Automobile

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

Cap.1 Tema proiect.
Cap.2 Rolul si destinatia suspensiei.
Cap.3 Cerinte si conditii impuse.Regimul de functionare.
Cap.4 Clasificare.Tipuri constructive.Descriere.Parti componente.
Cap.5 Alegerea variantei constructive.Justificarea alegerii.
Cap.6 Memoriul justificativ de calcul.
1. Stabilirea reactiunilor dinamice pe cele doua punti.
2. Calculul arcurilor elicoidale.
3. Calculul amortizoarelor.
4. Dimensionarea cordonului de sudura al surubului inferior.
Cap.7 Norme de exploatare si intretinere.Protectia muncii.
Anexa 1 Fisa tehnica a autovehiculului.
Anexa 2 Lista standardelor consultate.
Anexa 3 Desenul de ansamblu.
Anexa 4 Desen de executie.

Extras din referat:

Suspensia automobilului este destinata sa atenueze sarcinile dinamice ce se transmit de la drum sa imprime oscilatiilor caracterul dorit si sa transmita fortele care actioneaza asupra rotilor si cadrului.

Oscilatiile ce apar la trecerea automobilului peste neregularitatile drumului influenteaza calitatile tehnice de exploatare ale acestuia, in primul rand caracterul de mers lin al acestuia, calitatile de tractiune , stabilitatea ,maniabilitatea si durabilitatea.

Suspensia automobilelor este compusa din elementele elastice , dispozitivele de ghidare, si elementele de amortizare.

Elementele elastice contribuie la micsorarea sarcinilor, idnamice verticale, provocand oscilatiile caroseriei de amplitudine si frecvente cit mai suportabile pentru pasageri si care sa nu dauneze incarcaturii care se transporta.

Dispozitivele de ghidare transmit componentele orizontale ale fortelor dintre roti si drum, si momentele acestor forte la caroserie ,determinind si caracterul deplasarii rotilor an raport cu caroseria automobilului si an raport cu drumul.

In figura 2.1.se reprezinta fortele datorita interactiunii dintre roti si drum precum si momentele acestor forte.

Fig 1.2. Fortele datorita interactiunii dintre roti si drum si momentele acestora.

Fortele verticale Z si momentele Mx se transmit la caroserie prin intermediul elementului elastic al suspensiei

Elementele de amortizare au rolul de amortiza oscilatiile care iau nastere evitind aparitia fenomenului de rezonanta.

CAP 3. CERINTE SI CONDITII IMPUSE SUSPENSIEI.

Conditiile principale pe care trebuie sa le indeplineasca suspensia unui automobil sunt urmatoarele :

- Sa aiba o caracteristica care asigura un comfort corespunzator , cu inclinari transversale reduse fara lovituri in tampoanele limitatoare si cu o stabilitate buna

- Caracteristica amortizorului sa corespunda cu cea ceruta de comfortabilitate.

- Sa asigure transmiterea fortelor orizontale si a momentelor reactive de la roata la caroserie

- Sa aibe o durabilitate elementele elastice , care fac parte din elementele cele mai solicitate ale automobilului.

- Sa aibe o greutate minima

Pentru asigurarea unui comfort corespunzator , parametrii suspensiei trebuie sa fie alesi tinanduse seama de anumite conditii si anume:

- Frecventa oscilatiilor proprii pentru autoturisme sa fie de 50-70 oscilatii pe minut.Frecventa oscilasiilor proprii depinde de sageata statica a suspensiiloer si a pneurilor si poate fi determinata cu relatia :

? =300/?f [oscilatii/minut]

in care f=fs+fp [cm] este sageata statica datorita suspensiei

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Automobile
    • Referat.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
8 pagini
Imagini extrase:
8 imagini
Nr cuvinte:
1 351 cuvinte
Nr caractere:
8 095 caractere
Marime:
49.08KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Fizică
Tag-uri:
suspensii, automobile, proiectare
Predat:
la facultate
Materie:
Fizică
Sus!