Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Geografie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 3514
Mărime: 578.72KB (arhivat)
Publicat de: Casian Oroș
Puncte necesare: 5
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Facultatea de Geografie şi Geologie Departamentul de Geografie

Extras din referat

Transporturile rutiere

Transportul reprezintă un domeniu al activității social-economice, prin care se realizează deplasarea bunurilor materiale și a oamenilor în spațiu, cu ajutorul unor vehicule sau instalații speciale, pe anumite căi de circulație, în vederea satisfacerii necesităților materiale și spirituale ale societății.

Transportul s-a dezvoltat odată cu societatea omenească. Evoluția transporturilor a fost împusă de dezvoltarea mereu ascendentă a factorilor de producție. Multe din cuceririle țiinței și tehnicii, care la vremea respectivă nu păreau de mare importanță, au fost puse în slujba dezvoltării și modernizării bazei tehnico-materiale a transporturilor care, la rândul ei, a fost capabilă să asigure oamenilor o gamă variată de servicii într-un timp din ce în ce mai redus. Sporirea necontenită a volumului producției materiale, necesitatea schimbului de mărfuri, nevoia de deplasare la distanțe mări a bunurilor și oamenilor au constituit factori promotori ai dezvoltării ascendente a transporturilor.

Treptat, s-a constatat desprinderea unei noi ramuri a economiei naţionale, industria turismului, în cadrul sectorului terțiar al prestărilor de servicii.

Transportul reprezintă una din componentele de bază ale prestației turistice, el asigurță deplasarea turiștilor de la locul de reşedinţa la cel de petrecere a vacanței. Serviciul de transport are un conţinut complex cu implicaţii deosebite asupra turismului.

Transporturile constituie o ramură importantă a economiei naționale, menită să asigure desfăşurarea nestingherită a proceselor de producție și legătura organică între resursele de materii prime, unităţile de prelucrare şi de fabricaţie şi unităţile de distribuţie a bunurilor materiale pe teritoriul ţării, în volumul, la timpul şi în direcţiile necesare, dictate de interesele şi ritmurile de dezvoltareale economiei naţionale.Dezvoltarea transporturilor este rezultatul procesului de dezvoltare a întregii noastre societăţi. Transporturile se desprind ca o ramură de sine stătătoare a producţiei materiale. Transporturile, ca sector al economiei naţionale, reprezintă o prelungire a proceselor de producţie până la locurile de consum productiv sau neproductiv (individual) iar orice întârziere sau dereglare a transporturilor are repercusiuni asupra întregului angrenaj al economiei unei ţări. În consecinţă, circulaţia bunurilor materiale şi a oamenilor reprezintă o condiţie esenţială a desfăşurării normale a vieţii, iar posibilităţile de transport condiţionează cooperarea economică între ramurile producţiei materiale, schimburile de valori şi dezvoltarea armonioasă a tuturor regiunilor ţării.

Apariţia şi dezvoltarea societăţi omeneşti a impus nevoia de transport .Astfel ca la nivelul acestui domeniu ,activitatea de transport a ajuns să deţină 10% din P.I.B ,în cazul Uniunii Europene,8.8 % în Ungaria ,8,7 % în Norvergia ,7.4 % în Belegia, 6.2 % în Austria ,4.5 în România.

Cauzele care duc la producerea accidentelor rutiere

Circulaţia pe drumurile publice este o activitate complexă cu adânci implicaţii în viaţa oamenilor.De aceea, se acţionează permanent prin toate mijloacele,că acestea să se desfăşoare în condiţii de deplină siguranţa atât prin viaţa cetăţenilor dela cei mai mici până la cei mai mare cât şi pentru integritatea bunurilor materiale

Principalele cauze ale accidentelor de circulaţie datorate conducătorilor auto sunt următoarele :

• traversarea neregulamentară a pietonilor (în Iaşi, locul 1 este în localitatea Budăi - Leţcani);

• neacordare de prioritate;

• viteza neadecvată;

• depăşirile neregulamentare (nerespectarea regulilor referitoare la manevra de depăşire);

• alcoolul;

• alte cauze.

Factorii care concură la producerea accidentelor rutiere se pot grupa în două mari categorii :

• factori externi;

• factori interni.

În domeniul transporturilor, România deţine o poziţie-cheie la frontiera estică a Uniunii Europene lărgite, ca zonă de tranzit atât pe direcţia est-vest (racordul cu Asia prin Marea Neagră) cât şi nord-sud (de la Baltică la Mediterană). Trei dintre axele prioritare TENTtraversează teritoriul României.

Transportul rutier de călători are o evoluţie ascendentă, luând în considerare numărulautovehiculelor înscrise anual în circulaţie, în perioada 2002 - 2007, număr care a crescut cu 10,5% în anul 2007 faţă de anul 2002. Aşa cum se remarcă în figură 13.2.8., odată cu această creştere, a crescut şi numărul de accidente grave de circulaţie rutieră cât şi numărul de persoane accidentate, ceea ce înseamnă scăderea gradului de siguranţă rutieră.

La nivel mondial se considera că transporturile rutiere:

-ca ocupa primul loc în lume în rândul cauzelor morţii violente

-peste 1.26 mil.persoane decedate-3.200 zilnic

-peste 35 mil. Răniţi -50.000 zilnic

-peste 10 mil.persoane rămase cu handicap

Preview document

Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 1
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 2
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 3
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 4
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 5
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 6
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 7
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 8
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 9
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 10
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 11
Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Riscuri Induse de Trasnsporturile Rutiere.doc

Ai nevoie de altceva?