Analiza SWOT Valea Prahovei

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Geografie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1090
Mărime: 7.96KB (arhivat)
Publicat de: Emilian Florea
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Strengths (puncte forte)

Punctele forte ale potenţialului turistic din Valea Prahovei sunt reprezentate de resursele turistice naturale, precum şi de cele antropice.

Resursele turistice naturale constau în:

Relieful variat care determină prezenţa numeroaselor obiective turistice naturale: domenii schiabile, trasee pentru drumeţii şi alpinism, chei şi văi, cascade;

Climatul temperat-continental este favorabil dezvoltării turismului montan, balnear, datorită condiţiilor optime practicării sporturilor de iarnă, drumeţiilor, curelor balneo-climaterice;

Existenţa a numeroase rezervaţii naturale, precum şi a unui parc natural (Bucegi), stimulează turismul;

Hidrografia: numeroasele şi variatele ape curgătoare sunt folosite pentru agrement şi balneo-turism;

Existenţa unei vegetaţii variate şi a unei faune bogate şi diverse are ca efect dezvoltarea turismului profesional şi ştiinţific datorită valorii lor. Pe lângă speciile obişnuite există şi specii declarate monumente ale naturii. Fauna are valoare estetică, recreativ-cinegetică şi ştiinţifică.

Alte puncte forte ale turismului din Valea Prahovei sunt reprezentate de reamenajarea Hotelului Peştera, Hotelului Cota 1400 şi a cabanei turistice Cuibul Dorului care dau turiştilor posibilitatea de a se afla în mijlocul naturii beneficiind în acelaşi timp şi de un confort sporit (apă caldă, căldură, televizor în cameră, piscină, sală de fitness, saună etc.).

Resursele turistice antropice sunt reprezentate de:

Echipamentele turistice;

Unităţi de cazare existente în toate zonele turistice. Reamenajarea unităţilor de cazare din ultimii ani a generat o creştere a numărului de turişti.

Mijloacele de transport turistic. Dezvoltarea mijloacelor de transport turistic a stimulat dezvoltarea turismului şi, totodată, a permis accesul în anumite zone.

Structurile de agrement. Serviciile de agrement dau posibilitatea turiştilor să-şi petreacă timpul liber într-un mod cât mai plăcut. Agrementul constituie astăzi motivaţia oamenilor de a călători pentru a practica diverse sporturi, pentru a se relaxa şi distra.

Existenţa turiştilor români, cât şi a celor străini. Consumul turistic are efecte economice pozitive atât pentru organizatorii de călătorii, pentru dezvoltarea turismului, cât şi pentru dezvoltarea celorlalte ramuri ale economiei cu care turismul intră în contact.

Preview document

Analiza SWOT Valea Prahovei - Pagina 1
Analiza SWOT Valea Prahovei - Pagina 2
Analiza SWOT Valea Prahovei - Pagina 3
Analiza SWOT Valea Prahovei - Pagina 4
Analiza SWOT Valea Prahovei - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Analiza SWOT Valea Prahovei.doc

Alții au mai descărcat și

Amenajarea Turistică a Stațiunii Balneoclimaterice Covasna și Împrejurimi

Prezentul studiu are la baza oportunitatea dezvoltarii si diversificarii ofertei turistice pentru statiunea balneoturistica Covasna. “Statiunea...

Japonia

Japonia este o tarã prin excelentã insularã, situatã în nord-vestul oceanului pacific. Japonia este fãrã indoialã statul care a înregistrat cea mai...

Județul Timiș

1.Localizarea geografica si caracterizarea judetului 1.1. Scurt istoric Istoria judetului se pierde in timp, fiind mentionate inca din...

Rolul Carpaților

Unitati montane. Carpatii românesti Carpatii românesti fac parte din marele lant muntos alpino-carpato-himalayan, aparut în urma orogenezelor...

Te-ar putea interesa și

Potentialul Turistic și Valorificarea Acestuia în Judetul Prahova

CUVÂNT ÎNAINTE Într-o zi, ne-am hotărât să lăsăm în urmă agitatia orasului si să ne amintim cât de bine este să străbatem poteci, păduri, să facem...

Laleaua Aurie

Introducere Cea mai complexa industrie din lume care reflecta întreaga societate, turismul, dobândeste valente majore în promovarea si...

Dezvoltare durabilă și turism durabil Bușteni

Introducere Odată cu societatea umană, procesul dezvoltării economice a avut un imens ascendent. În toate etapele istorice, oamenii au valorificat...

Proiect marketing - Piatra Arsă

Introducere Muntii Bucegi - Prezentare Generala Masivul Bucegi, cu o suprafata de circa 300 km2 , se afla la extremitatea estica a Carpatilor...

Politică bugetară

INTRODUCERE Este important pentru fiecare manager să cunoască metodele, tehnicile .i instrumentele de management pentru a desfă.ura activită.ile...

Analiza SWOT pentru Agenția de Turism SC Mervani Travel SRL

1. Prezentarea agentiei de turism SC MERVANI TRAVEL SRL Agenţia Mervani Travel este astăzi o agenţie de turism cu statutul de tour operator,...

Program de prezentare și valorificare a resurselor și destinațiilor turistice din Italia

Introducere Ofertarea și prestarea de servicii cât mai complexe devin elemente esențiale ale competitivității internaționale și își pun din ce în...

Plan de Marketing Lansare Produs Turistic

1. Planul strategic al firmei - Expunere introductiva Valea Prahovei este una dintre regiunile turistice cele mai renumite din Munții Carpați din...

Ai nevoie de altceva?