Preț și concurență

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Practicarea unor preturi de ruinare care nu permit acoperirea costurilor variabile si totale, in cadrul unui plan ce vizeaza acapararea pietei accesului la internet de mare viteza, constituie un abuz de pozitie dominanta

La momentul faptelor ce fac obiectul litigiului in cauza, Wanadoo Interactive SA (WIN) era o societate din grupul France Telecom. Grupul format de Wanadoo si de filialele sale reunea toate activitatile de internet ale grupului France Telecom, precum si activitatile de editare a registrelor abonatilor. In cadrul acestui grup, WIN asigura partea operationala si tehnica a serviciilor de acces la internet pe teritoriul francez, inclusiv serviciile ADSL (Asymmetric Digital Subscriber Line).

In iulie 1999, Comisia a hotarat deschiderea, la nivelul Uniunii Europene, a unei investigatii sectoriale privind, in special, furnizarea de servicii de acces la bucla locala si de utilizare a buclei locale rezidentiale. In acest context, dupa ce a deschis, in septembrie 2001, o procedura din oficiu, Comisia a examinat in detaliu conditiile tarifare de furnizare de catre WIN a serviciilor de acces la internet de mare viteza pentru clientela rezidentiala din Franta.

In urma acestei proceduri, Comisia a considerat ca preturile de ruinare practicate de WIN pentru serviciile eXtense si Wanadoo ADSL nu ii permiteau sa isi acopere costurile variabile pana in august 2001 si costurile totale intre aceasta data si octombrie 2002, in cadrul unui plan ce viza acapararea pietei accesului la internet de mare viteza intr-o etapa importanta din dezvoltarea sa.

In consecinta, comportamentul sau a constituit un abuz de pozitie dominanta pe piata franceza a accesului la internet de mare viteza pentru clientela rezidentiala. Prin decizia din 16 iulie 2003, Comisia a aplicat societatii o amenda de 10,35 milioane de euro.

Constatarea Comisiei ca,in perioada 2001 si 2002,tarifele practicate de Wanadoo au fost 'inferioare costurilor' nu a facut decat sa scoata in evidenta strategia adoptada de cei de la Wanado care desi le-a provocat pierderi le-a permis ulterior sa cucereasca o mare parte din piata prin eliminarea concurentilor. Astfel ca intre ianuarie 2001 si septembrie 2002, Wanadoo a reusit sa-si majoreze cota de piata de la 46 la 72 de procente, in timp ce piata de Internet ADSL s-a majorat de cinci ori in aceiasi perioada.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Pret si Concurenta.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
7/10 (3 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
4 pagini
Imagini extrase:
4 imagini
Nr cuvinte:
1 464 cuvinte
Nr caractere:
7 543 caractere
Marime:
11.96KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Finanțe
Tag-uri:
comportament, pozitie dominanta
Predat:
la facultate
Materie:
Finanțe
Sus!