Impactul Crizei Economice Globale asupra Dezvoltarii Regionale

Extras din referat Cum descarc?

1.Rezumat 
In procesul crearii si consolidarii unor structuri economice regionale competitive, exista si trebuie indepartate unele obstacole. Este necesar sa se acorde prioritate acelor proiecte care au o importanta majora pentru dezvoltarea economica a regiunilor. 
Se impune adoptarea de masuri concrete, rapide, chiar in cazul unor proiecte de mai mica amploare, subregionale sau chiar locale. 
Apreciem ca ritmul de crestere economica depinde de modul in care se reuseste mobilizarea potentialului endogen de dezvoltare al tarii si al fiecarei regiuni componente, precum si de marimea sprijinului financiar acordat prioritatilor de dezvoltare stabilite prin Planul National de Dezvoltare. 
Procesele referitoare la transformari economice structurale trebuie sa fie insotite de masuri de protectie sociala corespunzatoare.
Cresterea economica regionala are un suport fundamental in sectorul particular.Pentru acest motiv, intarirea capacitatii concurentiale a sectorului privat trebuie sa reprezinte o prioritate esentiala in acesti ani. Aparitia unor noi locuri de munca si obtinerea unor venituri mai mari depind si de masura in care firmele si intreprinzatorii obtin rezultate bune pe plan regional, national si international, de modul in care acestia reusesc sa cucereasca pozitii pe pietele invecinate sau sa recucereasca pietele proprii.
2.Cuvinte cheie 
Investitii , diminuare , infrastructura , masuri
3.Introducere 
Un sprijin financiar eficient trebuie sa conduca la diminuarea lipsurilor diagnosticate in capacitatea productiva proprie a sectorului privat. Lipsurile privind dotarea cu capital se reflecta in rezultatele slabe obtinute si foarte adesea in investitii proprii reduse.Din aceasta cauza, perspectiva sprijinirii investitiilor, mai ales a celor efectuate de intreprinzatori particulari, are un rol determinant in procesul revigorarii economiei romanesti, pe plan national si regional. In acest sens, se impune sprijinirea acelor investitii de la care se asteapta un aport substantial in ocuparea fortei de munca si mobilizarea potentialelor de dezvoltare regionala. Sprijinul financiar trebuie sa urmareasca, mai ales, intarirea capitalului din agricultura, industrie si serviciile adiacente. 
O strategie de dezvoltare care urmareste revigorarea bazei industriale trebuie sa tina seama de traditiile industriale regionale specifice. Profilul industrial al regiunilor tarii trebuie sa aiba aspecte specifice, in fiecare regiune urmand a fi dezvoltate acele sectoare industriale pentru care se ofera cele mai bune avantaje relative.Intreprinderile mici si mijlocii au un rol pozitiv in cresterea ofertei de bunuri si servicii. 
Prin strategia sa, Planul National de Dezvoltare a Romaniei urmareste cea mai buna utilizare a resurselor umane, materiale si financiare, pentru dinamizarea si optimizarea activitatilor in domeniile relevante pentru dezvoltarea regionala.
In concordanta cu cerintele etapei actuale, politica regionala in Romania se inscrie pe urmatoarele axe: I - Imbunatatirea structurii economice regionale; II - Imbunatatirea si dezvoltarea infrastructurii regionale si locale; III - Dezvoltarea resurselor umane; IV - Dezvoltarea turismului; V - Stimularea cercetarii stiintifice, dezvoltarii tehnologice si crearea societatii informationale; VI - Dezvoltarea economico-sociala a spatiului rural. Sa le prezentam pe rand: 
4. Stadiul cercetarilor efectuate in tematica investigata 
Imbunatatirea si dezvoltarea infrastructurii regionale si locale
O importanta tot mai mare in actuala etapa de evolutie a tarii, o dobandeste infrastructura regionala si locala, reprezentata de cladirile, mijloacele de productie, caile de transport si telecomunicatii etc., ce trebuie sa fie modernizate, innoite si adaptate tehnologic pentru a corespunde cerintelor implantarii economiei de piata. Este problema cea mai complicata de rezolvat, care depinde strans de functionarea normala a economiei de piata, la nivel national, regional si local in tara noastra.
