Mașini sincrone

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Masinile electrice sunt utilizate in toate sferele de activitate ale omului. Ele formeaza, practic, toate sursele de energie electrica si elementele de actionare in vederea efectuarii unui lucru mecanic de catre mecanisme si instalatii.

In vastul proces de conversie (transformare) a energiei, un loc insemnat il ocupa conversia electromecanica care se realizeaza cu ajutorul masinilor electrice. Astfel, masina care face conversia energiei mecanice in energie electrica se numeste generator electric, iar cea care face conversia energiei electrice in energie mecanica, motor electric.

Masina electrica care, cu interventia energiei mecanice, modifica parametrii unei transmisiuni de energie electrica (tensiune, curent, frecventa etc) se numeste convertizor electric rotativ. Cand masina electrica primeste atat energie electrica, cat si energie mecanica si Ie transforma in caldura, prin efectul Joule, ea are rol de frana (fig. 1). a-generator (G); b-motor (M); c-convertizor (C); d-frana (F). P-putere mecanica; PM, PE-putere mecanica; PjM-pierderi ireversibile de energie prin efectul Joule, prin frecari si prin fier.

Masina de curent alternativ la care turatia rotorului este egala cu cea a cimpului invirtitor, indiferent de sarcina, se numeste masina sincrona.

Armatura inductorului masinii este formata dintr-o succesiune de poli N si S, realizati din electromagneti excitati c.

c. sau din magneti permanenti (fig. 2). In general, inductorul este rotor si numai la masinile mici, din motive de spatiu, poate fi stator, masina fiind considerata in acest caz de constructie inversa. Inductorul poate fi cu poli aparenti si bobine concentrate asezate pe acestia (fig. 2) sau cu poli plini (poli inecati), cand infasurarea de excitatie este repartizata in crestaturi (fig. 3). Infasurarea de excitatie are capetele legate la doua inele de pe arbore, pe care calca periile care fac legatura cu sursa exterioara de c.

c. Masinile sincrone mai au pe armatura inductoare o infasurare de tip colivie (Ca la masinile asincrone) numita infasurare de amortizare, utilizata si la pornirea motoarelor (fig. 4). Circuitul magnetic al inductorului se poate realiza si din piese masive de otel, deoarece fluxul fiind produs de c.

c., nu variaza in timp si nu se produc pierderi.

Fig. 2 Schita unei sectiuni printr-o masina electrica cu poli aparenti si forma de variatie a inductiei in intrefier masini sincrone cu poliu inecati amortizare la o masina cu poli aparenti Armatura indusului este formata din pachete de tole si in crestaturile ei se gaseste o infasurare trifazata conectata in stea. Gama larga de puteri, ca si locul de utilizare, a condus la numeroase forme constructive ale caror elemente in afara celor indicate mai inainte, pot diferi de la un tip la altul. Astfel in fig. 5 se dau unele elemente specifice masinii sincrone Fig. 5. Msina sincrona cu poli aparenti (2p=6) 1-circuit magnetic statoric; 2-carcasa; 3-infasurare indusa; 4-scuturile; 5-placi de ...

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Masini sincrone.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
15 pagini
Imagini extrase:
15 imagini
Nr cuvinte:
2 831 cuvinte
Nr caractere:
14 049 caractere
Marime:
948.65KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Liceu
Tip document:
Referat
Materie:
Fizică
Tag-uri:
masini, mecanica
Predat:
la liceu
Sus!