Regulatoare

Previzualizare referat:

Extras din referat:

In sarcina/fara sarcina/mers in gol. La trecerea motorului de la regimul de mers in gol la regimul de sarcina, turatia motorului scade urmand ca si forta centrifuga a contragreutatilor sa scada. Aceste refulari, starea anterioara a echilibrului, greutatile si arcul de mers in gol, si de mers in gol fortat si forta arcului regulatorului va deplasa sistemul de parghii ai regulatorului cat si cremaliera de control marind debitul de combustibil pentru produce un moment suplimentar petru a preveni oprirea motorului.

Urmand aceasta crestere a sarcinii arcul regulatorului de turatie tensioneaza levierul de comanda si cremaliera pompei de injectie departand-o de arcul amortizor. Motorul va functiona la turatie joasa in timpul cresterii sarcinii, datorita caracteristicii arcului regulatorului folosind din energia inmagazinata punand in miscare cremaliera pentru un nou regim de functionare. De aceea greutatile la turatii joase rebalanseaza impotriva arcului mai slab.

Daca sarcina la mers in gol este redusa, forta greutatilor creste iar motorul se tureaza si se fixeaza regimul de acceleratie. Greutatile vor forta boltul alunecator iar cu levierul ghidat la dreapta provoaca o miscare axiala a unei parghii care actioneaza asupra cremalierei acesta micsorand debitul de combustibil. Levierul tensionat este fortat din nou impotriva arcului amortizor si motorul va functiona la un nou regim care este mai mare ca si cu sarcina aplicata din cauza extensie caracteristice arcului regulatorului.

Reactia regulatorului la turatie mare. In cazul apasarii clapetei de acceleratie la maxim posibil (fig. 19-55) levierul intern de rotatie ataseaza ambii parghii de control al turatiei iar arcul mare al regulatorului isi transmite forta parghiei tensionate. Cand parghia de control al turatiei actioneaza impotriva opritorului la suprasarcina motorul absoarbe cant max de combustibil transformabil in putere. In fig. (19-55) regulatorul fara carcasa arcului pentru moment, combustibilul maxim este controlat de contragreutati si de forta arcului. Odata cu plasarea clapetei in pozitia maxima de turatie are loc debitul maxim de combustibil iar motorul accelereaza. Diferenta are loc cand arcul de control al momentului de torsiune este folosit turatia crescand forta greutatilor incepe compresia asupra arcului moment iar canalele de combustibil comuta spre inchis. Acesta ca urmare a scaderii debitului de comb si de aceea motorul in comparatie cu puterea produsa are turatia reglata atunci cand arcul de control pentru momentul de torsiune.

Daca turatia motorului scade in jos atunci conditia sarcinii totale era sa depaseasca turatia maxima a regimului sarcinii totale, forta centrifuga crescanda a greutatilor in miscare de rotatie va pune debitul de combustibil in pozitia descranda. Pe aceasta cale turatia maxima a motorului este controlata iar debitul de combustibil descreste proportional cu scaderea sarcinii. Daca motorul rula in sarcina plina dezvoltand puterea nominala, si vehiculul ...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Regulatoare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
2 632 cuvinte
Nr caractere:
13 757 caractere
Marime:
14.90KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Fizică
Tag-uri:
regulatoare, Fizica
Predat:
la facultate
Materie:
Fizică
Sus!