Situatia pana in 1945
Romania a cunoscut disparitati economico-sociale la nivel regional, de-a lungul intregii ei evolutii statale. In timp ce activitatea industriala era concentrata in anumite regiuni ale tarii, preponderent acolo unde se aflau si resursele minerale si energetice accesibile, alte regiuni se caracterizau prin dominanta activitatilor agricole si de servicii.
Situatia in timpul guvernarii comuniste
Dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial, conducerea comunista a urmarit in procesul de implementare a politicii de industrializare a tarii, o serie de principii majore, privind amplasarea noilor obiective industriale, precum: amplasarea in apropierea surselor de materii prime sau a principalelor aglomeratii urbane; utilizarea la maximum a resurselor de munca disponibile, mai ales in zonele subdezvoltate; valorificarea prin industrializare si prelucrare a materiilor prime locale; sprijinirea cresterii si dezvoltarii de noi platforme industriale in arii urbane. Astfel, in judetele cele mai sarace ale tarii, precum Bistrita-Nasaud, Buzau, Ialomita, Mehedinti, Olt, Salaj, Vaslui, au fost dezvoltate ramuri ale industriei grele si usoare: constructii de masini, chimie, metalurgie, textile si confectii-textile etc. 
In 1967, conducerea Partidului Comunist Roman a promovat o noua impartire administrativ-teritoriala a tarii, transformand cele 16 regiuni administrative, cu raioanele componente, in 41 judete, plus municipiul Bucuresti. Plenara ideologica a Comitetului Central al PCR din 1971 si apoi alegerea lui Nicolae Ceausescu in 1974, ca presedinte al tarii au condus la hipercentralizarea deciziilor de politica economica, sociala si culturala, cu consecintele respective la nivelul intregii tari si al fiecarui judet din componenta sa. Cu fiecare congres sau plenara ideologica a partidului unic se afirma ca se urmareste dezvoltarea armonioasa a tuturor zonelor tarii, in stransa legatura cu resursele naturale si umane specifice acostor zone. Fiecare plan cincinal prevedea noi obiective economice, sociale si culturale, care se ridicau in fiecare coltisor al tarii, incercand obtinerea dezvoltarii armonioase anuntate. 
In anul 1975, conducerea politica a tarii a definit, in termeni foarte precisi, obiectivele politicii de dezvoltare teritoriala in cadrul procesului de industrializare.Acestea se exprimau prin stabilirea pragului minim de 10 milarde lei productie industriala anuala, ca obiectiv si sarcina la nivelul fiecarui judet.
Planificarea realizata pe baza Planului National Unic de Stat elaborat la nivel national a inclus, incepand cu 1976, si planificarea in profil teritorial, bazata pe impunerea de la centru a unui model economic de dezvoltare.
Obiectivul urmarit era diminuarea diferentelor de dezvoltare intre judete, avind ca unic criteriu, nivelul dezvoltarii industriale. Rezultatul a fost o industrializare fortata a tuturor judetelor si diminuarea substantiala a disparitatilor regionale, neglijandu-se insa criteriile de eficienta economica.
Rezultatul a fost contradictoriu: o exagerata diversificare a tipurilor de industrii amplasate in judete, dar si aparitia multor localitati dependente de o singura mare sau mai mica intreprindere industriala, de regula din industriile grea, chimica, constructoare de masini.
In 1980, pragul de 10 miliarde lei productie industriala anuala a fost modificat, fiind corelat cu marimea fiecarui judet. Urmarea procesului de industrializare a fost crearea unei baze de productie industriala in fiecare judet al tarii. Motivatia si obiectivul acestei dezvoltari au fost de a utiliza integral potentialul resurselor de munca si de a diminua disparitatile inter-judetene. Acest mod de redistribuire a resurselor nationale globale a condus in cele din urma la o incetinire a ritmului de dezvoltare economica pe ansamblul tarii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Crizei Economice Globale asupra Dezvoltarii Regionale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!