Studiu Aplicativ privind Executia Veniturilor si Cheltuielilor Primariei Bucuresti

Extras din referat Cum descarc?

1. Scurta prezentare a situatiei Municipiului Bucuresti la nivelul anului 2008
In cadrul acestuia proiect am analizat regulile generale de executie, precum si destinatiile veniturilor publice ale Primariei Municipiului Bucuresti pentru finantarea cheltuielilor publice la nivel local. In continuare am urmarit etapele executiei cheltuielilor bugetare, si anume: angajarea, lichidarea si ordonantarea - sunt efectuate de catre conducatorii institutiilor publice (ordonatorii de credite bugetare) sau de catre imputernicitii acestora in anul 2008.
Bucuresti este capitala Romaniei si cel mai mare oras, centru industrial si comercial al tarii, populatia de peste doua milioane de locuitori face ca Bucurestiul sa fie a sasea capitala ca marime din Uniunea Europeana. Autonomia locala in Municipiul Bucuresti este realizata de autoritatile administratiei publice locale, respectiv Primarul General si Consiliul General. Pentru exercitarea competentelor proprii, acestea sunt sprijinite de aparatul de specialitate al primarului, institutii publice de interes local, regii autonome si societati comerciale cu capital social municipal. Primarul General conduce serviciile publice locale. Pentru o mai buna organizare si desfasurare a proiectelor de modernizare si investire in Bucurestiului, orasul a fost structurat in sase subdiviziuni administrativ teritoriale, sectoarele, care au cate un primar si un consiliu local propriu. Acestea exercita atributiile delegate de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti, precum si alte atributii stabilite prin lege.
Dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, Bucurestiul este recunoscut drept o capitala europeana importanta. Integrarea a avut un deosebit impact socio-cultural si economic, acest lucru fiind vizibil in indicatorii economici, astfel ca Bucurestiul a evoluat continuu sub influenta corelata a factorilor economici, politici si sociali, furnizand aproximativ 25% din cifra de afaceri a Romaniei si aproape 20% din PIB-ul national.
In ceea ce priveste investitiile, Municipiul Bucuresti detine o pondere importanta, cu mai mult de un sfert din volumul investitiilor brute realizate in economie.
2. Scopul Primariei Municipiului Bucuresti
Obiectivul Primariei Municipiului Bucuresti este sa creeze si sa ofere cetatenilor un mediu placut si civilizat de trai, incercand perfectionarea continua a infrastructurii orasului, a mediului economic, social, edilitar si natural la nivelul exigentelor marilor capitale europene. Un obiectiv prioritar este acela al bunei functionari a sistemelor de transport, utilitati publice, asistenta sociala, sanatate, invatamant, informare si educatie, promovare a culturii si artei, promovare a sportului si a mijloacelor de divertisment.
De asemenea se doreste incurajarea dezvoltarii comunitatii pentru a oferi
siguranta, confort si servicii diversificate adresate unei multitudini de stiluri de viata, respectand libertatea optiunilor cetatenilor si venind in intampinarea acestora.
Primaria Municipiului Bucuresti este organizata si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 215/2001 privind administratia publica locala republicata si in conformitate cu hotararile Consiliului General al Municipiului Bucuresti privind aprobarea organigramei, a numarului de posturi si a statului de functii ale aparatului propriu de specialitate. Primarul general este seful administratiei publice locale a Municipiului Bucuresti si al aparatului propriu de specialitate, pe care il conduce si controleaza, conform art. 66(1) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata, reprezinta autoritatea executiva in realizarea autonomiei locale si este de asemenea reprezentantul Municipiului Bucuresti in relatiile cu alte autoritati publice, cu persoanele fizice sau juridice romane sau straine, precum si in justitie. 
3. Necesitatea investirii si consolidarii unui program eficient pentru modernizarea Bucurestiului
Anul 2008 datorita declansarii crizei financiare internationale, ale carei efecte negative s-au propagat si la nivelul tarii noastre, Fitch Ratings a luat decizia de a reduce rating-ul de tara al Romaniei, de la nivelul BBB Perspectiva Negativa (clasa ,,investment grade"), la nivelul BB+ Perspectiva Negativa (clasa ,,non-investment grade"). Dupa evaluarea de rating realizata de Fitch Ratings pentru Muncipiul Bucuresti, agentia a mentinut calificativul de rating acordat anul anterior, respectiv BBB- Perspectiva Stabila. Aceasta decizie a fost comunicata de Fitch Ratings si a fost preluata de mass-media din Romania in datele de 5 si 6 noiembrie 2008. Avand in vedere scaderea ulterioara a ratingului acordat Romaniei si regulile dupa care functioneaza agentiile de rating (ratingul unui oras nu poate fi mai mare decat ratingul tarii respective), agentia Fitch Ratings s-a vazut nevoita sa modifice calificativul de rating acordat initial Municipiului Bucuresti, de la BBBPerspectiva Stabila la BB+ Perspectiva Negativa, pentru a nu-l depasi pe cel de tara.
Ca urmare era absolut necesara investirea si gasirea unei modalitati de a implementa aceste obiective prin executia veniturilor si cheltuielilor in economia Municipiului Bucuresti.
4. Angajarea cheltuielilor bugetare in proiecte publice locale
Angajarea reprezinta actul care genereaza obligatia unei institutii publice de a plati o suma de bani unui tert pe baza unui act juridic (lege, contract, decizie ministeriala, hotarare judecatoreasca). Angajarea este, deci, consecinta deciziei luate in mod deliberat de un organ al administratiei de stat. Astfel, in anul 2008 Primaria Municipiului Bucuresti s-a angajat in investirea in utilitati si in infrastructura, puncte esentiale in asigurarea unui echilibru economic si social in capitala Romaniei.
Avand in vedere faptul ca reteaua de strazi, poduri si pasaje rutiere a Municipiului Bucuresti cuprinde un numar de 5340 de strazi in lungime de 1.940 km, 17 pasaje rutiere si 29 poduri, in anul 2008, un numar de 350 de strazi au fost in administrarea si intretinerea Primariei Generale a Municipiului Bucuresti, restul fiind in administrarea primariilor de sector prin care s-a incercat asigurarea unor conditii favorabile dezvoltarii. Dar nu numai: s-au desfasurat lucrari de reabilitare a infrastructurii supraterane (strazi, intersectii, pasaje) concomitent cu reabilitarea traseelor de apa-canal, a retelelor electrice si de termoficare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu Aplicativ privind Executia Veniturilor si Cheltuielilor Primariei Bucuresti.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!