Proiect Audit Financiar

Extras din referat Cum descarc?

Auditul trebuie efectuat astfel incat sa fie respectate principiile sale de baza. Obiectivele auditului stabilite cu exactitate trebuie consemnate in documentele auditorului.
Prin documentatia lucrarilor de audit se inteleg foile de lucru pe care le-a intocmit auditorul sau documentele pe care le-a obtinut si pastrat in cadrul executarii lucrarilor sale. 
In cadrul unor audituri repetitive, anumite foi de lucru pot fi clasate in dosarul permanent (care este regulat pus la zi, tinand seama de informatiile care au o importanta constanta pentru auditurile ulterioare), iar alte foi de lucru pot fi clasate in dosarul exercitiului, continand informatii referitoare in mod esential la perioada auditata.
Aceste foi de lucru sunt proprietatea auditorului. Este la latitudinea auditorului punerea sau nu la dispozi.ia clientului, a unei p.r.i sau a unui extras din foile sale de lucru. Aceste documente nu trebuie sa se substituie registrelor contabile ale clientului. 
Auditorul trebuie sa adopte proceduri satisfacatoare, permitand buna conservare a foilor sale de lucru si a caracterului lor confidential, atat in interiorul, cat si in exteriorul cabinetului sau societatii de expertiza contabila. Auditorul trebuie sa le pastreze o durata suficienta de timp pentru a raspunde nevoilor functiei sale si pentru a satisface cerintele oricarei obligatii legale sau profesionale in materie de conservare a documentelor.
Documentarea lucrarilor de audit este un eveniment indispensabil pentru urmatoarele considerente:
- a justifica indeplinirea obiectivelor, explicarea procedurilor si a normelor, iar opinia si concluziile emise sunt fondate;
- a asigura supervizarea efectiva a lucrarilor delegate colaboratorilor sau a permite utilizarea lucrarilor de control efectuate de alte persoane (alti auditori);
- a transmite datele de la un exercitiu la altul, avand in vedere ca dosarele de lucru constituie o documentare privilegiata pentru cunoasterea generala a lucrarilor anului viitor. Tinerea dosarelor de lucru este o conditie pentru o mai buna organizare, planificare si executie a lucrarilor, in conditiile unui volum foarte mare al lucrarilor efectuate de auditor si de complexitatea controalelor de efectuat.
Toate constatarile facute cu ocazia executarii lucrarilor de audit sau a efectuarii verificarii unor situatii de fapt (starea fizica a unor mijloace fixe, stabilirea de incompatibilitati intre functiile exercitate de anumiti salariati sau circuitul unor documente etc.) sau efectuarea unor descrieri, calcule sau comentarii ale unor date si/sau informatii se vor consemna in asa-numitele foi de lucru, prezentate in tabelul urmator:
Foaie de lucru:
CLIENT
DOSAR NR.
COD DE REFERINTA
INITIALELE SAU NUMELE PERSOANEI CARE A INTOCMIT FOAIA DE LUCRU
DATA EFECTUARII
RECOMANDARI
a) Foaia de lucru
Trebuie sa comporte o descriere clara a obiectivului controlului efectuat, sa fie nominalizate documentele utilizate, o prezentare amanuntita a lucrarilor efectuate, concluziile auditorului care sa arate clar daca obiectivul cercetat a fost realizat. Unele concluzii partiale pe fiecare foaie de lucru permit sa se traga concluzia finala pentru un cont sau un grup de conturi. Totodata, o inlantuire logica a concluziilor pe codul de referinta permite fundamentarea deciziei.Natura lucrarilor efectuate trebuie atent documentata pe fiecare foaie de lucru. Utilizarea unor simboluri pentru sintetizarea naturii acestor lucrari permite o mai buna urmarire a mersului acestor lucrari, evitandu-se repetarea unei lungi descrieri pentru fiecare operatiune de aceeasi natura. Exemple de simboluri ale unor operatiuni de aceeasi natura sunt:
X = control aritmetic;
Y = examinarea documentului justificativ (natura documentului);
? = verificarea cu contabilitatea (se prezinta natura verificarii);
T = verificare cu Cartea mare etc.
b) Elaborarea de chestionare 
Atat in faza de orientare si planificare a auditului, cat si pe parcursul executarii lucrarilor, pentru obtinerea informatiilor necesare, pentru stabilirea unor situatii de fapt sau pentru confirmarea unor date, pentru corelarea de date sau concluzii, se poate utiliza tehnica interviului (chestionare dinainte stabilite), urmarindu-se indeplinirea modelului de chestionar si a unor recomandari:
Chestionar
CLIENT
DATA DOSAR NR. COD DE REFERINTA
INITIALELE SAU NUMELE CELUI
CARE IA INTERVIUL
NUMELE INTERVIEVATULUI
INTREBARE DA NU NU E CAZUL COMENTARII


Fisiere in arhiva (1):

  • Proiect Audit Financiar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:

* Prin apăsarea pe butonul “Descarcă acum” declar că am citit, înțeles și agreat termenii și condițiile.
* Prețul este fără TVA.


Hopa sus!