Distribuția spatială și temporală a indicatorului - măsuri de management în zonele contaminate la nivel de UE

Referat
7/10 (2 voturi)
Domeniu: Geografie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 9 în total
Cuvinte : 3358
Mărime: 139.71KB (arhivat)
Publicat de: Dionisie Sava
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Introducere

Emisiile de substanţe periculoase din sursele locale pot avea un impact asupra calităţii solului şi a apei, în special a apelor subterane. Gestionarea zonelor contaminate are drept scop evaluarea efectelor negative cauzate şi luarea de măsuri pentru a satisface standardele de mediu în conformitate cu cerinţele legale actuale.

Nu au fost stabilite la nivelul UE standardele legale pentru calitatea solului, dar obiectivele au fost stabilite de unele ţări membre ale UE. Legislaţia generală are ca scop prevenirea contaminării noi şi stabilind obiective pentru remedierea siturilor în cazul în care standardele de mediu au fost deja depăşite.

O serie de activităţi care provoacă poluarea solului pot fi identificate în mod clar în toată Europa. Acestea se referă, în special, la pierderile dinn cadrul activităţilor industriale şi de depozitare a deşeurilor din surse municipale si industriale. Cu toate acestea, gama de activităţi poluante variază considerabil de la ţară la ţară. Variaţia poate fi rezultatul unor diferite sisteme de clasificare sau cauzate de rapoartele incomplete.

Definiţia indicatorului

Termenul "contaminat" se referă la un bun-o zonă delimitată în cazul în care prezenţa de contaminare a solului a fost confirmat. Gravitatea efectelor ecosistemelor şi sănătăţii umane pot fi de aşa natură încât este nevoie de reabilitare, în special în ceea ce priveşte utilizarea actuală sau planificatea zonei. Reabilitare sau curăţarea zonelor contaminate poate duce la o eliminare completă sau o reducere a acestor efecte.

Termenul de "ar putea fi contaminata zona" include orice zona în cazul în care contaminarea solului este suspectata, dar nu sunt verificate şi investigaţiile detaliate care trebuie să fie efectuate pentru a verifica dacă există un impact relevant.

Managementul zonelor contaminate este conceput pentru a ameliora orice efect advers în cazul în care afectarea mediului este suspectată sau a fost dovedita, şi pentru a minimiza orice ameninţări potenţiale (pentru sănătatea umană, corpurile de apă, sol, habitate, produse alimentare, biodiversitate etc). Managementul începe cu un studiu de birou de bază sau anchete istorice, ceea ce poate conduce la mai multe investigaţii detaliate, remedierea sau reamenajarea terenului.

Indicatorul înregistrează progrese în cinci etape principale:

1) studiu preliminar; 2) investigaţii preliminare; 3) Ancheta: principalele zone; 4) punerea în aplicare a măsurilor de reducere a riscurilor.

Indicatorul arată, de asemenea, costurile pentru societatea de curatare, principalele activităţi responsabile de contaminare a solului şi a realizărilor de gestionare a zonelor contaminate.

Descrierea contextului politic

Principalele obiective de politică: pentru a obţine o calitate a mediului unde problema contaminarii sa nu dea naştere la efecte semnificative sau la riscuri pentru sănătatea umană.

Cerinţe legale pentru protejarea calităţii apei există, la nivel naţional, cât şi la nivelul UE, în timp ce pentru sol nu există standarde juridice, puse în aplicare la nivelul UE, până în prezent. Ele există numai în unele dintre ţările UE. Legislaţia generală are ca scop prevenirea noii contaminări şi în acelaşi timp, stabilirea unor obiective privind reabilitarea.

În viitor, punerea în aplicare a cadrului legislativ şi de reglementare în loc (Directiva privind depozitele de deşeuri, Directiva cadru privind apa) ar trebui să conducă la mai puţine inputuri de contaminanţi în sol care ar putea duce la contaminarea severă şi într-un control mai bun al contaminarii natural sau de alta natura. .In consecinţă, de cele mai mari eforturi vor fi concentrate pe contaminarea istorică.

Tinte

Nu au fost stabilite inca obiective la nivel European. Obiectivele naţionale există în cele mai multe ţări din UE. Aceste informaţii au fost furnizate prin intermediul EIONET ( date 2003).

