Studiu de Caz la Investitii - SC AA Mill SA

Extras din referat Cum descarc?

1 Date generale
1.1 Denumirea investitiei 
"Modernizare Moara de grau 
1.2 Elaborarea
Se realizeaza de catre firma SC 2000 SRL in conformitate cu Ghidul Solicitantului pentru programul SAPARD aferent lansarii oficiale a licitatiei de proiecte pentru masura 1.1 ,,Prelucrarea si marketingul produselor agricole si piscicole".
Firma 2000 SRL are ca obiect de activitate urmatoarele: 
- managementul societatilor comerciale;
- analize diagnostic, programe de restructurare, preluarea in vederea reabilitarii unor societati comerciale si revinderea acestora, studii si evaluari patrimoniale;
- consultanta pentru afaceri si management, engineering si informatica;
- marketing - studii si cercetari de piata, activitati de sondaj;
- efectuarea de studii si cercetari in scopul promovarii si punerii in aplicare a initiativelor de interes national sau local;
- consultanta si intocmirea de programe de finantare a intreprinderilor mici si mijlocii (fonduri Phare etc.);
- expertiza si prestari lucrari in domeniul industrial;
- asistenta tehnica, consultanta si reprezentare pentru firme straine in Romania;
- elaborarea de programe si metode de privatizare, organizare si tinere de licitatii pentru vanzarea de active si societati comerciale;
- consultatii in domeniul sistemelor informatice, realizarea si furnizarea de programe, prelucrarea datelor;
- activitati de comert pe Internet;
- recrutare, instruire si plasare forta de munca.
1.3 Ordonatorul principal de credite
Agentia SAPARD - sediul central, situata in Bucuresti, str. Stirbei Voda nr. 43 sectorul 1, pentru 50% si firma S.C. AA MILL SA, Brasov Str. Lunga Nr.10, pentru 50% din valoarea eligibila a investitiei.
1.4 Autoritatea contractanta
S.C. AA MILL SA, Brasov Str. Lunga Nr.10
1.5 Amplasamentul
Romania, nona de centru a tarii
1.6 Tema 
1.6.1 Scopul proiectului
S.C. AA MILL SA. activeaza in domeniul productiei si comercializarii produselor de panificatie, patiserie, si a produselor de morarit, avand ca scop satisfacerea cererii pentru aceste produse.
Aceast lucru evidentiaza faptul ca firma isi asuma printre altele si misiunea de a raspunde nevoii consumatorilor de produse de morarit si panificatie, oferindu-le o gama diversificata si imbunatatita calitativ. 
Scopul este satisfacerea cererii pentru diferite sortimente de fainuri (pentru paine, pentru specialitati de, panificatie si patiserie, pentru paste fainoase), prin marirea capacitatii de macinare a graului de la 240 t/zi la 320 t/zi. Furnizorii de grau sunt producatorii romani din judetele limitrofe care au potential deosebit de ridicat. 
1.6.2 Obiectivele proiectului
Obiectivul principal al proiectului consta in modernizarea morii de grau, prin inlocuirea utilajelor existente uzate din punct de vedere fizic si moral cu utilaje de morarit performante.
Obiectivele directe ale proiectului sunt:
a) Cresterea capacitatii de productie la 320 tone grau /zi,
b) Modernizarea fluxului tehnologic al morii cu ajutorul unui sistem computerizat ultramodern,
c) Modernizarea silozului de grau existent,
d) Modernizarea curatatoriei,
e) Modernizarea compartimentului "Omogenizare + Siloz de faina si tarate" prin achizitionarea si montarea unor utilaje performante de ambalare si desprafuire 
f) Modernizarea laboratorului propriu, 
g) Promovarea unor metode de productie prietenoase mediului, 
Obiectivele indirecte ale proiectului sunt:
a) Implementarea aquisului comunitar;
b) Consolidarea reputatiei pe plan intern si extern ;
c) Crearea unor canale de distributie diversificate;
d) Utilizarea rationala a factorilor de productie;
e) Imbunatatirea prezentarii si conditionarii produselor de morarit pe piata
- se structureaza o politica de pret care poate contribui la cresterea cotei de piata, insistandu-se pe avantajul de marca al produsului;
f) Cresterea productivitatii muncii prin modernizarea fluxului tehnologic si prin reducerea impactului asupra mediului inconjurator;
g) Cresterea sigurantei si a flexibilitatii in exploatare a instalatiei tehnologice prin alegerea variantei optime a diagramei de macinis.
Obiectivele relative ale proiectului sunt:
a) cresterea ratei profitului net de la 3.46% in anul 2003 in varianta fara proiect, la 8,51% % in anul V cu proiect;
b) cresterea productivitatii muncii de la 2702,80 mii lei/om in anul 2003 in varianta fara proiect, la 5138,20 mii lei in anul V cu proiect;
c) cresterea profitabilitatii economice nete de la 7,09% in anul 2003 in varianta fara proiect, la 11,85% in anul V cu proiect;
d) cresterea lichiditatii imediate de la 0,03 in anul 2003 in varianta fara proiect, la 1,80 in anul V cu proiect;
e) cresterea solvabilitatii generale de la 1,3 in anul 2003 in varianta fara proiect, la 4,12 in anul V cu proiect;
f) cresterea fondului de rulment de la 30754,81 mii lei in anul 2003 in varianta fara proiect, la 465942,65 mii lei in anul V cu proiect;
g) cresterea indicatorului trezoreriei de la 15066,71 mii lei in anul 2003 in varianta fara proiect, la 229942 mii lei in anul V cu proiect
Reducerea riscurilor :se are in vedere repartizarea riscurilor pe
principalii factori care participa la realizarea investitiilor. Repartizarea se face prin
conditii contractuale generale, suplimentare si speciale, dupa cum urmeaza:
- riscurile exterioare investitiei, cum sunt cazurile de forta majora (calamitati naturale,
revolutie, razboi, lovitura de stat, confiscare, ordine ale autoritatii publice, inflatie) sunt
preluate in intregime de investitor;


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de Caz la Investitii - SC AA Mill SA.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!