Prezentare Brand Nivea

Extras din referat Cum descarc?

Povestea NIVEA incepe cu descoperirea revolutionara a Eucerit-ului, primul emulsificator apa in ulei. Acesta a facut posibila crearea pentru prima data a unei emulsii stabile de acest tip. In 1911 proprietarul Beiersdorf, Oskar Troplowitz, in stransa colaborare cu chimistul Isaac Lifschutz si dermatologul Paul Unna, a initiat dezvoltarea unei creme pentru piele bazata pe aceasta emulsie. In luna decembrie a acelui an a intrat pe piata prima crema hidratanta pentru ingrijirea pielii din lume. Tropolowitz i-a dat numele de NIVEA dupa cuvantul latin << nivius >> care inseamna << alba ca zapada >>. Prima cutie avea un design art nouveau, caracteristic vremii respective. Se potrivea cu imaginea unei femei - fragile, eterice, delicate, insa de atunci se prefigurau mari schimbari la orizont.
EUCERIT
Descoperit de Dr. Isaac Lifschutz dupa decenii de cercetare intensa, acest emulsificator se baza pe grasimi animale, ulei si apa, si care ramaneau intr-o forma stabila daca erau combinate. Inaintea acestei descoperiri, cosmeticele erau produse din grasimi animale si vegetale gata descompuse, pe masura ce grasimile se rancezeau. Recunoscand marele potential cosmetic al acestei descoperiri, Lifschutz l-a numit Eucerit, "ceara minune".
OSKAR TROPLOWITZ
A achizitionat firma Beiersdorf din Hamburg, Germania, de la fondatorul Carl Beiersdorf, in 1890. Fiind un iscusit om de afaceri, in 1911 vindea cu succes o gama de produse pentru ingrijirea corpului dezvoltand si fabricand in acelasi timp banda adeziva pentru primul leucoplast. Beiersdorf, un producator de renume international in domeniul produselor cosmetice, pentru sanatate si al produselor adezive.
O LUME A FEMEILOR
Primul Razboi Mondial a pus o stavila in distribuirea produselor cosmetice, care la vremea respectiva devenisera produse de lux. Din cauza razboiului femeile au fost nevoite sa munceasca, intr-un numar considerabil si perceptiile s-au schimbat. Femeile au obtinut dreptul la vot. Idealul frumusetii feminine s-a schimbat din cel al femeii aristocratice, palida in complexitatea unei camere de receptii, catre un aspect mai sanatos, mai activ. Publicitatea a inceput sa reflecte aceasta dezvoltare a emanciparii prin linii mai ascutite si o mai mare claritate a formei. Insa conditiile economice erau grele. Inflatia exagerata din Germania de imediat de dupa razboi facea ca la sfarsitul anului 1923 pretul unei cutii de NIVEA sa fie de peste 100 miliarde de Marci.
Pe masura ce anii '20 deveneau "Furtunosii '20" societatea si-a luat o infatisare complet noua. Radioul si cinematografia au inceput sa progreseze iar ritmul vietii era mai rapid si mai intens. Vechea imagine NIVEA de dinaintea razboiului era depasita de timp. In 1924 s-a luat decizia modernizarii fundamentale a brand-ului pentru prima relansare din istoria marketing-ului. Schimbarea cea mai radicala a fost cea a modelului cutiei. Scrisul cursiv, delicat si marginea fantezista pe fond galben au fost inlocuite cu o cutie albastra pe care era scris ,,NIVEA CREME" cu litere mari si ingrosate, cutie care a devenit celebra. Reclama a iesit si ea din traditional. Reclamele prezentau baietii ,,NIVEA", trei baieti sanatosi al caror aspect a castigat inimile femeilor in timp ce transmiteau noul mesaj - NIVEA alegerea ideala pentru intreaga familie.
In perioada anilor '30 NIVEA si-a consolidat imaginea de crema pentru ingrijirea pielii potrivita pentru cei care petrec mult timp in aer liber. Beiersdorf a scos pe piata si lotiunea de bronzat si curand avea sa ia nastere corelatia dintre ingrijirea pileii si un ten bronzat. 
Beiersdorf a dat consumatorilor o idee despre starea vremii pentru urmatoarele 2 saptamani prin calendarul meteo NIVEA. Aceste previziuni care prezentau grafic tendinta vremii s-au dovedit a fi extrem de populare, iar marca NIVEA s-a intiparit bine in mintea oamenilor ca fiind crema pentru piele ce poate fi folosita in orice anotimp.
Anii '30 au cunoscut de asemenea produse noi ca de exemplu crema de ras, lotiunea tonica de fata si samponul. Frumusetea si ingrijirea fetei au ramas obiectivele majore alaturi de mediul exterior, si acestea erau inscrise pe cutie cu moto-ul: ,, Pentru casa si sport".
In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, publicitatea era condusa dr Elly Heuss-Knapp. Datorita eforturilor acesteia mesajul NIVEA a ramas liber de ideologia nazista. In schimb, spoturile publicitare care prezentau fetele NIVEA cu parul scurt si echipament sportiv au scos in evidenta normalitatea intr-o perioada marcata din ce in ce mai mult de nesiguranta, suferinta si lipsuri. Elly HeussKnapp a recunoscut de asemenea asocierile pozitive ale marcilor de fabrica colorate in albastru si alb, cu aerul proaspat si stralucirea soarelui si a folosit consistent aceste culori, o traditie care continua si astazi. In timpul razboiului marca NIVEA a fost expropiata in majoritatea tarilor care au fost in razboi cu Germania - si chiar si in cele care nu au fost. Curand, dupa razboi, Beiersdorf avea sa-si rascumpere drepturile marcii de fabrica confiscate, un proces care a fost incheiat abia in 1997.
ELLY HEUSS KNAPP a condus publicitatea NIVEA incepand cu anul 1934 si in toata perioada celui de al Doilea Razboi Mondial. Dupa razboi a devenit Prima Doamna a Republicii Federale a Germaniei alaturi de Theodor Heuss, primul sau presedinte.


Fisiere in arhiva (1):

  • Prezentare Brand Nivea.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!