Retail Banking-ul Romanesc intre Evolutie si Perspective

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOLUL I. Retail banking - caracteristici generale 2
I.1. Definire. Concepte privind retail banking-ul 2
I.2. Produse si servicii ale retail banking-ului 5
CAPITOLUL II. Aspecte ale retail banking-ului international 6
II.1 Retail banking-ul american 7
II.2 Retail banking-ul european 9
CAPITOLUL III. Retail banking-ul in sistemul bancar romanesc 11
III.1 Evolutie comparativa 11
III.2 Comportamentul bancar al clientilor de retail romani 13
III.3 Produse si servicii ale retail banking-ului 18
III.3.1 Cardul - instrumentul principal de plata in retail- banking 18
III.3.2 Internet banking 20
III.3.3 Mobile banking 22
BIBLIOGRAFIE 23


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I. Retail banking - caracteristici generale
I.1. Definire. Concepte privind retail banking-ul
Activitatea bancara cu persoanele fizice este cunoscuta si sub denumirea de retail banking, iar cea privind companiile drept activitate de corporate banking.
Alaturi de companii( regii autonome, societati nationale, societati comerciale), persoanele individuale reprezinta al doilea mare segment de clienti vizat de banci in operatiunile lor de plasare a fondurilor atrase in cadrul activitatii generale de intermediere.
Retail Banking-ul se caracterizeaza printr-un numar mare de clienti, conturi si tranzactii, o mare varietate de produse si servicii, o dependenta stransa fata de evolutia noilor tehnologii, precum si un nivel ridicat de cooperare intre banci, comercianti, firme si consumatori. 
In Romania, majoritatea societatilor bancare includ activitatea cu intreprinderile mici si mijlocii in cadrul activitatii de corporate banking, iar altele o monitorizeaza ca atare, in acest din urma caz, piata clientelei fiind reglementata in trei categorii:
- corporate banking;
- retail banking;
- intreprinderile mici si mijlocii ;
Rolul diviziei retail este de a dezvolta relatii de afaceri, in principal cu persoanele fizice. Exista societati bancare care cuprind in sectorul retail si intreprinderile mici si mijlocii.
Pe plan international, aceasta problema nu este rezolvata unitar. Unele banci includ intreprinderile mici si mijlocii fie la activitatea corporatista, fie la activitatea de retail, alte banci au organizat divizie separata pentru intreprinderi mici si mijlocii.
Sistemul bancar romanesc s-a transformat continuu, absorbind o parte din inflexiunile evolutiei economiei romanesti. Reforma profunda a dat nastere la un nou sistem bancar, diferit fundamental atat la nivel operational, cat si structural fata de sistemul care a functionat pana in 1990.
Noua istorie a sectorului bancar intern a fost marcata de elemente cu o semnificatie deosebita, precum aparitia si consolidarea unei comunitati a bancilor comerciale independente, constituirea si intarirea treptata a structurii si activitatii de supraveghere spectifice unui mediu bancar dezvoltat, extinderea pe piata romaneasca a activitatii institutiilor bancare internationale, formarea unei culturi bancare pe piata locala, concomitent cu aparitia de noi produse si servicii adaptate cerintelor unei clientele tot mai sofisticate, intensificarea concurentei pe o piata inca insuficient consolidata, formarea si dezvoltarea pietelor financiare adiacente - de capital, de asigurari, de leasing si a fondurilor de investitii - monitorizate de institutii specifice de reglementare si supraveghere. Nu pot fi uitate nici puseurile inflationiste, cum a fost cel din 1997, sau turbulentele induse pe piata monetar-valutara, care au pus probleme deosebite bancilor din Romania si economiei nationale in general.
Pe piata bancara romaneasca in ultimii ani au inceput sa se simta unele ,,miscari" importante care denota o anumita crestere a concurentei. De fapt, intrarea pe piata a unor banci straine ca Societe Generale, Raiffeisen, si extinderea activitatii ING Bank sau ABN AMRO Bank, au fost de natura sa schimbe strategiile bancilor, sa le determina sa treaca la o abordare mai agresiva a pietei, sa mareasca nivelul investitiilor. Recent, mai ales pe piata de retail banking putem gasi ipostaze ale concurentei bancare dintre cele mai imbucuratoare pentru clienti, insemnand de fapt practici existente deja pe pietele europene dezvoltate (de cele mai multe ori, insemnand implementarea in Romania, de catre unele banci straine a unor servicii si produse bancare pe care le ofereau de ceva vreme pe pietele lor de origine, intrucat printre cele mai active banci intalnim BRD-GSG, Unicredit Romania, Raiffeisen Bank, ABN Amro Bank sau ING Bank).


Fisiere in arhiva (1):

  • Retail Banking-ul Romanesc intre Evolutie si Perspective.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!