PLAN DE AFACERI Planul de afaceri descrie trecutul, prezentul si planurile de viitor ale unei afaceri, in vederea solicitarii unei investitii, cautarii unui actionar sau vanzarii firmei. La modul ideal, firma ar trebui sa faca singura planul de afaceri, cu ajutorul unui consultant. Rolul acestuia este sa puna informatiile in forma necesara, sa sintetizeze aceste informatii, sa culeaga informatii aditionale, sa ajute compania sa faca modelul financiar al afacerii, sa structureze proiectul. Scopurile planului de afaceri - Obtinerea unor finantari. In acest scop, planul trebuie sa arate de cati bani este nevoie (cifrele se obtin dupa construirea modelului financiar), care este structura financiara a proiectului (proportia dintre investitia de capital, imprumuturi si alte feluri de finantare etc.). - Evaluare, in vederea cumpararii / vanzarii de actiuni sau a firmei. Modelul financiar si mai ales previziunile financiare ofera suportul necesar efectuarii unei evaluari prin metoda cash-flow-ului actualizat, singura metoda general valabila pe plan international). - Alegerea unui proiect din mai multe posibile. Planul de afaceri poate oferi pentru fiecare proiect posibil detalii despre modul de infaptuire al acestuia si despre investitiile si profiturile fiecaruia, permitand management-ului firmei sa-l aleaga pe cel mai interesant. - Instrument de management: planul de afaceri constituie o referinta pentru management, care stie ce are de facut, ce obiective trebuie sa atinga, este aprobat de consiliul director ca baza a dezvoltarii companiei, poate servi ca baza pentru construirea unor bugete, poate fi folosit la monitorizarea rezultatelor companiei. Structura planului de afaceri Desi planurile de afaceri se intocmesc in raport cu un scop bine definit, ele difera ca forma si continut. Cu toate acestea, in structura unui plan de afaceri se regasesc cateva elemente esentiale: - Descrierea afacerii - Prezentarea firmei - Planul de marketing -Produsul / serviciul oferit -Piata vizata / potentialii clienti -Mediul concurential -Strategia de promovare si vanzare - Planul managerial - Planul financiar 1. Descrierea afacerii Descrierea afacerii este prima parte a unui plan de afaceri si are rolul de a familiariza potentialii parteneri de afaceri, creditorii, investitorii etc. cu firma si cu afacerea propusa. In acest capitol sunt incluse atat informatii privind istoricul firmei, cat si informatii cu caracter general extrase din fiecare sectiune. Din aceasta parte trebuie sa reiasa in mod explicit scopul in care a fost elaborat planul de afaceri. Astfel, in functie de scopul si obiectivele vizate, vor fi accentuate acele informatii care pot canaliza atentia beneficiarului spre aspectele pozitive ale afacerii. Modul in care este redactata aceasta sectiune poate influenta decisiv interesul beneficiarilor. In aceasta sectiune se descrie, de asemenea, dezvoltarea firmei in conditiile realizarii scopului pentru care a fost conceput planul de afaceri (obtinerea imprumutului, finantarii, sau pur si simplu dezvoltarea firmei in conditii naturale). Se ofera elemente concrete: - obiective de atins si momentul in care vor fi ele atinse; - anumite valori ale cifrei de afaceri - realizarea unui anumit profit - returnarea imprumutului - lansarea unei anumite linii de produse sau incheierea unui proces de restructurare. 2. Prezentarea firmei In elaborarea unui plan de afaceri partea de prezentare a firmei ocupa un loc deosebit. Chiar daca elementele de interes ale unui astfel de plan sunt legate de afacerea propriu-zisa, aspectele legate de firma in ansamblul ei sunt deosebit de importante. Partea de prezentare a firmei include: - Date de identificare -Denumirea firmei -Forma de organizare juridica -Obiectul principal de activitate -Asociati - Misiunea, viziunea si obiectivele - Date despre administrarea si conducerea firmei - Avantajul competitiv 3. Planul de marketing Planul de marketing cuprinde totalitatea actiunilor intreprinse in scopul crearii, promovarii si furnizarii unei anumite oferte. Punctul de referinta al unui plan de marketing il reprezinta cerintele si nevoile clientilor. Scopul acestui plan este acela de a crea o oferta care sa anticipeze si sa raspunda cat mai bine acestor cerinte si nevoi. Intocmirea unui plan de marketing este precedata de o cercetare de marketing. Pe baza rezultatelor furnizate de cercetarea de marketing pot fi identificate modalitatile optime de adaptare la schimbarile survenite, in vederea obtinerii unui profit maxim prin satisfacerea nevoilor de consum ale clientilor existenti si prin atragerea de noi clienti. In componenta unui plan de marketing intra informatii referitoare la: - Produsul / serviciul oferit - Piata vizata / potentialii clienti - Mediul concurential - Strategia de promovare si vanzare Produsul / serviciul oferit
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.