Politici Fiscale

Extras din referat Cum descarc?

Capitolul 1
Functii fiscale: privire generala
A. Introducere: Subiectul studiului; Moduri de analiza; Nevoia de sectorul public; Functii majore(importante). B. Functia de alocare: Bunuri sociale si esecul pietei; Dispozitia publica pentru bunuri sociale; Bunuri sociale nationale si locale; Dispozitia publica versus productia publica; C. Functia de distribuire: Determinantii distribuirii; Cum ar trebui distribuit venitul; Instrumente fiscale ale politicii de distribuire. D. Functia de stabilizare: Nevoia Politicii de stabilizare; Instrumentele politicii de stabilizare. E. Coordonarea functiilor bugetului. F. Sumar
A. Introducere
In economia de astazi a Statelor Unite, peste 20 % din PNB este cumparat(achizitionat) de guvern; cheltuielile guvernamentale totale incluzand transferuri egaleaza 35 % din acesta si veniturile din impozite absorb peste 30 % din PNB. Desi mare, participarea guvernului devine insuficienta fata de cea din alte economii dezvoltate, mai ales cele din Europa de Vest, unde partea guvernului din activitatea economica este in mod frecvent peste 50 %. Dincolo de functia bugetara, politica publica influenteaza cursul activitatii economice prin intermediul instrumentului monetar, regulator si alte instrumente(dispozitive). Intreprinderile publice joaca de asemenea un rol major in tarile europene, desi este de importanta limitata in Statele Unite. Economia capitalista moderna este astfel un sistem mixt complet in care fortele sectorului privat si cele ale sectorului public interactioneaza intr-o moda integrala. Sistemul economic, in fapt, nu este nici public, nici privat, dar implica un mix din ambele sectoare.
Subiectul studiului
Aceasta carte se ocupa cu economia sectorului public atat timp cat acest sector opereaza intr-un sistem mixt. Actiunea sa include nu numai finantare, dar are aspect larg asupra nivelului si alocarii de valoare a resurselor, distribuirea venitului, si nivelul activitatii economice. Cu toate ca importanta subiectului nostru se refera in mod traditional la finantele publice, cartea astfel se ocupa cu veritabilul ca de asemenea si cu aspectele financiare ale problemei. De altfel, nu putem sa ne ocupam numai de economiile "publice". De cand sectorul public opereaza in interactiune cu cel privat, ambele sectoare intra in analiza. Nu numai ca efectele cheltuielilor si politicile de impozit depind de reactia sectorului privat, dar nevoia de masuri fiscale este determinata de modul in care sectorul privat ar evolua in absenta lor.
In ciuda acestei priviri generale vaste, nu ne vom ocupa de intregul domeniu al politicii economice, ci ne limitam la acea parte care opereaza prin intermediul marimilor veniturilor si cheltuielilor bugetului public. Alte aspecte, cum ar fi regularizarea (punerea la punct) a concurentei prin intermediul curtilor, actiunea intreprinderilor publice , si comportamentul (conduita) politicii monetare, sunt numai puncte minore ale bugetului, insa de mare importanta ca instrumente ale politicii economice. Totusi, ne vom ocupa de acestea numai unde ele sunt asociate cu economia politicii bugetare. Termenul "sector public" folosit aici astfel se refera numai la sectorul bugetar al politicii publice.
Moduri de analiza
Intr-o analiza a sectorului public,mai multe tipuri de intrebari pot fi puse. Acestea include urmatoarele:
1. Ce criteriu ar trebui aplicat cand se judeca meritul diferitelor politici de buget?
2. Care sunt raspunsurile sectorului privat la anumite masuri fiscale, cum ar fi taxele(impozitele) si schimbarile in cheltuieli?
3. Care sunt fortele sociale, politice si istorice care au dat forma institutiilor fiscale prezente si care au determinat formularea politicii fiscale contemporane?
Intrebarea 1 necesita o perspectiva "normativa" - i.e. un tip de analiza economica care se ocupa cu modul in care lucrurile ar trebui facute - si intreaba cum calitatea institutiilor si politicilor fiscale poate fi evaluata si cum perfomantele lor pot fi imbunatatite. Raspunsul necesita standarde de "buna" performanta. Potrivit analizei comportamentului eficient al menajelor si firmelor in sectorul privat, definirea a astfel de standarde cere un tip de economie la care se face referire ca si "economie de bunastare" in jargonul profesional. Aplicarea sa la sectorul public este mai dificila, totusi, din cauza ca obiectivele politicii fiscale nu sunt date, dar trebuiesc determinate prin intermediul procesului politic. De altfel, obiectivele eficientei in utilizarea resurselor trebuie sa fie suplimentate prin considerente de echitate si justitie de distribuire, astfel largind sfera analizei normative.
Intrebarea 2 trebuie sa fie pusa daca efectul politicilor alternative trebuie urmarit. Daca meritele unei corporatii de impozit pe profit sau a uneia de impozit pe vanzari trebuie judecate, trebuie sa se stie cine va purta povara finala, raspunsul in schimbul caruia depinde cum sectorul privat raspunde la impunerea unor astfel de impozite. Sau daca cererea globala trebuie sporita, este necesar sa se cunoasca care vor fi efectele reducerii impozitelor sau cresterii in cheltuielile publice, efecte care inca o data depind de dimensiunea si viteza raspunsurilor consumatorilor si firmelor din sectorul privat. Analizand efectele masurilor fiscale astfel implica ceea am numit economie "pozitiva" - i.e. tipul de analiza economica care se ocupa cu prezicerea , pe baza analizei empirice, a modului cum firmele si consumatorii vor raspunde la schimbarile economice si cu testarea a asemenea predictii empirice.
Intrebarea 3 de asemenea implica o abordare pozitiva, intreband in acest caz de ce comportamentul fiscal al guvernelor este ceea ce este. Asta nu e numai o chestiune de economie, dar de asemenea include un domeniu mare de factori istorici, politici si sociali. Cum incearca grupuri de interese sa afecteze procesul fiscal, si cum anume legislatorii raspund presiunilor grupurilor de interese? Cum sunt preferintele fiscale ale votantilor determinate de venitul lor si de caracteristicile lor sociale si demografice, si cum procesul politic, de fapt, serveste a reflecta preferintele lor?


Fisiere in arhiva (1):

  • Politici Fiscale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!