Extras din referat
INTRODUCERE
Masina Asincrona
•Masina asincrna este o masina de capacitate care la o frecventa a tensiunii de alimentare data are o viteza variabila in functie de sarcina si regimul de functionare.
•Masinile asincrone se folosesc mai ales ca motoare si reprezinta unu dintre cei mai importanti consumatori de energie electrica.
•Infasurarea statorica primeste de regula energia electrica de la retea, iar infasurarea ratorica joaca rol de infasurare secundara care poate fi infasurare de in scurt circuit(colivie).
•Sau infasurare trifazata cu capetele conetate in trei inele de contact celelalte capete fiind legate in stea.
•Motoarele asincrone pot fi trifazate sau monofazate; cel mai mult sau raspandit motoarele trifazate.
Componentele masinii asincrone trifazate
Statorul-partea imobila cuprinde carcasa pachetul de tale sau miezul, cu infasurari scurturi.
Rotorul- partea mobila cuprinde pachetul de tale cu infasurari, arborele, inelele de contact si ventilatorul.
Colectorul- partea imobila cuprinde periile colectoare.
Pornirea unui motor asincron trifazat cu rotor bobinat
•Pentru micsorarea curentilor de pornire si cresterea cuplului de pornire se conecteaza la bornele rotorice un reostat reglabil.
•S-a aratat la studiul cuplului electromagnetic al masinii asoncrone, caracteristica poate fi modificata prin inroducerea unei rezistente in circuitul rotoric. Astfel se modifica alunecarea corespunzatoare cuplului maxim
•Alegand o rezistenta de pornire de valoare suficient de mare se poate obtine o alunecare critica care sa asigure o caracteristica de pornire convenabila cu cuplu de pornire ridicat si un curent mic.
•Pe masura ce rotorul se accelereaza se poate modifica succesiv caracteristica cuplului prin scurtcircuitarea unei portiuni de reostat cu ajutorul contactelor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Pornirea unui Motor Asincron Trifazat cu Rotor Bobinat.doc