Radiolocatia

Cuprins referat Cum descarc?

Introducere 1
1. Radarul
1.1. Introducere 2
1.2. Scurt istoric si principii de functionare 2
1.3. Principiul functionarii radarului Doppler 3
1.4. Aplicatii ale radarului 4
1.5. Neajunsurile radarelor 4
2. Tehnologia Stealth
2.1. Introducere 5
2.2. Domeniul anti-radar 6
2.3. Aparate bazate pe tehnologia Stealth 7


Extras din referat Cum descarc?

Introducere
Radiolocatia este o modalitate de determinare a existentei si pozitiei relative a unei statii sau a unui obiect pe baza caracteristicilor undelor electromagnetice: viteza de propagare constanta si propagarea in linie dreapta. Pozitia unui obiect tinta este caracterizata de mai multe elemente.
Distanta r pana la un obiect se determina din formula , unde t este intervalul de timp dupa care este receptionata unda reflectata sau retransmisa de obiect si c, viteza de propagare a undelor radioelectrice. (c ? 300 000 km/s)
Radiolocatia si-a gasit aplicatii in meteorologie, in radionavigatia aeriana si maritima: identificarea formelor de relief, insulelor, ghetarilor, obstacolelor etc.
Instalatia de radiolocatie se compune, in esenta, dintr-un emitator, un receptor si un sistem de antene. Pentru a se putea stabili coordonatele unghiulare ale pozitiei obiectului, undele radio trebuie emise sub forma unor fascicule mai inguste. Pentru aceasta, antenna radiolocatorului se asaza in focarul unei oglinzi metalice concave, care reflecta undele intr-o singura directie. Emitatorul emite trenuri de unde separate prin pauze, functionand prin impulsuri. In timpul pauzelor de emisie, prin intermediu receptorului antena receptioneaza undele reflectate. Receptionarea semnalului se masoara cu oscilograful catodic.
Utilizari: Este folosita in navigare. Avioanele si vapoarele sunt dotate cu radiolocatoare, ca si aeroporturile care sunt prevazute cu acest echipament pentru a dirija traficul aerian, aterizarile si decolarile avioanelor deasemenea.
1. Radarul
1.1. Introducere
Pionerii in comunicatiile prin unde radio au observat ca semnalele receptionate aveau uneori calitatea de ecou. Ecourile erau cauzate de reflectarea unei parti a semnalelor pe o cale mai lunga si in consecinta ajungerea lor mai tirziu la receptor. Reflexiile nedorite sunt un impediment in comunicatiile obisnuite prin unde radio, insa radarul utilizeaza reflexii ale undelor radio pentru a detecta avioane si a determina directia si distanta acestora.
Cuvintul ,,radar" este un acronim pentru cuvintul englez - ,,Radio detection and ranging", ce reprezinta o instalatie de radiolocatie care radiaza microunde electromagnetice si foloseste reflexia acestora pe diferite obiecte pentru a determina existenta si distanta lor fata de antena.
1.2. Scurt istoric si principii de functionare
Principiile de baza ale radarului au fost enuntate de Nikola Tesla la sfirsitul sec. XIX-lea. 
In 1922, in urma cercetarilor vestitului inginer italian Guglielmo Marconi, cercetatorii navali americani A.H. Taylor si L.C. Young experimentau comunicatia radio cind au observat ca o barca de pe riu le reflecta transmisiile. In 1930 Zpunh si un coleg al sau, L.A. Hayland, au detectat reflexiile radio provenite de la un avion. Cu putin timp dupa aceste constatari au inceput o metoda de a detecta avioane aflate la o distanta de pina la 80 km.
Desi Young si Hayland puteau gasi directia avionului, tehnica folosita nu indica raza de actiune. Insa altii utilizasera deja semnale radio pentru a masura distantele utilizind principiile radiolocatiei - .
In numai citiva ani aceasta munca experimentala, alaturi de dezvoltarile in domeniul electronicii, au dus la productia sistemelor practice radar.
In Marea Britanie, fizicianul Robert Watson-Watt experimentase tehnici radar la inceputul anilor 1930. 
La izbucnirea celui de-al doilea razboi mondial, un lant de statii radar erau deja instalate de-a lungul coastelor Marii Britanii. Aceste statii avertizau din timp apropierea avioanelor inamice ti au ajutat cu ult la cistigarea in aer a razboiului. Localizarea precisa, din timp, a avioanelor inamice dadea unitatilor de aparare o sansa mult mai buna de a le distruge. Desi avioanele nu se puteau caufla, adesea reuseau sa induca in eroare statiile radar prin eliberarea de mase de folie de aluminiu. Asemenea avionului, norii de folie reflectau senalele radar, operatorilor radar fiindu-le greu sa localizeze sigur avioanele. Alte aplicatii de razboi includeau utilizarea echipamentului radar la bordul avioanelor si navelor pentru urmarirea operatiunilor aeriene si marine ale inamicului.
Dupa sfirsitul razboiului, in 1945, utilizarea radarului a fost extinsa constant la o gama mult mai larga de aplicatii civile precum si militaresti. Radarul este baza coordonarii traficului aerian la aeroporturile principale si este considerat de a fi esential pentru siguranta sa.
Intr-un sistem radar tipic modern, o antena curbata emite impulsuri de semnale radio intr-un fascicul ingust. Antena se roteste continuu, astfel incit impulsurile sale "matura" spatiul din jur, asemenea luminii provenite de la un far. Dupa emiterea fiecarui impuls, echipamentul este comutat automat sa receptioneze orice semnal reflectat. Acesta este prezentat ca o pata luminoasa ie un ecran circular cu tub cu raze catodice numit indicator al pozitiei in plan (PPI). Centrul ecranului reprezinta pozitia echipamentului, iar imaginile formate prin reflexiile radar se construiesc in jurul sau pentru a forma o harta a zonei. Astfel operatorul radar poate imediat sa vada directia oricarui obiect care provoaca o reflexie si distanta la care acesta se afla.


Fisiere in arhiva (3):

  • bibliografie.doc
  • cuprins.doc
  • Radiolocatia.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!