Ambreiajul este ansamblul care se plaseaza intre motor si cutia de viteze , separind cinematic motorul de transmisie , fiind amplasat in vecinatatea volantului cu care este compatibil in dimensiuni. Ambreiajul este inclus in transmisia automobilului in scopul compensarii principalelor dezavantaje ale motorului cu ardere interna , care constau in: -imposibilitatea pornirii sub sarcina; -existenta unei zone de functionare instabila; -imposibilitatea inversarii sensului de rotatie al arborelui cotit; -mersul neuniform al arborlui cotit. Necesitatea includerii ambreiajului in transmisia automobilului este determinata de particularitatile functionarii acesteia , caracterizate mai ales de cuplarea si decuplarea cu motorul. Rolul ambreiajului este: -sa decupleze transmisia de motor la oprirea automobilului cu motorul in functiune si la schimbarea treptelor de viteze; -sa asigure demaraea in bune conditii a automobilului , asigurand o crestere progresiva a solicitarii in transmisie; -sa limiteze valoarea maxima a momentului de rasucire in organele transmisiei si motorului prin patinarea elementelor sale , actionand ca un cuplaj de siguranta; -sa izoleze vibratiile torsionale provenite din functionarea motorului si din deplasarea automobilului pe calea de rulare. FIG.3.1/PAG.106 Decuplarea este necesara la oprirea si franarea totala a automobilului sau la schimbarea treptelor de viteze iar cuplarea este necesara la pornirea de pe loc si la schimbarea treptelor de viteze.Cuplarea lina a arborelui cotit (cararo turatie ridicata) cu arborele primar al cutiei de viteze asigura cresterea treptata si fara socuri a sarcinii la rotile dintate si la piesele transmisiei.Prin decularea transmisiei de motor , rotile dintate din cutia de viteze nu se mai afla sub sarcina
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.