Minerale si pietre pretioase

Cuprins referat Cum descarc?

INTRODUCERE 2
10. Anhidritul 23
DESTINATIE TURISTICA CU CONOTATIE GEOLOGICA 25
Marile piramide 25
Bibliografie 28

Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE
GEOLOGIA este o stiinta a Pamantului, axata pe studiul globului terestru, cu toate ansamblurile sale interioare si exterioare.
GEOLOGIA vizeaza cunoasterea si intelegerea naturii, constitutiei si proprietatilor fizice si chimice ale Pamantului, precum si a genezei, varstei si a proceselor si transformarilor pe care acesta le-a suferit de-a lungul timpului. Situarea Pamantului in contextul extraterestru specific a determinat extinderea cercetarilor geologice si la corpurile ceresti mai mult sau mai putin apropiate, abordanu-se astfel domenii invecinate cu cosmochimia, astrofizica si astronomia.
GEOLOGIA se confrunta cu obiecte de studiu cu niveluri de organizare extrem de diferite -  de la retele cristaline de ordinul micronilor, pana la placi tectonice si domenii telurice cu dimensiuni de mii de kilometri -  precum si cu observarea unor fenomene si procese cu durate de desfasurare de o variabilitate extraordinara -  de la dezintegrarea radioactiva a nuclizilor cu perioade de injumatatire de cateva fractiuni de secunda si pana la procese sedimentare si tectonice care dureaza zeci si sute de milioane de ani.
Obiectele studiului geologic nu sunt intotdeauna accesibile, chiar daca ne referim strict la planeta noastra. Astfel, observarea si cercetarea directa se limiteaza practic la o pelicula superficiala -  la scara planetara -  si, chiar si la acest nivel, cunostintele sunt de data recenta, deoarece de-abia in cursul ultimelor decenii ale secolului XX s-au putut recolta probe de la mari adancimi continentale si oceanice, de importanta decisiva pentru cunoasterea structurii interne a Pamantului.
Acest extraordinar demers stiintific isi datoreaza in mod major realizarea faptului ca Pamantul este o planeta activa, chiar daca la scara umana -  dimensionala si temporala -  este in mod obisnuit consierat ca fiind o alcatuire stabila, cu structuri imuabil fixate in eternitate. De fapt, daca Pamantul ar fi complet static si inactiv, ar fi fizic imposibil de obtinut informatii asupra organizarii si proprietatilor sale interne. In realitate, datorita dinamicii sale interne, manifestata mai ales prin intermediul vulcanismului continental si oceanic, seismelor si, la scara mai mare, a deplasarilor tectonice litosferice, structura interna a Pamantului a putut fi descifrata ca rezultanta a unor procese complexe, ale caror mecanisme generale au inceput a fi intelese de putin timp.
MINERALOGIA SI MINERALELE
Mineralogia este o disciplina a geologiei al carei obiect de studiu il constituie mineralele, considerate din toate punctele de vedere specifice: compozitie chimica, structura, proprietati fizice, clasificare, geneza, ocurenta, utilizari, precum si metode si tehnici de identificare.
In studiul mineralogic, unitatea fundamentala este mineralul, considerat ca specie dupa modelul biologic. Pentru a defini mineralul, trebuie avut in vedere faptul ca acest concept a evoluat pe parcursul timpului, astfel incat astazi, in ceea ce priveste definitia general acceptata, exista o serie de controverse, legate de limitarile stricte ale acesteia.
Mineralele sunt substante anorganice omogene din punct de vedere fizico-chimic, formate natural in scoarta terestre, in conditii de geneza foarte diferite, controlate de procese geologice complexe. Cu mici exceptii (exemplu: mercurrul), majoritatea mineralelor sunt substante anorganice solide.
In natura, mineralele nu apar izolate, ci sub forma unor asambluri de minerale denumite roci. Luand in considerare modul de formare al rocilor, acestea pot fi: endogene -  formate in urma unor procese de dinamica interna, in cadrul scoartei terestre; sunt grupate rocile magmatice si metamorfice; exogene - formate in urma unor procese de dimanica externa, la suprafata scoartei terestre; cuprind rocile sedimentare. Rocile endogene reprezinta 95 % din volumul total al litosferei.
Proprietatile macroscopice al mineralelor:
Consideram ca fiind proprietati macroscopice al mineralelor acele proprietati care pot fi determinate cu ochiul liber sau prin procedee de testare simple, accesibile in conditii de teren.
Proprietatile macroscopice utilizate in determinarea mineralelor sunt urmatoarele:
A) proprietati morfologice;
B) proprietati legate de coeziune;
C) densitate/greutate specifica;
D) proprietati optice;
E) alte proprietati ce sunt specifice doar anumitor minerale.

Fisiere in arhiva (1):

• Minerale si pietre pretioase.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Androne D. A. -  M. -2008 -  Geologie Generala -  Volumul 1 -  Mineralogie -  Editura Tehnopress, Iasi
2. Ivanovici V., Stipol V., Constantinescu Em. - Mineralogie - Editura didactica si pedagocica, Bucuresti 1979.
3. Mastacan Gh., Mastacan I. - Mineralogie, vol. I si II. - Editura tehnica, Bucuresti, 1976.
4. Miclea I., Bleahu M. -  Cristalele Romaniei - Editura sport-turism, Bucuresti, 1977
5. Lexicon - Geologie, geografie, mine, petrol, vol. I si II, Editura tehnica - Bucuresti, 1977
6. http://pangeea.uab.ro/upload/35_8%20Ludusan%20N%20-%20Diamantul.pdf
7. https://www.britannica.com/science/realgar
8. https://istoriiregasite.wordpress.com/2016/03/19/minunile-lumii-antice-piramidele-egiptene-i/
9. http://informatiiutile-voicu.blogspot.ro/2010/12/mistere-ale-vechilor-piramide-egiptene.html?m=1
10. http://doru.juravle.com/publicatii/resurse/carti/Geologie%20generala/ANEXA%20I.%20MINERALOGIE%20DESCRIPTIVA.pdf
11. http://old.unibuc.ro/prof/ene_m/docs/2013/noi/23_12_37_464_Suport_Geologie_LP_ID_FR_Geografie.pdf

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.

Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.