Capitolul 1 Concepte in turism Notiunea de turism exprima un mod de recreere alaturi de alte activitati si formule de petrecere a timpului liber. Acesta presupune deplasarea temporara a persoanelor spre destinatii situate in afara resedintei obisnuite si desfasurarea unor activitati neremunerate, in acele locuri. Sejurul efectuat trebuie sa fie de cel putin 24 de ore. Turismul include un ansamblu de servicii, printre care si cele de transport, cazare, alimentatie si agrement. Asadar, toate aceste elemente distincte influenteaza, intr-o mare masura, progresul turismului si implicit al economiei. Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial au aparut mutatii in viata socialo-economica a intregii lumi. Astfel au aparut posibilitati de crestere a productivitatii muncii. Acestea au avut efecte pozitive asupra membrilor societatii, precum cresterea veniturilor si a puterii de cumparare, marirea concediilor, sporirea duratei timpului liber prin reducerea zilei si a saptaminii etc. Calatoriile au aparut ca efect al dorintei oamenilor de a se desprinde de mediul cotidian si au fost influentate de modernizarea si dezvoltarea mijloacelor de transport si de informare. Cu ajutorul datelor statistice date de Organizatia Mondiala de Turism se poate vedea ca in anul 1880 numarul turistilor internationali a fost de 30 000, iar in 1980 s-au inregistrat 285 de milioane. In prezent inregistrindu-se peste 400 de milioane de turisti. Turistii internationali sint cei care calatoresc intr-o alta tara decit cea in care isi au domiciliul. In urma altui studiu s-a aratat ca astazi incasarile din turismul international reprezinta, aproximativ 10-15% din exporturile mondiale si cel mai important capitol al comertului invizibil. Rolul si locul turismului in geografia economica mondiala Turismul a aparut ca efect dupa combinarea mai multor ramuri precum constructiile, industria alimentara, industria electronica si electrotehnica, industria energiei electrice si termice, industria constructiilor de masini, industria lemnului etc. Aceste ramuri reprezinta ramurile furnizoare, sunt cele care ofera baza materiala a turismului, iar unele dintre ele ajuta si productia oferita de unitatile de cazare. Alte industrii precum comertul, comunicatiile, cultura, transporturile, asistenta medicala, ajuta direct la satisfacerea cerintelor clientilor. Pentru a putea avea un produs turistic de calitate superioara, toate aceste ramuri trebuie sa lucreze impreuna si sa ofere fiecare in parte lucruri de calitate superioara. Resurse turistice si forme de turism Potentialul turistic mondial este constituit din obiectivele naturale si obiectivele antropice. Obiectivele naturale sint constituite din: formele de relief, riuri, lacuri, tarmuri marine, vegetatie, fauna etc, iar obiectivele antropice sunt cele realizate de oameni: monumente istorice, arhitectonice, de arta, muzee, obiective etnografice si de folclor etc. In functie de potentialul turistic putem distinge mai multe tipuri de turism precum: Turism de aventura, turism cultural, turism balnear, turism de afaceri, ecoturism, turism religios, turism sportiv, turism montan, turism rural, turism de litoral samd. Marile zone turistice ale Terrei ,,In functie de o serie de criterii generale - intre care potentialul turistic (natural si cultural-istoric), echiparea tehnico-materiala a teritoriului, circulatia turistica, pozitia geografica, calitatea mediului inconjurator si reteaua de asezari rurale si urbane - Organizatia Mondiala a Turismului a distins sase regiuni turistice, care inglobeaza aproape toata suprafata Terrei, si anume: Europa, Americile, Asia de Est si Pacific, Africa, Orientul Mijlociu, Asia de Sud."
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.