BRD Groupe Societe Generale 3 1 Sistemul informational bancar 4 1.1. Sistemul informational bancar al BRD Groupe Societe Generale 4 1.2. Aplicatii si programe utilizate de angajatii BRD 5 2. Operatiuni bancare cu numerar 11 3. Operatiunile de creditare bancara 14 3.1. Credite acordate persoanelor fizice 14 3.2. Creditarea persoanelor juridice 22 4. Instrumente moderne de plata 23 4.1. Cardurile: 23 4.2. Servicii bancare la distanta 28
Practica BRD BRD Groupe Societe Generale este a doua banca romaneasca dupa activele bancare, primul loc fiind ocupat de BCR. In 2010 activele BRD au ajuns la nivelul de 47,5 miliarde de lei, in scadere cu 13,8% fata de anul precedent. BRD detine si a doua capitalizare la Bursa de Valori Bucuresti. BRD este prezenta in toate judetele Romaniei printr-o retea de 937 agentii. La 31 decembrie 2010, BRD numara 2,5 milioane clienti activi individuali si corporativi si peste 2 milioane de carduri incluse in sistemul 3D Secure. Principalul actionar al bancii este Societe Generale, unul dintre cele mai mari grupuri bancare din zona euro, ale carui servicii sunt utilizate de 32 milioane de clienti din toata lumea. Actualmente echipa BRD este formata din 9500 de profesionisti. In principal, banca isi desfasoara activitatea pe trei piete : o Banca persoanelor fizice ; o Banca intreprinderilor; o Banca de investitii. Si are ca obiectiv major dezvoltarea fondului sau de comert pe aceste piete, aplicand o strategie de parteneriat pe termen lung cu clientii sai. Obiective ale dezvoltarii BRD sunt : adaptarea organizarii si a metodelor proprii la strategia clientilor; cresterea selectiva a activelor; inovatia; reducerea coeficientului de exploatare; rentabilitate durabila. 1 Sistemul informational bancar 1.1. Sistemul informational bancar al BRD Groupe Societe Generale Activitatea bancara a BRD implica activitati de decizie si activitati de executie (operationale). Intre aceste doua tipuri de activitati exista un flux continuu de informatii si, astfel, activitatea bancii se desfasoara in conditii de eficienta. Activitatea operationala se concretizeaza in relatiile cu clientii si alti terti (alte institutii financiar bancare, banca centrala, institutiile statului, biroul de credite, etc) si este generata de actiunea deciziilor luate. Necesitatea unui sistem informational vine din dorinta de a avea o buna organizare si o buna conducere a activitatii bancare ; prin intermediul sistemului informational se asigura fluxul de informatii bancare si valorificarea acestora. Sistemul informational bancar este constituit din ansamblu mijloacelor si metodelor prin care se realizeaza corectarea, prelucrarea si transmiterea informatiilor, reprezentand o premisa a unei bune organizari, atat a activitatii de conducere, coordonare si control, cat si a celei opeative. Existenta sistemului informational bancar reprezinta una din conditiile de baza ale organizarii rationale a activitatii bancare, a conducerii sale pe principii fundamentate stiintific, devenind in acest fel o premisa a exercitarii eficientei sporita a rolului si functiilor bancilor in economie. Sistemul informational presupune desfasurarea urmatoarelor etape : o Acumularea datelor cu privire la sistemul in care isi desfasoara activitatea; o Transmiterea datelor ; o Prelucrarea datelor ; o Adoptarea deciziei ; o Transmiterea deciziilor spre executie ; o Asigurarea controlului si monitorizarea aplicarii deciziilor. Sistemul informational contine informatii bancare ce au drept sursa datele din evidenta contabila, operativa si statistica, clientii bancii in calitate de titulari de conturi, precum si alte institutii cu care banca intra in relationare. In cadrul institutiei bancare, sistemul informational bancar este sursa de informatii bancare si pentru clienti si institutiile cu care relationeaza.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).