Austria si-a propus ca in intervalul 2030-2040, o parte esenţială a problemei de contaminare să fie gestionate. Belagia a adoptat in 2006 ideea remedierii urgent a problemei contaminarii istorice, iar in cazul unei noi contaminari sa fie remediate imediat. Pana in 2036 si-a propus remediaerea altor contaminari istorice de risc.Si Bulgaria propune “Planul pentru punerea în aplicare a Directivei 1999/31/CE privind depozitele de deşeuri” pentru perioada 2003-2009. Republica Cehă a stability ca pana in 2010 va eliminana majoritatea vechilor daune ecologice. Franţa a adoptat, in 2005, Instituirea sistemului de informaţii cu privire la solurile poluate (BASIAS) pentru a oferi un domeniu de aplicare completă a zonelor în care poluarea solului ar putea fi suspectata. Ungaria a inceput 2050 de Programul de Remediere Nationala de Mediu (OKKP) conform Hotărârii Guvernului nr 2205/1996 (VIII.24.) Lituania 2009 Toate depozitele de deşeuri care nu îndeplinesc cerinţele speciale ar trebui să fie închise în conformitate cu regulamentele aprobate. Malta 2004 Închiderea Maghtab şi IL-Qortin principalele locuri de eliminare a deşeurilor. Ţările de Jos 2030 Toate locurile istorice contaminate sa fie investigate şi tinute sub observatie şi remediate atunci când este necesar.

Norvegia 2005Trebuie să fie rezolvate problemele de mediu din zonele cu sol contaminat. Suedia 2020 Obiectivul esential de calitate este : un mediu non-toxic. Elveţia 2025 Mostenirile "murdare" din trecut ar trebui să fie tratate într-un mod durabil în termen de o generaţie.

Regatul Unit (Anglia şi Ţara Galilor) 2007 La nivel politic, Agenţia de mediu are ca scop remedierea în mod substanţial şi / sau de a investiga 80 zone special, identificate în conformitate cu partea a II Regimul (Environmental Protection Act 1990).

Preview document

Distribuția spatială și temporală a indicatorului - măsuri de management în zonele contaminate la nivel de UE - Pagina 1
Distribuția spatială și temporală a indicatorului - măsuri de management în zonele contaminate la nivel de UE - Pagina 2
Distribuția spatială și temporală a indicatorului - măsuri de management în zonele contaminate la nivel de UE - Pagina 3
Distribuția spatială și temporală a indicatorului - măsuri de management în zonele contaminate la nivel de UE - Pagina 4
Distribuția spatială și temporală a indicatorului - măsuri de management în zonele contaminate la nivel de UE - Pagina 5
Distribuția spatială și temporală a indicatorului - măsuri de management în zonele contaminate la nivel de UE - Pagina 6
Distribuția spatială și temporală a indicatorului - măsuri de management în zonele contaminate la nivel de UE - Pagina 7
Distribuția spatială și temporală a indicatorului - măsuri de management în zonele contaminate la nivel de UE - Pagina 8
Distribuția spatială și temporală a indicatorului - măsuri de management în zonele contaminate la nivel de UE - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Distributia Spatiala si Temporala a Indicatorului - Masuri de Management in Zonele Contaminate la Nivel de UE.doc

Alții au mai descărcat și

Amenajarea Turistică a Stațiunii Balneoclimaterice Covasna și Împrejurimi

Prezentul studiu are la baza oportunitatea dezvoltarii si diversificarii ofertei turistice pentru statiunea balneoturistica Covasna. “Statiunea...

Japonia

Japonia este o tarã prin excelentã insularã, situatã în nord-vestul oceanului pacific. Japonia este fãrã indoialã statul care a înregistrat cea mai...

Județul Timiș

1.Localizarea geografica si caracterizarea judetului 1.1. Scurt istoric Istoria judetului se pierde in timp, fiind mentionate inca din...

Rolul Carpaților

Unitati montane. Carpatii românesti Carpatii românesti fac parte din marele lant muntos alpino-carpato-himalayan, aparut în urma orogenezelor...

Ai nevoie de altceva?