Segmentele erigramei 1. Intentia lui Gogu Constantinescu de a compune la pian si a invata teoria armoniei musicale in acest scop. 2. A realizat singur o teorie a armoniei musicale pe baze matematice 3. Initiere in teoria acordrilor armoniei pe baze stintifice success incurajator in studiul vibratiilor 4. Continuarea studiului vibratiilor pe diferite instrumente musicale 5. O intrebare cruciala: ,,oare daca energii in cantitati foarte mici cum e energia unei trompete se poate tranzmite la distanta prin vibratii nu cumva s-ar putea transforma aceste vibratii in energie mecanica" 6. Studiul theoretic al transmisiei energiei prin vibratii 7. Constatare teoretica: se pot transmite cantitati considerabile de energie vibratorie prin lichide 8. Primul obstacol euristic: prejudecata unor specialisti in hidraulica dupa care apa ar fi incompresabila sau prea putin compresabila. G constantinescu cerceteaza aceasta eroare epistemica luand in considerare faptul ca apa e de 100 de ori mai compresabila decat otelul 9. Al doilea obstacol euristic: se credea fara probe stintifice ca daca energia se transforma usor in vibratii aceast nu se poate transform inapoi in energie. G. constantinescu pune la indoiala aceasta credinta bazandu-se pe faptul ca energia curentului alternativ e reversibila 10. Analogie la cateva dintre formulele relative la curenti sonici cu formule din electricitate 11. Explorarea inductive de la particular la general ca in electricitate 12. Alternanta manierei inductive de cercetare cu cea deductuva 13. Analogiile dintre legile care leaga intre ele propietatile elastice si de greutate si legile din electricitate 14. Elaboreaza patru definitii: capacitate sonica, inertie sonica, frictiunea si pierderile prin analogie cu electricitatea 15. Construieste teoria vibratiilor 16. Constata ca legea de frictiune sonica se potriveste cu legea rezistentei din electricitate. 17. ajunge la concluzia ca formulele elementare sunt identice in ambele stiinte 18. realizeaza intrapolari multiple in sonicitate si electricitate 19. analogiile dintre partea teoretica si cea practica din sonicitate si electricitate 20. denumirea noii stiinte sonicitatea 21. experiente multiple de aplicare a compresabilitatii lichidelor 22. experienta cu un tub de otel 23. experienta asupra transmisiei energiei prin unde (transmisia caldurii la distanta) 24. multiple calcule 25. incercarea de brevetare la ,,patent Office" din Washington soldata cu refuzul brevetului pe moniv ca masinile sonice nu pot functiona 26. marturia sub prestare de juramant a unui membru al Royal Society din Londra ca masinile sonice deja functioneaza - obtinerea brevetului 27. schimb de pareri cu Th. Edison asupra armoniei muzicale a sunetelor 28. discutii cu savantul neurolog Gh. Marinescu despre aplicarea sonicitatii in medicina 29. aplicatii multiple ale stiintei sonicitatii: dispozitiv sonic de tragere automata prin elicea avionului, geratoare de inalta frecventa, motoare sonice asincrone si sincrone, pompe sonice, cioca sonic, etc. 30. analogie generalizatoare intre cuplarea generatoarelor sonice si acordurile muzicale. Numarul mare de al secventelor eurigramelor evidentiaza un proces euristic complex de lunga durata bogat in evenimente stintifice. Teoria sonicitatii si aplicatiile ei reprezinta munca de-o viata a lui Gogu Constantinescu inceputa la 17 ani si terminata odata cu stingerea sa din viata. Analizand eurigrama teoriei sonicitatii se contureaza urmatoarele etape - etapa pregatitoare - etapa elaborarii teoretice - etapa analizei critice - etapa analogiilor - etapa experimentala - etapa aplicatiilor multiple Pregatirea Etapa pregatitoare corespunde cu cea a acumularii informatiilor necesare si intelegere a acestora.pregatire matematica i-a fost asigurata de tatal sau, profesor talentat de matematica iar cea muzicala de catre mama sa, femeie cu o aleasa sensibilitate artistica ce interpreta la pian cu un talent remarcabil.