Studiu Aplicativ privind Eficientizarea Activitatii in Primaria Municipiului Iasi

Cuprins referat Cum descarc?

Capitolul I Organizarea si functionarea Primariei Municipiului Iasi
1.1. Cadrul general de infiintare si organizare 
1.2. Misiunea si obiectivul de activitate 
1.3. Structura organizatorica a institutiei
1.4. Relatii interinstitutionale 
1.5. Structura personalului
1.6. Pregatirea profesionala a functionarilor publici
1.7. Analiza situatiei financiare
Capitolul II Imbunatatirea cadrului legislativ si a celui institutional al Primariei Municipiului Iasi
2.1.Cadrul reglementativ aplicabil
2.2.Relatii de munca 
2.3.Analiza capacitatii decizionale ale primariei
2.4.Analiza SWOT
2.5.Concluzii si propuneri


Extras din referat Cum descarc?

Capitolul I Organizarea si functionarea Primariei Municipiului Iasi
1.1. CADRUL GENERAL DE INFIINTARE SI 
ORGANIZARE
Municipiul Iasi este resedinta judetului Iasi si principalul centru urban din nord-estul Romaniei. Iasul a fost capitala Moldovei in perioada 1564 - 1859, una dintre cele doua capitale ale Principatelor Unite intre 1859 si 1862 si capitala Romaniei intre 1916 - 1918. Astazi Iasul este cel mai important centru social, economic si cultural al Moldovei, remarcandu-se prin trecutul lui care se amesteca remarcabil cu prezentul.
Documentul care atesta infiintarea Primariei Municipiului Iasi este Legea comunala din 1864, votata de Adunarea generala a Romaniei (Parlamentul) in ziua de 9 martie 1864 si promulgata sub nr. 394 de catre Alexandru Ioan Cuza la data de 31 martie 1864. Astfel, un nou capitol se deschidea in istoria administratiei comunale moderne prin infiintarea Primariei. 
Sala Mare a Primariei Municipiului Iasi a fost gazda Mesei Rotunde din cadrul proiectului "Cooperare transfrontaliera in domeniul formarii profesionale - Managementul Proiectelor", finantat de Biroul de Cooperare Tehnica al Germaniei GTZ din Republica Moldova. Din partea primariei iesene, la aceasta actiune au fost prezenti viceprimarul Iasului Constantin Adascalitei si doi functionari din cadrul Serviciului de Strategii si Managementul Proiectelor, alaturi de Aurica Dvoracic, sefa Centrului de Informare Comunitare si Marketing Iasi. 
Prezentarile si dezbaterile mesei rotunde s-au axat pe specializarea resurselor umane si pe consolidarea structurilor organizationale prin diverse activitati de formare, cu scopul de a face capabile organizatiile societatii civile si institutiile publice sa elaboreze si sa implementeze strategii si programe de cooperare transfrontaliera.
1.2. MISIUNEA SI OBIECTIVUL DE ACTIVITATE
Obiectul de activitate al administratiei publice locale il constituie administrarea patrimoniului local cu respectarea legilor, avand o competenta generala, dar si una teritoriala. In acest sens poate adopta hotarari in toate domeniile de interes local, precum:
1 organizarea elaborarii, administrarii si executiei bugetului local;
2 infiintarea de activitati economice;
3 de aparare a drepturilor omului;
4 efectuarea de investitii si executarea de lucrari publice.
Primarul, viceprimarii, secretarul municipiului impreuna cu aparatul propriu al Consiliului Local constituie Primaria Municipiului Iasi, institutie publica cu activitate permanenta care duce la indeplinire prevederile constitutiei si ale legilor tarii, ale Decretelor Presedintelui Romaniei, ale hotararilor Guvernului, ale actelor emise de ministere si alte autoritati ale administratiei publice centrale, hotararile Consiliului Judetean, ale Consiliului Local si solutioneaza problemele curente ale colectivitatii. Asigura respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor.
Misiunea primariei include oferirea de servicii publice de calitate in domeniul administratiei publice locale. Primaria Municipiului Iasi, ca membra a Asociatiei Municipiilor din Romania are ca viziune satisfactia permanenta a clientilor (persoane fizice si juridice), a angajatilor, apreciati ca si colaboratori si a societatii civile, urmarind sa devina un lider regional sau national.
Obiectivele Primariei Municipiului Iasi urmaresc 4 perspective :
1.Perspectiva financiara - cu obiectivul optimizarii utilizarii resurselor financiare avand la baza taxele si impozitele locale si de furnizare de servicii, clar definite si asigurarea pe termen lung a fondurilor de investitii necesare imbunatatirii acestora.
2.Perspectiva clientului- cu obiectivul de a exista permanent in preajma clientului actual si potential, cu perceperea dorintelor, necesitatilor lui si cresterea gradului de responsabilitate / promtitudine vis-a-vis de client. 
3.Perspectiva proceselor interne - Primaria este integrata in cadrul administratiei publice, mai precis in domeniul administratiei publice locale, si se foloseste permanent efectul sinergetic. Se coopereaza in sistem de parteneriat cu clientii, incercand sa se obtina avantaje din valoarea, perspicacitatea, inteligenta serviciilor acestora. 
4.Perspectiva invatarii - dezvoltarii. Primaria a demarat dezvoltarea unei strategii de formare, educare si de responsabilizare a personalului municipalitatii, in ideea atragerii permanente spre interesele societatii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu Aplicativ privind Eficientizarea Activitatii in Primaria Municipiului Iasi.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!