Studiu Monografic BRD

Cuprins referat Cum descarc?

CUPRINS
1. Prezentarea societatii bancare 4
1.1 Scurt istoric. Etape si evolutie 4
1.2. Recunoasterea BRD pe plan national si international 6
1.3. Actionariat 8
1.4. Axe de activitate 9
1.5. Cadrul juridic de organizare si functionare al Bancii 12
Codul de conduita intern al BRD Groupe Societe Generale: 12
2. Organizarea societatii bancare. 15
Sistemul informational bancar 15
2.1. Administrarea si conducerea bancii 15
2. 2. Centrala Bancii 16
2.3. Reteaua teritoriala a Bancii 16
2.4. Organigrama BRD 17
2.5. Sistemul informational bancar si automatizarea operatiunilor bancare 18
3. Conturile bancare 25
3.1. Proceduri pentru deschiderea conturilor bancare 26
3.2. Operatiuni curente si operatiuni speciale 28
3.2.1. Operatiuni efectuate prin conturi curente 28
3.2.2.Operatiuni efectuate prin conturile de depozit la termen 29
3.2.3.Operatiuni efectuate prin conturi de economii 29
3.2.4. Operatiuni efectuate prin conturi cu destinatie speciala 30
3.3. Operatiuni prin conturi 30
3.3.1. Operatiuni prin conturi aferente cecurilor 30
3.3.2. Operatiuni prin conturi aferente provizioanelor bancare 30
3.3.3. Operatiuni prin conturi aferente cardurilor bancare 31
3.4. Alte operatiuni de decontare prin intermediul monedei de cont 31
3.4.1. Viramente 31
3.4.2. Plati directe furnizori 32
3.5. Incidente in functionarea conturilor bancare 32
3.6. Inchiderea conturilor bancare 33
4: Plasamentele bancare si nonbancare 35
4.1. Plasamente bancare destinate persoanelor fizice 36
4.2. Plasamente bancare destinate persoanelor juridice 40
4.3. Plasamente monetare nonbancare 43
4.4. Plasamente financiare 43
4.4.1. Emisiunea de actiuni 43
4.4.2. Emisiunea de obligatiuni 44
5. Decontarea intra si interbancara. Operatiunile cu numerar 46
5.1.Instrumente de plata utilizate 46
5.2. Compensarea multilaterala a platilor interbancare fara numerar 50
5.3.Operatiunile cu numerar 52
5.4.Moneda electronica 53
5.4.1. .Tipuri de carduri emise. Avantaje si dezavantaje pentru detinator 53
5.4.2.Cartile de debit si cartile de credit 59
5.4.3.Reteaua de bancomate si POS-uri 59
5.4.4.Operarea cu moneda electronica 60
6.Marketingul bancar BRD 62
6.1. Politica de marketing la nivel de produs 62
6.2. Politica de marketing la nivel institutional 66
Capitolul 7:CREDITAREA BANCARA.PERSOANE FIZICE SI AGENTI ECONOMICI 68
Intocmirea referatului cu conditiile desprinse din analizele efectuate 70
7.1. Tipuri de credite acordate persoanelor juridice 72
5. Credite pentru export: 74
Sunt solicitate pentru finantarea necesitatilor curente sau exceptionale ale clientilor cu activitate de export, pe baza existentei contractelor de export sau comenzilor ferme incheiate direct cu partenerii externi sau prin intermediul unor comisionari. 74
6. Factoring-ul de export 75
1. Credite de investitii din surse BEI 75
2. Credite de investitii cu garantii FEI 76
7.2. Tipuri de credite acordate persoanelor fizice 78
Capitolul 8 : CREDITUL DE INVESTITII BAZAT PE CONTRACT DE VANZARE LAPTE 83
Bibliografie: 85


Extras din referat Cum descarc?

