Pragul de Rentabilitate

Previzualizare referat:

Extras din referat:

1 Esenta pragului de rentabilitate

Activitatea unei societati comerciale se afla permanent sub influenta riscului economic (sau operational), deoarece aceasta nu poate sa prevada cu exactitate diferitele componente ale rezultatului sau (cantitate, pret, cost) si ale ciclului de exploatare (activitati, prelucrari, desfaceri). Riscul economic evalueaza posibilitatea obtinerii unui rezultat insuficient sau chiar negativ. De aceea fiecare firma are nevoie de planificare si prognozare.

In cadrul planificarii Cost-Volum-Profit, sau analizei pragului de rentabilitate este examinata relatie dintre volumul vanzarilor si profitabilitate.

Pragul de rentabilitate (break-even point), numit si punct critic sau punct de echilibru, marcheaza acea dimensiune a productiei la care costurile totale sunt egale cu incasarile din vanzarea productiei, iar rezultatul este nul.

Majoritatea specialistilor considera ca pragul de rentabilitate reprezinta un indicator-cheie pentru o firma, intrucat ofera reperul crucial, in functie de care evolutia activitatii economice poate deveni profitabila sau, dimpotriva, perdanta. In vederea determinarii pragului de rentabilitate al unei societati, cunoasterea elementelor componente ale contului de rezultate, indeosebi marimea cheltuielilor variabile si fixe, este absolut necesara.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Pragul de Rentabilitate.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
8/10 (6 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
5 pagini
Imagini extrase:
5 imagini
Nr cuvinte:
1 408 cuvinte
Nr caractere:
7 965 caractere
Marime:
39.75KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Finanțe
Tag-uri:
rentabilitate, volum
Predat:
la facultate
Materie:
Finanțe
Sus!