BIG BANG-ul - originea si formarea Universului

Cuprins referat Cum descarc?

1.Ce este Universul?
6.3.Teoria M
7.Contra-ipoteza
8.Concluzii
9.Bibliografie

Extras din referat Cum descarc?

1.Ce este Universul si cum a aparut el?
Universul- sau Cosmosul- constituie un spatiu ale carui limite sunt imperceptibile, in care materia se afla organizata in structuri si forme care au diferite stadii de evolutie.
De-a lungul timpului, mai ales in ultimele decenii, limitele spatiului relativ cunoscut s-au indepartat, pe masura perfectionarii instrumentelor de observatie,de inregistrari si largirii campului informational.
Originea si evolutia Universului a reprezentat una dintre problemele cruciale care a stat in atentia oamenilor de stiinta inca din cele mai vechi timpuri.
Treptat,largirea campului de observatii astronomice, a teoriilor stiintifice, dezvoltarea fizicii,chimiei,matematicii- au creat premisele favorabile imaginarii mai multor scenarii de evolutie a Universului.
Pentru cosmologi, ca si pentru istorici, cheia viitorului se afla in trecut.Printre savanti e aproape unanim acceptata ideea ca intregul cosmos s-a ,,nascut'' in urma Big Bang-ului care a stabilit destinul Universului.
Dovezile stiintifice in favoarea unei origini bruste,printr-o mare explozie, sunt convingatoare.
Termenul de Big Bang, in general, se refera la ideea ca Universul s-a extins dintr-un singur punct,de natura speciala,o asa-numita singularitate primordiala, fara dimensiuni, dar cu o energie infinita,acum aproximativ 13,7 miliarde de ani,idee sustinuta de catre astronomul Edwin Hubble.
La momentul "zero"-acest punct a iesit din starea lui de singularitate manifestatandu-si uriasa energie printr-o inimaginabila explozie- Big Bang-ul (fig.2)
In anul 1940-fizicianul ruso-american George Gamow si asistentii sai Ralph Alpher si Robert Herman au lansat ideea de explozie incandescenta de materie si energie de la inceputurile Universului.
Numele teoriei "Big Bang" a fost dat de astronomul englez Fred Hoyle- in 1950.
3.Teorii despre producerea Big Bangului- suportul stiintific
 Big Bang-ul este compatibil cu crearea lumii din nimic- idee sustinuta de crestinism incepand cu secolul al II-lea d.Hr.,adoptata de iudaism. Fizicienii atei s-au opus initial ,din acest motiv, adoptarii teoriei.
3.1 Primele ipoteze
Spre surprinderea celor care isi inchipuie ca Religia si Stiinta se plaseaza dintotdeauna intr-un conflict taios,aflandu-se pe pozitii antagoniste in privinta obtinerii Cunoasterii, cel care a emis si sustinut pentru prima oara ipoteza Big Bang-ului,in 1927, a fost un abate romano-catolic: monseniorul Georges Lemaitre (1894 - 1966), preot belgian-in acelasi timp profesor de fizica si astronomie al Universitatii Catolice din Louvain.
Conform lui Lemaitre, teoria originii Universului, lansata initial sub numele de "Ipoteza a Atomului Primordial", se bazeaza pe teoria relativitatii lansata de Albert Einstein, cu accent pe omogenitatea si izotropia spatiului. Ecuatia din spatele teoriei a fost formulata de catre matematicianul rus Alexander Friedmann (1888 - 1925).
Adversarii teoriei Big Bang-ului ridicau drept motiv principal al respingerii lor faptul ca teoria in sine fusese emisa si sustinuta de catre Lemaitre.
Paradoxal insa, teoria acestuia a gasit acceptare si sustinere in sanul Vaticanului, chiar de la cel mai inalt nivel, Papa Pius al XII-lea declarand, pe data de 22 noiembrie 1951, ca teoria Big Bang-ului este in concordanta cu toate conceptele romano-catolice referitoare la Creatie.
3.2. Legea lui Hubble
In anul 1929, celebrul astronom american Edwin Hubble (1889 - 1953), in cinstea caruia a fost botezat la fel de celebrul telescop spatial, a confirmat - dintr-o perspectiva eminamente stiintifica, ipoteza lui Lemaitre din 1927.
Hubble a descoperit si confirmat existenta celorlalte galaxii din Univers (in afara de cea a nostra) si a dat Legea care-i poarta numele, bazata pe efectul observabil in modificarea spectrului electromagnetic al galaxiilor.
Acesta stabilea o proportionalitate intre variatia spectrului electromagnetic al unei anumite galaxii si departarea acesteia de Pamant.
Aceasta proportionalitate a definit si a masurat corect expansiunea universului.
Din acel moment, teoria Big Bang-ului a fost acceptata de intreaga comunitate stiintifica si a avansat extraordinar de mult in aplicatii si detalii.

Fisiere in arhiva (1):

• BIG BANG-ul - originea si formarea Universului.pptx

Bibliografie

Carti de specialitate:
1. M.Ielenicz, Laura Comanescu, Geografie fizica generala, Editura Universitara, Bucuresti, 2003
2. P.Davies, Ultimele trei minute, Editura Humanitas, 2008
Suport online:
www.sciencedaily.com

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.

Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.