Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 2193
Mărime: 10.92MB (arhivat)
Publicat de: Sabin Antoniu Dragu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lupasc Ioana

Cuprins

  1. I. Notiuni generale 2
  2. 1.1.Bugetul local 2
  3. 1.2.Cheltuielile bugetelor locale 6
  4. II. Metode de reducere a cheltuielilor bugetare in Galati 8
  5. III. Structura cheltuielilor Judetului Galati in anul 2012 9
  6. IV.Bugetul local al Judetului Galati pe anul 2013 si estimari pentru anii 2014 -2016 10
  7. V. Bibliografie 24

Extras din referat

I. Notiuni generale

1.1.Bugetul local

Bugetul local este documentul prin care sunt prevăzute și aprobate annual veniturile și cheltuielile unităților administrativ-teritoriale. Modul de organizare al bugetului local este prevăzut în Legea 273/2006 privind Finanțele publice locale. Un articol relevant al acestei legi cu privire la sistemul veniturilor și cheltuielilor locale este următorul:

“ART. 26

Conținutul și structura bugetelor:

(1) Veniturile și cheltuielile se grupează în buget pe baza clasificației bugetare

aprobate de Ministerul Finanțelor Publice.

(2) Veniturile sunt structurate pe capitole și subcapitole, iar cheltuielile pe părți,

capitole, subcapitole, titluri, articole, precum și alineate și paragrafe, după caz.

(3) Cheltuielile prevăzute în capitole și articole au destinație precisă și limitată.

(4) Numărul de personal, permanent și temporar, precum și fondul salariilor de bază se aprobă distinct, prin anexă la bugetul fiecărei instituții publice. Numărul de salariați aprobat fiecărei instituții publice nu poate fi depășit.

(5) Cheltuielile de capital se cuprind la fiecare capitol bugetar, în conformitate cu creditele de angajament și cu duratele de realizare a investițiilor.

(6) Programele se aprobă ca anexe la bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2).

(7) Secțiunile de funcționare și secțiunile de dezvoltare se utilizează pentru

fundamentarea bugetelor locale și se aprobă ca anexe la acestea, respectiv:

a) secțiunea de funcționare cuprinde cheltuielile curente pentru realizarea atribuțiilor și competențelor stabilite prin lege, specifice fiecărei unități administrativ-teritoriale;

b) secțiunea de dezvoltare cuprinde cheltuielile de capital.

(8) Cheltuielile curente prevăzute la alin. (7) lit. a) sunt obligatorii și se referă la

cheltuielile de personal, cheltuielile materiale și cu prestarea serviciilor, subvențiile și transferurile necesare realizării atribuțiilor și competențelor autorităților administrației publice locale, în condițiile legii.

(9) Fondurile externe nerambursabile și împrumuturile interne și externe se cuprind în anexele la bugetele locale și se aprobă odată cu acestea.

(10) Veniturile bugetelor locale sunt prevpzute în anexa nr. 1, iar cheltuielile acestora în anexa nr. 2 la prezenta lege. ”

Fiind parte a bugetului public naţional, activitatea bugetară la nivel local se circumscrie activităţii bugetare la nivel naţional, cunoscând aceleaşi etape şi desfăşurându-se pe baza aceloraşi principii, dar privite prin prisma specificităţii activităţii administraţiei publice locale.

Activitatea bugetară la nivel local cunoaşte patru etape:

1. Elaborarea proiectului de buget local cuprinde activitatea de determinare a veniturilor şi cheltuielilor la nivelul unităţilor adiministrativ-teritoriale cu personalitate juridică (fiecare comună, oraş, municipiu, judeţ, sector al capitalei şi Municipiul Bucureşti);

2. Aprobarea presupune dezbaterea şi votarea bugetelor locale de către autorităţile administraţiei publice locale cu funcţie deliberativă şi care au în competenţa lor această atribuţie (consiliile locale, consiliile judeţene, precum şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti);

3. Execuţia bugetară constă în realizarea veniturilor la termenul şi în cuantumul prevăzut în bugetul local şi efectuarea cheltuielilor conform destinaţiei prevăzute în bugetul local. Realizarea veniturilor în cuantumul prevăzut reprezintă o obligaţie minimă, în cadrul execuţiei bugetare putându-se realiza venituri în cuantumuri superioare celor prevăzute. În acelaşi timp, efectuarea cheltuielilor conform destinaţiei prevăzute în bugetele locale reprezintă o obligaţie, ce nu poate fi încălcată. Această etapă este cea mai importantă, deoarece presupune transpunerea unor previziuni în plan concret, asigurându-se astfel finanţarea activităţilor şi funcţionarea instituţiilor publice de la nivel local;

