Cuprins
- Capitolul I
- I. 1. Introducere.
- I.2. Scurt istoric al studiului fenomenului de poluare.
- I.3. Scopul și obiectivele lucrării.
- I.4. Metodologia folosită.
- - Tipuri de studiu;
- - Metode folosite;
- - Tehnici și procedee utilizate în proiect.
- Capitolul II
- II.1. Definiție.
- II.2. Clasificarea poluării. Tipuri de poluare.
- II.3. Caracteristici ale poluării. Cauze ale poluării.
- II.4. Efectele poluării.
- Capitolul III
- III.1. Cazuri grave de poluare. Consecințele acestora.
- III.2. Metode de combatere a poluării.
- Concluzii.
- Bibliografie.
Extras din referat
Capitolul I
I. 1. Introducere.
Tratând natura ca pe învinsul său și considerându-se în afara ei, omul a reușit să își provoace atât lui însuși cât și societății umane pagube imense .
Starea actuală a mediului și evoluția probabilă a acesteia în absența măsurilor de combatere a acțiunii factorilor nocivi acestuia pe componente:
Aerul –situația actuală
În ultimele două decenii s-a observat o ușoară îmbunătățire a calității aerului datorită reducerii activităților economice (inițial) și programelor de retehnologizare (începând cu sfârșitul anilor ” 90) derulate în unele sectoare ale economiei și în unele uzine majore, precum și monitorizării intense de către autoritățile de protecție a mediului și cerințelor de mediu mai stricte.
Utilitățile energetice și termice (instalații mari de ardere și unitățile de termoficare municipală) erau principalele surse de poluare cu SO2 (75,73 ℅) în 2003. Emisiile de SO2 au scăzut în perioada 1995-2001 din cauza prăbușirii sectorului industrial iar din 2003 au început din nou să crească din cauza revigorării economiei.
Emisiile de NO2 sunt provocate în mare parte de industria energiei electrice și termice (39.24℅), traficul rutier (31.58℅) și industriile manufacturiere (11.39℅).
Emisiile de mercur au înregistrat o scădere de 33.81℅ în 2003 comparativ cu 2002. Emisiile de cadmiu au scăzut cu 50.17℅ în 2003 în raport cu 2002. Emisiile de plumb au scăzut în 2003 cu 52.3℅ comparativ cu 2002, în principal datorită eliminării benzinei cu plumb de pe piața carburanților. Toate rafinăriile din România au încetat producția de benzină cu plumb iar importurile de benzină cu plumb au fost la rândul lor oprite.
Practicile destul de obișnuite de ardere a deșeurilor (municipale și industriale, uneori prin incendii neintenționate) generează emisii de CH4 și CO2, având în vedere lipsa resurselor pentru alternative mai sigure.
Traficul rutier afectează mediul în principal din cauza emisiilor de NO2. Emisiile sunt mult mai ridicate din cauza flotei de transport greu, în mare parte depășită din România (vehicule vechi și întreținute defectuos, care funcționează pe bază de amestecuri de motorină și petrol, care generează poluare cu substanțe aromatice și uleiuri grele, insuficient arse.
Poluarea aerului din orașe este în mare parte provocată de transport (privat și public), deși în România nu există date disponibile privind ponderea deținută de fiecare mod de transport în poluare. În ultimii ani, poluarea aerului din orașe a crescut îngrijorător. Transportul public , denumit în continuare TP, considerat un mijloc de transport mai curat, contribuie la poluarea generală a aerului din orașe din cauza flotei învechite și aglomerației. Incineratoarele folosite de spitale sunt învechite și suprautilizate, generând cantități mari de poluanți, acestea trebuie să fie închise în cel mai scurt timp cu putință și găsită o alternativă viabilă.
Surse suplimentare de poluare a aerului sunt considerate și arderile ilegale și accidentale de deșeuri.
Aer – tendințe viitoare probabile
Cererea de energie va crește probabil în România astfel că dacă nu se întreprinde nicio acțiune în acest sens, poluarea provocată de sistemele de termoficare centralizate și marile instalații de ardere va continua să crească din cauza creșterii economice. Energia produsă de centralele nucleare nu va face decât să satisfacă cererea tot mai mare de energie. Odată cu creșterea sectorului transporturilor, vor apărea și probleme privind calitatea aerului, în special în mediul urban. În ceea ce privește poluarea provocată de particulele de materie, dacă nu se vor realiza îmbunătățiri pe termen scurt și mediu, în București și alte mari orașe, situația deja alarmantă a sănătății umane vacontinua să se deterioreze nu doar în interiorul orașului ci și în zonele din jurul acestuia.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Poluarea cu Insecticide Organoclorurate.doc