Problemele de Mediu Generate de Transportul Auto în Republica Moldova și Căile de Soluționare

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Geografie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1589
Mărime: 11.86KB (arhivat)
Publicat de: Lia Ștefanescu
Puncte necesare: 5
Universitatea”Al.Ioan Cuza” Facultatea de Geografie și Geologie

Extras din referat

Transportul este una din ramurile de bază ale economiei naţionale dar şi unul din principalii poluatori ai mediului ambiant. Principalele probleme evidențiate în cadrul acestei categorii sunt: poluarea atmosferică, generata de uzura parcului auto privat, de transport în comun și industrial, din cauza neconformitații emisiilor de la eșapament; poluarea mediului generată de utilizarea excesiva a autovehiculelor proprietate personală, consecința a ofertei nesatisfăcătoare a sistemului de transport în comun; poluarea atmosferei, poluarea fonică și prin vibrații a zonelor rurale, generate de uzura drumurilor comunale; crearea de disconfort pentru populație și uzura căilor rutiere, generate de traficul greu ce deservește balastierele și alte obiective ale industriei extractive (schele petroliere, exploatări miniere); poluarea sonoră generată de trafic; adoptarea unui management neecologic al deșeurilor și poluațtilor specifici (emisii de uleiuri, suspensii si detergenți în apele uzate);

Dintre efectele pe care transportul le are asupra sănătății umane sunt importante cele legate de nocivitatea gazelor de eșapament care coțtin NOx, CO, S02, CO2, compuși organici volatili, particule încărcate cu metale grele (plumb, cadmiu, cupru, crom, nichel, seleniu, zinc). Aceste noxe, împreună cu pulberile antrenate de pe carosabil, pot provoca probleme respiratorii acute și cronice, precum și agravarea altor afecțiuni. Traficul greu, generator al unor niveluri ridicate de zgomot și vibrații, precum și fondul sonor permanent, determină condiții de apariție a stresului, cu implicații uneori majore asupra stării de sănătate. Emisiile de substanțe poluante precum oxizii de azot, hidrocarburile, monoxidul de carbon, pulberile, cauzează sau exacerbează o serie de probleme de sănătate. Impactul traficului asupra sănătații duce la incidența mai mare a cancerelor și a bolilor de inimă, a problemelor respiratorii și a gravitații acestora. Îmbunătățirile tehnologice, care au redus nivelul emisiilor, au fost compensate de creșterea traficului, astfel încât emisiile sunt înca în crestere.

În Republica Moldova trei tipuri de transport au cunoscut o dezvoltare mai importantă: transportul auto, transportul feroviar şi transportul aerian. Transportul fluvial în ultimii ani, practic, a încetat să activeze. Ponderea tipurilor de transport este disproporţionată: circa 88% din totalul transportărilor efectuate în ţară îi revin transportului auto, 11%, transportului feroviar şi doar 1%, celorlalte tipuri de transport (în special, celui aerian). După anul 1990 numărul mijloacelor de transport auto a înregistrat creşteri considerabile. La sfârşitul anului 2006 în Republica Moldova erau înregistrate peste 370 mii unităţi de transport. În contrast cu creşterea rapidă a unităţilor de transport, reţeaua de drumuri a rămas, practic, neschimbată.

Transportul auto este sursa principală de poluare a atmosferei în Republica Moldova. Factorii de bază care sporesc impactul transportului auto asupra mediului, în afară de creşterea numărului mijloacelor auto, sunt calitatea nesatisfăcătoare a drumurilor şi starea tehnică precară a parcului auto. Creşterea bruscă a numărului unităţilor de transport participante la trafic a afectat puternic calitatea reţelei de drumuri. În condiţiile declinului economic din ultimii 15 ani investiţiile în dezvoltarea drumurilor au fost minore. Din această cauză nu se efectuează lucrări importante de reconstrucţie şi reparaţie a reţelei de drumuri naţionale. Starea precară a acesteia sporeşte semnificativ impactul produs asupra mediului. Un alt factor care intensifică impactul transportului auto asupra mediului este gradul înalt de uzură al parcului auto. Circa 70% din mijloacele de transport au o vârstă mai mare de 10 ani. Emisiile în atmosferă depind de tipul şi calitatea combustibilului utilizat de autovehicule. În ultimii 5 ani s-a importat doar benzină fără plumb şi motorină cu conţinut redus de sulf, ceea ce a eliminat unul din factorii de risc pentru sănătatea populaţiei. În anul 2006 în sectorul transporturilor au fost utilizate 226 kt benzină şi 361 kt motorină.

Preview document

Problemele de Mediu Generate de Transportul Auto în Republica Moldova și Căile de Soluționare - Pagina 1
Problemele de Mediu Generate de Transportul Auto în Republica Moldova și Căile de Soluționare - Pagina 2
Problemele de Mediu Generate de Transportul Auto în Republica Moldova și Căile de Soluționare - Pagina 3
Problemele de Mediu Generate de Transportul Auto în Republica Moldova și Căile de Soluționare - Pagina 4
Problemele de Mediu Generate de Transportul Auto în Republica Moldova și Căile de Soluționare - Pagina 5
Problemele de Mediu Generate de Transportul Auto în Republica Moldova și Căile de Soluționare - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Problemele de Mediu Generate de Transportul Auto in Republica Moldova si Caile de Solutionare.doc

Alții au mai descărcat și

Amenajarea Turistică a Stațiunii Balneoclimaterice Covasna și Împrejurimi

Prezentul studiu are la baza oportunitatea dezvoltarii si diversificarii ofertei turistice pentru statiunea balneoturistica Covasna. “Statiunea...

Japonia

Japonia este o tarã prin excelentã insularã, situatã în nord-vestul oceanului pacific. Japonia este fãrã indoialã statul care a înregistrat cea mai...

Județul Timiș

1.Localizarea geografica si caracterizarea judetului 1.1. Scurt istoric Istoria judetului se pierde in timp, fiind mentionate inca din...

Rolul Carpaților

Unitati montane. Carpatii românesti Carpatii românesti fac parte din marele lant muntos alpino-carpato-himalayan, aparut în urma orogenezelor...

Ai nevoie de altceva?