Stockholm

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Geografie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1571
Mărime: 628.08KB (arhivat)
Publicat de: Tamara Niță
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Marginean Dan

Extras din referat

STOCKHOLM

Oras situat in SE tarii, pe canalul Norrstrom, acolo unde apele lacului Malaren se îngemaneaza cu cele ale Marii Baltice, acopera un arhipelag de aproximativ 20 de insule si tarmul continental din imediata apropiere a acestora, fiind în aceeasi masura, cel mai mare oras al Suediei, dar si centrul comercial, financiar, de transport si cultural cel mai important al tarii.

Structural, teritoriul Suediei apartine aproape în întregime scutului fenoscandic, format din roci arhaice erodate, antrenate partial în orogeneza tertiara; glaciatiunea cuaternara a lasat urme evidente pe întreaga suprafata a tarii(depozite morenice, vai glaciare, lacuri s.a); numeroase insule(mai mari fiind Gotland si Oland) însotesc tarmul dantelat, adesea stâncos al Marii Baltice. În N si în S canalului se întind câmpiile Uppsala, Vastagota, Ostagota; coline, în parte morenice, separa cele 3 arii depresionare bine populate, acoperite de culturi agricole. Sunt caracteristice lacurile(96000 la numar) , cele mai mari fiind cele tectonice(Vanern 5585km2 , Vattern 1899km2 , Hjalmaren , Malaren 1140km2).

Clima pastreaza înca un caracter continental , cu temperaturi medii –6,80C iarna si respectiv 15,90C vara si precipitatii ce depasesc 500 mm anual.

Vegetatia este alcatuita din paduri de amestec cu diverse foioase . Fauna este variata cu veverite, iepuri, vulpi, nevastuici, pasari de apa s.a.

Populatia capitalei este de aproximativ 1.492.000 locuitori.

În vecinatatea unui castel construit în 1187, regentul Birger Jarl întemeiaza la 1252 un oras care se impune, în urmatorul secol, ca un însemnat port al Scandinaviei .Dupa destramarea Uniunii de la Kalmar Stockholm devine capitala statului suedez de sine statator.

Se spune despre Stockholm ca este un oras – arhipelag, desi elementele sale fundamentale se întind si se înalta pe numai 13 dintre cele 24000 de insule, insulite si ostroave de la acea margine rasariteana a Suediei, unde apele Marii Baltice se întâlnesc cu cele ale marelui lac Malar.

Bulevarde lichide

Din cauza acestei îngramadiri uluitoare de pamânturi insulare este atât de greu sa distingi la Stockholm unde începe si unde se sfârseste marea. În Stockholmul de azi, nici nu-ti prea dai seama când treci de pe o insula pe alta, în paienjenisul de poduri, de toate marimile, pe care-l strabati, încercând sa ajungi la locurile cele mai deosebite de pe cuprinsul sau. Poate ca ti-ar fi mai lesne sa explorezi tot acest univers insolit folosind numeroasele mijloace de transport nautic, în majoritatea lor vase de calatori, care, zi si noapte, înconjoara insulele, de-a lungul tarmurilor, ca niste adevarate bulevarde lichide, care îti ofera din plin privelistele cele mai surprinzatoare ale nordicului oras.

Orasul Stockholm este unul dintre principalele porturi ale tarii având iesire la Marea Baltica fiind si un santier naval cunoscut. Stockholmul are 2 aeroporturi principale:Arlanda si Bromma care fac legatura cu importante orase ale lumii.

Goteborg cel mai mare port suedez, este asezat la Str. Kattegat si este legat de capitala prin canale. Orasul este cunoscut în toata lumea prin automobilele si camioanele ‘’Volvo’’ , care se construiesc aici.

Important centru economic, al doilea centru industrial dupa Goteborg, Stockholm concentreaza în cele peste 1 500 întreprinderi ale sale cca 10% din productia industriala a tarii(siderurgie, electronica, telecomunicatii, utilaje industriale, petrochimie, poligrafie s.a.) .

Preview document

Stockholm - Pagina 1
Stockholm - Pagina 2
Stockholm - Pagina 3
Stockholm - Pagina 4
Stockholm - Pagina 5
Stockholm - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Stockholm.doc

Alții au mai descărcat și

Amenajarea Turistică a Stațiunii Balneoclimaterice Covasna și Împrejurimi

Prezentul studiu are la baza oportunitatea dezvoltarii si diversificarii ofertei turistice pentru statiunea balneoturistica Covasna. “Statiunea...

Japonia

Japonia este o tarã prin excelentã insularã, situatã în nord-vestul oceanului pacific. Japonia este fãrã indoialã statul care a înregistrat cea mai...

Județul Timiș

1.Localizarea geografica si caracterizarea judetului 1.1. Scurt istoric Istoria judetului se pierde in timp, fiind mentionate inca din...

Rolul Carpaților

Unitati montane. Carpatii românesti Carpatii românesti fac parte din marele lant muntos alpino-carpato-himalayan, aparut în urma orogenezelor...

Te-ar putea interesa și

Imigranții

CAPITOLUL I. INTEGRAREA IMIGRANȚILOR Secţiunea I CONCEPTUL DE INTEGRARE Conceptul de integrare este folosit ȋn multe discipline academice,...

Traficul de Ființe Umane

INTRODUCERE Incepând cu ultimul deceniu al secolului trecut Europa, eliberata de Cortina de Fier, s-a aflat in fata unei provocari socio-economice...

Infracțiunea de trafic de persoane

INTRODUCERE Traficul de persoane este un fenomen care a luat amploare în ultimii ani, România fiind una dintre ţările cu cele mai multe persoane...

Raportul Existent între Activitățile Sectorului Medical și Protecția Mediului Arealului Internațional

CAPITOLUL I PARTICULARITĂŢILE DREPTULUI INTERNAŢIONAL AL MEDIULUI ŞI COOPERAREA INTERNAŢIONALĂ ÎN DOMENIU 1.1.Consideraţii generale Dreptul...

Interacțiunea dintre Procesul Globalizării și Dezvoltarea Durabilă

1. INTRODUCERE Pentru a putea realiza acest proiect trebuie în mod sigur să avem un punct de plecare iar noi am ales ca punct de plecare acest...

Dreptul de Azil

DREPTUL DE AZIL I.Carta Drepturilor Fundamentale ale Uniunii Europene I.i Scurt istoric Grupul Partidului Popular European (Creştin Democrat)...

Calitatea Vieții și Factorii Care o Influențează

INTRODUCERE Elemenetele privind necesităţile, nivelul cultural, mediul înconjurător şi folosirea timpului liber, constituie mijloace de apreciere...

Asocierea României la A.E.L.S. condiție a dezvoltării și progresului economic

CAPITOLUL I TENDINŢE ŞI REALITĂŢI ÎN COMERŢUL INTERNAŢIONAL CONTEMPORAN 1.1. PRINCIPALELE DIRECŢII DE EVOLUŢIE ALE COMERŢULUI INTERNAŢIONAL...

Ai nevoie de altceva?