Organizarea Teritoriului pe Soseaua Arcu, Iasi

Cuprins referat Cum descarc?

1.Incadrarea in teritoriu a strazii si soselei Arcu
2.Transportul in comun
o a.Transport municipal centralizat
o b.Transport privat 
3.Calitatea retelei stradale
o a.Tipul de artera de circulatie
o b.Tipul de imbracaminte a retelei stradale
o c.Calitatea imbracamintii
4. Activitati economice
o a. Tipul unitatii( de stat sau particular (S.R.L. sau unitate familiala )
o b. Domeniul de activitate
o c. Tipul de constructie 
o d. Aria de deservire 
o e. Marimea unitatii 
o f. Tipul de comercializare 
5. Locuinte
6. Analiza SWOT


Extras din referat Cum descarc?

INTRODUCERE 
Plecand de la denumirea disciplinei ,, Organizarea si planificarea teritoriului ,, trebuie sa intelegem ce este acela un teritoriu si cum se realizeaza amenajarea lui. Teritoriul reprezinta acel loc , regiune sau spatiul ocupat de o persoana , un grup de oameni sau de un sistem economic. ,, Teritoriul este expresia ultima a spatiului construit". ( Octavian Groza : ,, Bazele teoretice ale planificaarii teritoriale" 2005). In aparitia teritoriului sunt necesare parcurgerea unor etape, precum: apropierea spatiului, semnalizarea spatiului apropiat (prin diferite tehnici de identificare spatiala ), organizarea acestui spatiu si amenajarea spatiului organizat. Amenajarea teritoriului presupune ,,un ansamblu de actiuni concentrate care vizeaza amplasarea rationala pe suprafata unui teritoriu a locuitorilor, activitatilor, constructiilor, echipamentelor si mijloacelor de comunicatie". ( Pierre Merlin , Amenagement). Acest ansamblu de actiuni care duc la amenajarea teritoriului tin de stat, care se foloseste de puterea legitima prin interventia Guvernului. Amplasarea tuturor acestor componente mai sus precizate trebuie sa tina seama in primul rand de inertia spatiala, spre exemplu cladirile rezista foarte mult timp in spatiu si trebuie sa se adapteze ulterior si la alte structuri spatiale, precum cele sociale, culturale, politice si spatiale.
Orasul Iasi a avut o evolutie in timp si spatiu destul de indelungata, reusind astfel sa se evidentieze in cadrul marilor orase din Romania. Discontinutatile care apar in ritmul evolutiei teritoriale a Iasiului sunt date de diferentele socio-economice si politico-administrative de-a lungul secolelor care impun diverse modelari si remodelari , structurari si restructurari asupra spatiului urban . Ceea ce este mai aproape de zilele noastre si mai usor de inteles ca transformare a teritoriului este perioada de dupa 1990. Acum se observa o descrestere a spatiului construit dinspre centru spre periferia orasului, datorita crizei economice si lipsei unor proiecte urbanistice adecvate. Orasul capata o forma tentaculara extinzanduse spre periferiile urbane si localitatile vecine: Miroslava, Iezareni, Valea Lupului, Rediu, Breazu ,Holboca, Tomesti, Valea Adanca. Apare astfel fenomenul de periurbanizare, extinderea limitelor urbane, datorita gradului de favorabilitate a terenurilor pentru constructii cat si datorita amplasarii acestora in lungul axelor de transport. Prin aparitia acestor noi zone se modifica ideea de centru si periferie, extinderea Iasiului ducand cu sine si noi fluxuri comerciale si demografice din cartierele centrale spre aceste ,,periferii". Centrele urbane secundare primesc un atu chiar si in defavoarea centrului vechi al Iasiului, datorita intensificarii traficului si poluarii acestei zone. Datorita cresterii pretului la imobiliare parterele cladirilor vechi, care dau o nota de arhitectura distincta Iasiului sunt ocupate de diferite spatii comerciale. 
Trebuie sa precizam de altfel ca prin existenta unor diferite proiecte edificii importante din Iasi sunt renovate, precum: Biblioteca Central Universitara, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Mitropolia, Palatul Culturii, Muzeul de Istorie si unele biserici care fac parte din patrimoniul cultural al orasului. Strada si Soseaua Arcu au avut si ele o evolutie in decursul anilor,dupa 1990 teritoriul fiind supus unor serii de remodelari.Activitatile economice au inceput sa se diversifice foarte mult,parterul imobilelor fiind ocupat de unitati economice.Foarte putine cladiri sunt renovate iar unele dintre ele fiind momentan aproape nefunctionale.In ultimii ani au fost renovate o serii de locuinte si s-au efectuat lucrari de reabilitare a spatiului pietonal.
1.Incadrarea in teritoriu a strazii si soselei Arcu
Strada si soseaua Arcu sunt situate aproximativ in centrul orasului fiind legate de acesta prin Bulevardul Stefan cel Mare.Strada Arcu porneste din Piata Unirii,continuandu-se apoi cu Soseaua Arcu din dreptul hypermarketului Billa pana la intersectia cu strada Pictor Octav Baancila.
2. Transportul in comun 
Legaturile dintre aceasta zona si restul orasului se realizeaza atat pe baza tipului de transport centralizat cat si privat. Transportul in comun se desfasoara doar pe strada Arcu. 
a. Transportul municipal centralizat 
Este reprezentat de tipul de transport electrificat: tramvai, prin sase trasee care fac legatura intre Copou-Tudor-Tatarasi Nord ; Dacia-Tatarasi Nord ; Dacia-Targu Cucu; Copou-Tatarasi-Tudor, Gara-Dancu; Canta-Targu Cucu-Baza 3. Au frecventa destul de buna iar calitatea deservirii satisfacatoare. 
b. Transportul privat
Se realizeaza printr-un singur mijloc de transport, traseul 6, motorizat (Maxi-Taxi Unistil) care face legatura intre Dacia-Copou-Breazu.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea Teritoriului pe Soseaua Arcu, Iasi.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!