Structura Resurselor Financiare Publice si Factorii de Influienta pe Plan Mondial si in Romania

Cuprins referat Cum descarc?

Cap 1. Sructura resurselor financiare publice.3
1.1 Notiuni introductive.3
1.2 Clasificarea resurselor financiare publice.3
Cap 2.Factorii de influienta.6
2.1 Evaziunea fiscala.6
2.2.Inflatia. 7
Cap 3.Evolutia resurselor pe plan mondial si in Romania.10
3.1.Romania.10
3.1.1. Anul 2010.10
3.1.2 Anul 2011.11
3.1.3 Anul 2012.13
3.2 Europa.14
3.2.1 Anul 2012.14
3.2.2 Anul 2010.15
Bibliografie


Extras din referat Cum descarc?

CAP.I STRUCTURA RESURSELOR FINANCIARE PUBLICE
1.1 Notiuni introductive
Ceea ce tine de finante si in acelasi timp de admnistrarea corecta a banilor dateaza inca din cele mai vechi timpuri odata cu aparitia si consolidarea statului.
In tara noastra resurele financiare publice pot fi definite prin: resursele financiare ale autaritatilor si institutiilor publice, resursele financiare ale intreprinderilor publice si private, resursele financiare ale organizatiilor fara scop lucrativ si resursele financiare ale populatiei.
Nevoia de resurse se poate observa din ce in ce mai mult in ceea ce priveste elementele unei economii moderne, totusi resursele financiare sunt limitate in timp ce cererea pentru aceste venituri inregistreaza o reala crestere si chiar in urmatorii ani populatia este obisnuita ca mereu sa obtina din ce in ce mai multe venituri pentru care sa depuna prea mult efort.
Insa resursele financiare reprezinta totalitatea mijloacelor banesti care sunt necesare pentru a obiectivele propuse referitoare la cele economico-financiare realizate intr-o anumita perioada de timp.
Cum am precizat caracterul limitat al resurselor poate fi un adevarat impediment in distribuirea resurselor necesare producerii tuturor categoriilor de bunuri, publice, private si mixte.
In economia de astazi un rol important este cel al Guvernului care participa la viata economica fie in postura de consumator fie in ceea de producator dar poate lua si postura de partener al vietii publice care face regului si urmareste in acelasi timp respestarea acestora pentru a asigura in conditii optime a pietei functionarea acesteaia.
1.2 Clasificarea resurselor financiare publice
Din punctul de vedere al continutului economic resursele financiare publice se pot clasifica in:
*prelevari cu caracter obligatoriu, 
*resursele de trezorerie,
*resursele provenind din imprumuturi publice,
*resurse provenind din emisiunea de moneda care nu are acoperire.
Prelevarile cu caracter obligatoriu se constituie din acele venituri numite venituri fiscale si venituri nefiscale. Veniturile fiscale pot fi definite din veniturile aferente persoanelor fizice si a celor juridice dar in acelasi timp si detinerea de catre acestia de proprietati care pot fi impozitate se concretizeaza in:
- Impozite, taxe contributii directe, in cazul carora suportatorul real este considerat a fi insusi subiectul lor;
- Impozite, taxe si contributii, in cazul carora suportatorul real nu coincide cu subiectul platitor, acest aspect se datoreaza fenomenului financiar de repercusiune.
In ceea ce priveste veniturile nefiscale ale statului acestea provin din mai multe surse iar printre acestea se pot numara:
- In calitate de proprietar al unor capitaluri statul are dreptul si la unele dividende ce rezulta la finele exercitiilor financiare,
- Profiturile din partea regiilor autonome,
- Veniturile ce provin de la institutiile publice, acestea pot lua forma de chirii pe care le primeste statul datorita proprietatilor sale pe care le da spre inchiriere, sau veniturile ce provin din activitatile veterinare, etc.
- Venituri din diverse surse, aici pot fi incluse mai multe categorii de venituri cum ar fi:
- Amenzile si penalitatile aplicate,
- Valorificari ale bunurilor confiscate,
- Concesiuni realizate de institutiile publice,
- Expertizele ce tin de domeniul navigatiei, etc.
Resursele de trezorerie sunt destinate acoperii temporare a deficitelor ce apar in bugetul national, ca si caracteristici definitorii gasim:
- Aceste resurse iau forma unor imprumuturi pe termen scurt, pentru a beneficia de aceste resurse statul emite si plaseaza anumite titluri de stat care sunt sub forma bunurilor de tezaur dar si a certificatelor de depozit.
- Au un caracter temporar si rambursabil.
- Presupun un cost bine stabilit ce cuprinde cheltuielile cu privire la punerea si retragerea din circulatie a titlurilor emise anterior.
Resursele financiare provenite din imprumuturi publice sunt constituite dintr-un mijloc de procurare a resurselor pentru acoperirea deficitului bugetar, dar toate aceste etape sunt prevazute prin sistemul trezoreriei publice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Structura Resurselor Financiare Publice si Factorii de Influienta pe Plan Mondial si in Romania.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.Eugen,Radulescu, Inflatia, marea provocare, Ed. Enciclopedica, 1999, 
2.Dan, Drosu, Saguna, Evaziunea fiscala, Ed. Oscar Print, Bucuresti, 1995, 
3.Iulian Vacarel, Finante publice, Editura didactica si pedagogica, Bucuresti, 2007
4.Tatiana Mosteanu, Finante publice, Editura Universitara, Bucuresti, 2005
5.Gheorghe Matei, Finante publice, Editura Sitech, Craiova, 2007
6.Dan Moraru, Mihai Nedeleanu , Finante publice, Editura Economica, Bucuresti, 2007
7.Eurostat
8.Fiscaltrends
9. Comisia Europeana
10. Curs-valutar-bnr.ro


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!