Capitolul I I. 1. Introducere. I.2. Scurt istoric al studiului fenomenului de poluare. I.3. Scopul si obiectivele lucrarii. I.4. Metodologia folosita. - Tipuri de studiu; - Metode folosite; - Tehnici si procedee utilizate in proiect. Capitolul II II.1. Definitie. II.2. Clasificarea poluarii. Tipuri de poluare. II.3. Caracteristici ale poluarii. Cauze ale poluarii. II.4. Efectele poluarii. Capitolul III III.1. Cazuri grave de poluare. Consecintele acestora. III.2. Metode de combatere a poluarii. Concluzii. Bibliografie.
Capitolul I I. 1. Introducere. Tratand natura ca pe invinsul sau si considerandu-se in afara ei, omul a reusit sa isi provoace atat lui insusi cat si societatii umane pagube imense . Starea actuala a mediului si evolutia probabila a acesteia in absenta masurilor de combatere a actiunii factorilor nocivi acestuia pe componente: Aerul -situatia actuala In ultimele doua decenii s-a observat o usoara imbunatatire a calitatii aerului datorita reducerii activitatilor economice (initial) si programelor de retehnologizare (incepand cu sfarsitul anilor " 90) derulate in unele sectoare ale economiei si in unele uzine majore, precum si monitorizarii intense de catre autoritatile de protectie a mediului si cerintelor de mediu mai stricte. Utilitatile energetice si termice (instalatii mari de ardere si unitatile de termoficare municipala) erau principalele surse de poluare cu SO2 (75,73 c/o) in 2003. Emisiile de SO2 au scazut in perioada 1995-2001 din cauza prabusirii sectorului industrial iar din 2003 au inceput din nou sa creasca din cauza revigorarii economiei. Emisiile de NO2 sunt provocate in mare parte de industria energiei electrice si termice (39.24c/o), traficul rutier (31.58c/o) si industriile manufacturiere (11.39c/o). Emisiile de mercur au inregistrat o scadere de 33.81c/o in 2003 comparativ cu 2002. Emisiile de cadmiu au scazut cu 50.17c/o in 2003 in raport cu 2002. Emisiile de plumb au scazut in 2003 cu 52.3c/o comparativ cu 2002, in principal datorita eliminarii benzinei cu plumb de pe piata carburantilor. Toate rafinariile din Romania au incetat productia de benzina cu plumb iar importurile de benzina cu plumb au fost la randul lor oprite. Practicile destul de obisnuite de ardere a deseurilor (municipale si industriale, uneori prin incendii neintentionate) genereaza emisii de CH4 si CO2, avand in vedere lipsa resurselor pentru alternative mai sigure. Traficul rutier afecteaza mediul in principal din cauza emisiilor de NO2. Emisiile sunt mult mai ridicate din cauza flotei de transport greu, in mare parte depasita din Romania (vehicule vechi si intretinute defectuos, care functioneaza pe baza de amestecuri de motorina si petrol, care genereaza poluare cu substante aromatice si uleiuri grele, insuficient arse. Poluarea aerului din orase este in mare parte provocata de transport (privat si public), desi in Romania nu exista date disponibile privind ponderea detinuta de fiecare mod de transport in poluare. In ultimii ani, poluarea aerului din orase a crescut ingrijorator. Transportul public , denumit in continuare TP, considerat un mijloc de transport mai curat, contribuie la poluarea generala a aerului din orase din cauza flotei invechite si aglomeratiei. Incineratoarele folosite de spitale sunt invechite si suprautilizate, generand cantitati mari de poluanti, acestea trebuie sa fie inchise in cel mai scurt timp cu putinta si gasita o alternativa viabila. Surse suplimentare de poluare a aerului sunt considerate si arderile ilegale si accidentale de deseuri. Aer - tendinte viitoare probabile Cererea de energie va creste probabil in Romania astfel ca daca nu se intreprinde nicio actiune in acest sens, poluarea provocata de sistemele de termoficare centralizate si marile instalatii de ardere va continua sa creasca din cauza cresterii economice. Energia produsa de centralele nucleare nu va face decat sa satisfaca cererea tot mai mare de energie. Odata cu cresterea sectorului transporturilor, vor aparea si probleme privind calitatea aerului, in special in mediul urban. In ceea ce priveste poluarea provocata de particulele de materie, daca nu se vor realiza imbunatatiri pe termen scurt si mediu, in Bucuresti si alte mari orase, situatia deja alarmanta a sanatatii umane vacontinua sa se deterioreze nu doar in interiorul orasului ci si in zonele din jurul acestuia.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).