Pragul de Rentabilitate

Extras din referat Cum descarc?

1 Esenta pragului de rentabilitate 
Activitatea unei societati comerciale se afla permanent sub influenta riscului economic (sau operational), deoarece aceasta nu poate sa prevada cu exactitate diferitele componente ale rezultatului sau (cantitate, pret, cost) si ale ciclului de exploatare (activitati, prelucrari, desfaceri). Riscul economic evalueaza posibilitatea obtinerii unui rezultat insuficient sau chiar negativ. De aceea fiecare firma are nevoie de planificare si prognozare. 
In cadrul planificarii Cost-Volum-Profit, sau analizei pragului de rentabilitate este examinata relatie dintre volumul vanzarilor si profitabilitate.
Pragul de rentabilitate (break-even point), numit si punct critic sau punct de echilibru, marcheaza acea dimensiune a productiei la care costurile totale sunt egale cu incasarile din vanzarea productiei, iar rezultatul este nul. 
Majoritatea specialistilor considera ca pragul de rentabilitate reprezinta un indicator-cheie pentru o firma, intrucat ofera reperul crucial, in functie de care evolutia activitatii economice poate deveni profitabila sau, dimpotriva, perdanta. In vederea determinarii pragului de rentabilitate al unei societati, cunoasterea elementelor componente ale contului de rezultate, indeosebi marimea cheltuielilor variabile si fixe, este absolut necesara.


Fisiere in arhiva (1):

  • Pragul de Rentabilitate.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!