1. Prezentarea societatii bancare
1.1 Scurt istoric. Etape si evolutie
Istoria BRD a inceput in anul 1923, odata cu infiintarea prin lege a Societatii Nationale pentru Credit Industrial ca institutie publica. Statul detinea 20% din capitalul social si BNR 30%. Restul de 50% era detinut de persoane particulare, printre care si un grup de fosti directori ai Marmorosch Bank&Co, prima banca moderna din Romania. Scopul noii institutii era finantarea primelor faze ale dezvoltarii sectorului industrial in Romania. 
Dupa cel de-al doilea razboi mondial, in baza Legii privind nationalizarea din 11 iunie 1948, Societatea Nationala pentru Credit Industrial a fost nationalizata si redenumita Banca Nationala pentru Investitii. Activitatea cea mai importanta a bancii este obtinerea de participatii in intreprinderi si acordarea de credite.
In 1957, Banca de Credit pentru Investitii devine Banca de Investitii. Dupa reorganizarea sistemului financiar, cand s-a introdus o specializare rigida pe sectoare, Bancii de Credit pentru Investitii i s-a oferit opozitie de monopol in Romania in domeniul asigurarilor finantarii pe termen mediu si lung al investitiilor din toate sectoarele industriale, cu exceptia agriculturii si industriei alimentare. 
Schimbarile profunde aparute in mediul bancar romanesc dupa 1989 au adus pe firmamentul sistemului financiar din Romania banci moderne, capabile sa raspunda exigentelor in crestere ale clientilor. 
In 1990, Banca Romana pentru Dezvoltare a fost infiintata ca banca comerciala, sub forma de societate pe actiuni, prin preluarea activelor si pasivelor Bancii de Investitii, si a primit o autorizatie generala de desfasurare a activitatilor bancare.
Banca Romana pentru Dezvoltare a depus eforturi speciale pentru crearea unei retele de sucursale, agentii si reprezentante la nivel national si pentru constituirea unei baze de depozite necesare pentru a pune capat dependentei de CEC si BNR in ceea ce priveste finantarea. Este vorba de asemenea despre asigurarea prezentei BRD acolo unde se dezvolta activitatea industriala pentru a transmite din experienta in domeniul creditului de investitii. Astfel, unitatile sale se indreapta in special, in afara atragerii depozitelor societatilor comerciale si persoanelor fizice, catre creditele pentru investitii destinate societatilor comerciale. Apar si operatiunile de schimb la vedere.
In 1997, BRD a fost aleasa de guvern pentru a deveni prima banca comerciala privatizata si a numit o Comisie de Privatizare care sa supravegheze operatiunile de privatizare. Aceasta alegere consacra calitatea activelor si a gestiunii BRD. Banca Romana pentru Dezvoltare a fost infiintata prin hotarare de guvern in decembrie 1990 si inmatriculata in februarie 1991 ca societate pe actiuni, cu capital social detinut de statul roman. Privatizarea urma sa se desfasoare in doua etape, in conformitate cu strategia de privatizare aprobata prin Hotararea Guvernamentala nr. 428/1998, modificata prin Hotararea Guvernamentala nr. 169/2000; astfel in prima etapa (I) capitalul social urma sa fie majorat, iar 51% din capital urma sa fie vandut prin negocieri directe cu investitori strategici, (II) aproximativ 5% din capitalul majorat urma sa fie vandut prin negocieri directe catre BERD si/sau IFC si (III) 10% din capitalul social existent urma sa fie vandut angajatilor, conducerii si pensionarilor BRD; in a doua etapa, capitalul social ramas detinut de FPS urma sa fie vandut prin oferta publica secundara pe pietele de capital interne si internationale.
In decembrie 1998 s-a incheiat contractul de vanzare - cumparare de actiuni ("Contractul de Cumparare de Actiuni") intre Societe Generale si FPS (Fondul Proprietatii de Stat), iar in martie 1999, Societe Generale a subscris pentru actiunile reprezentand o majorare cu 20% a capitalului social al BRD si sa cumpere de la FPS acel numar de actiuni necesare ca Societe Generale sa devina proprietarul a 51% din capitalul majorat al BRD. Achizitionarea pachetului de actiuni intervine intr-o perioada dificila marcata de falimente bancare rasunatoare. Este de asemenea inceputul bancarizarii masive a persoanelor fizice. BRD profita de imaginea sa favorabila in fata marelui public si de calitatea relatiilor sale cu intreprinderile pentru a dezvolta rapid clientela sa de persoane fizice. Foarte repede, BRD devine lider pe piata noilor produse, cum ar fi cardurile bancare si creditele pentru consum.
La sfarsitul anului 2000 Fondul Proprietatii de Stat scoate la vanzare, prin oferta publica secundara, pachetul de actiuni detinut la BRD, care reprezinta 9,87% din totalul actiunilor.
Rezultatele financiare ale BRD- Groupe Societe Generale la sfarsitul celui de-al treilea trimestru al anului reflecta o rezistenta satisfacatoare la efectele negative ale scaderii activitatii economice, dublata de o performanta comerciala destul de buna in conditiile unui mediu economic afectat de criza. Venitul net bancar a ajuns la 2 528 milioane RON (598 milioane EUR), cu 18% mai mare decat la 30 septembrie 2008, iar profitul brut din exploatare a inregistrat o crestere de 22 % fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 1 465 milioane RON (346 milioane EUR).
BRD - Groupe Societe Generale este a doua Banca din Romania dupa totalul bilantului, fiind o banca globala. Prezenta printr-o retea de 206 de agentii, banca sta la dispozitia clientilor individuali, cat si a clientilor corporativi. 
.BRD intentioneaza sa-si dezvolte clientela din randul persoanelor fizice si juridice, sa isi sporeasca gradul de competitivitate pentru produsele pe care le ofera in prezent si sa dezvolte noi produse, fie direct prin infiintarea de filiale specializate sau de societati mixte impreuna cu institutii financiare straine, acolo unde considera ca este avantajos. Se vor intensifica eforturile de marketing, pentru ca produsele BRD sa raspunda cat mai bine cerintelor clientilor, si se va crea o forta de vanzare a propriilor produse bancare, care se vor adresa atat clientilor persoane fizice, cat si societatilor comerciale.
Pentru marii sai clienti corporativi, romani sau straini, si pentru investitorii institutionali, BRD - Groupe Societe Generale ofera de asemenea o gama de produse de piata si finantari complexe, precum si servicii de banca de investitii (privatizari, fuziuni - achizitii, emisiuni de actiuni, etc.), bazandu-se pe echipe specializate si pe reteaua grupului Societe Generale prezenta in lumea intreaga (75 tari).
BRD-Groupe Societe Generale a lansat 18 august 2008 primele sale carduri cu cip. BRD este astfel prima mare banca din Romania care emite carduri sub standardul EMV (standard tehnologic realizat in comun de organizatiile Europay, MasterCard si Visa, care permite interoperabilitatea cardurilor cu cip cu sistemele de acceptare - ATM-uri si POS-uri - pentru realizarea de plati cu inalt grad de securitate).


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu Monografic BRD.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!