4. Încheierea exerciţiului bugetar presupune o dare de seamă completă asupra modului de realizare a veniturilor şi de efectuare a cheltuielilor pentru anul bugetar expirat. Toate actele şi operaţiunile cu caracter tehnic şi normativ, realizate de autorităţile publice competente în scopul elaborării, adoptării, executării şi încheierii bugetului local constituie procedura bugetară la nivel local. Aceasta se desfăşoară pe parcursul a trei ani calendaristici, deoarece elaborarea proiectului de buget local începe în anul premergător celui pentru care se întocmeşte, continuă cu executarea, în cursul anului respectiv şi se definitivează prin contul de încheiere a exerciţiului bugetar, în anul următor.

Procedura bugetară privitoare la bugetele locale se desfăşoară pe coordonatele principiilor enunţate de: Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 care reia principiile consacrate din precedenta lege privind administraţia publică locală (Legea 69/1991). Cele care au cea mai mare relevanţă în domeniul bugetelor locale sunt:

- principiul autonomiei locale. Prin autonomie locală se înţelege dreptul şi capacitatea efectivă a autorităţilor administraţiei publice locale de a soluţiona şi de a gestiona, în numele şi în interesul colectivităţilor locale pe care le reprezintă, activităţile publice. Acest drept se exercită de către consiliile locale şi primari, precum şi de către consiliile judeţene.

Preview document

Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 1
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 2
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 3
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 4
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 5
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 6
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 7
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 8
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 9
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 10
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 11
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 12
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 13
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 14
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 15
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 16
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 17
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 18
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 19
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 20
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 21
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 22
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 23
Sistemul cheltuielilor locale la nivelul Județului Galați - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Sistemul Cheltuielilor Locale la Nivelul Judetului Galati.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza Bugetului Local al Municipiului Turda

I N T R O D U C E R E Autonomia financiară a unităţilor administrativ- teritoriale a fost consacrată internaţional prin conceptul ,, resurselor...

Bugetele Locale - Instrumente de Realizare și Consolidare a Autonomiei Administrației Publice Locale

CAPITOLUL I ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA SI DESCENTRALIZAREA ADMINISTRATIVA PE BAZA PRINCIPIULUI AUTONOMIEI LOCALE 1.1. CONCEPTUL DE...

Dimensiune și structura cheltuielilor publice la nivel de stat în Germania pe perioada 2005-2009

Cap. I. Notiuni generale despre Germania Republica Federala Germania (in germana Bundesrepublik Deutschland), denumita colocvial Germania...

Procesul bugetar la nivelul unităților administrativ teritoriale

CAPITOLUL 1 PROCESUL BUGETAR LA NIVELUL UNITĂŢILOR ADMINISTRATIV-TERITORIALE BUGETE LOCALE - constituie actul in care se inscriu veniturile si...

Evoluția Veniturilor și Cheltuielilor Bugetului de Stat în România în Perioada 2006-2011

1. Extras din Legile Bugetului de Stat din România din perioada anilor 2006-2011 1.1 Tabel cu principalele cheltuieli bugetare Tabel nr. 1 Cod...

Politici și Practici Fiscale

I. Utilizarea impozitului ca instrument Cea mai mare parte a resurselor publice sunt prelevari obligatorii si de aceea se impune definirea...

Coordonatele politicii fiscal-bugetare promovată în România în perioada 2009-2014 și efectele acesteia

Capitolul I Definirea conceptului de politică fiscal-bugetară 1.1 Conceptul de politică fiscală Conceptul de politică fiscal este definit cu...

Referat finanțe publice

1. Sistemul pârghiilor financiare Noţiunea de pârghie provine din fizică, cu semnificaţia unei forţe care dă un impuls unui anumit fenomen sau...

Te-ar putea interesa și

Cheltuieli publice pentru acțiuni social-culturale

CHELTUIELI PUBLICE PENTRU ACȚIUNI SOCIAL – CULTURALE 1 Caracterizare generală Satisfacerea nevoilor cu caracter social reprezintă o componentă...

Ai nevoie de altceva?