informatii privind 4 formate de imagini: JPEG, GIF, PNG, TIFF impreuna cu imaginea aferenta fiecarui format, un tabel cu avantaje, dezavantaje si utilizari ale formatelor de imagini si o concluzie din perspective calitate-dimensiune. 1 Introducere Pixelul este un element component, de obicei foarte mic, al imaginilor grafice (fotografii, desene etc.) digitale. Cuvintul provine din engleza de la PICture ELements (elemente de imagine). Se pres... vezi detalii
Se considera ca teoria haosului se bazeaza pe o paradigma. Incepand cu Newton si alti mari oameni de stiinta, matematicieni, fizicieni, toti specialistii perioadei mecaniciste s-au bazat pe idea ca lumea este uniforma, este ordonata si principial predictibila. Se presupunea, ca exista si poate fi gasita o lege universala si cu o conditie initiala sa putem prezice viitorul. Aceasta este premiza de la care se pleaca spre a cunoaste realitatea pe timpul lui Newton si care ulterior a devenit un mod de gandire pe care il avem fara sa stim, mai mult sau mai putin, cu totii. Insa, cand ne uitam ... vezi detalii
Utilizarea internetului pentru comunicare, divertisment si alte activitati, in functie de grupa da varsta, 2012 (% utilizatori internet) Comparativ cu 2006, cand ponderea celor cu varste intre 16-74 de ani care nu utilizasera niciodata internetul era de 74%, valoarea acestui indice a scazut progresiv, ajungand la 48% in 2012. Cu toate acestea, la acest capitol Romania este pe ultimul loc in clasamentul tarilor membre UE, conform Eurostat, urmata de Grecia si Bulgaria, ambele inregistrand o rata de 42% in 2012. Cea mai scazuta rata a celor care nu utilizeaza internetul este atinsa de Islanda... vezi detalii
1. Asezare Municipiul Oltenita, este asezat in Lunca Dunarii, in dreptul km 430, in aval de confluenta Dunarii cu raul Arges. Localitatea apartine din punct de vedere administrativ judetului Calarasi, fiind a doua localitate ca numar de locuitori, activitate economico - sociala si culturala, dupa municipiul Calarasi. Asezare cu trecut stravechi (in nordul sau fiind identificat urme ale culturii Gumelnita); se presupune ca este cetatea din timpul romanilor numita Daphne, care in timpul imparatuluii bizantin Constantin cel Mare a devenit Constantiola sau Constantiana Daphne. Prima atestare... vezi detalii