Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern

Referat
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 5679
Mărime: 28.81KB (arhivat)
Publicat de: Dana Nedelcu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Mirea Mariana
Universitatea Ovidius Constanta Facultatea de Stiinte Economice

Extras din referat

Funcţia de audit s-a născut prin deprinderea unor activităţi din auditul extern şi de aici unele confuzii care se manifestă. În realitate cele două funcţii sunt net diferenţiate, dar, în acelaşi timp, între acestea se identifică şi relaţii de complementaritate.

CELE OPT DIFERENŢE

- În ceea ce priveşte statutul (prima diferenţă): este o evidenţă care este fundamentală. Auditorul intern aparţine personalului întreprinderii, auditorul extern (Cabinet internaţional) este în situaţia unui prestator de servicii juridice independente.

- În ceea ce priveşte beneficiarii auditului (a doua diferenţă): auditului intern lucrează în beneficial responsabililor întreprinderii: manageri, direcţia generală, eventual Comitetul de Audit. Auditorul extern certifică conturile pentru toţi cei care au nevoie: acţionari, bancheri, autorităţi de tutelă, clienţi şi furnizori etc.

- În ceea ce priveşte obiectivele auditului (a treia diferenţă): atunci când obiectivul auditului intern este de a aprecia buna desfăşurare a activităţilor întreprinderii (dispozitive de control intern) si de a recomanda acţiunile pentru a ameliora, cel al auditului extern este de a certifica:

- regularitatea,

- sinceritatea,

- imaginea fidelă a conturilor, rezultatelor şi situaţiei financiare.

Se observă că pentru a atinge aceste obiective, auditorii externi vor trebui, şi ei, să aprecieze dispoziţiile de control intern, ceea ce în mod precis trebuie să garanteze cele trei caracteristici fundamentale mai sus menţionate: vor fi astfel dispoziţii de natură financiară, contabilă şi cantitativă.

Controlul intern apare asfel ca un mijloc pentru auditul extern atunci când este un obiectiv pentru auditul intern.

Aşa cum deja am prezentat în capitolul precedent, această diferenţă intre cele două funcţii este fundamentală, rezultând de aici asemănări, care ar fi în zadar a dori a le opune deoarece ele nu urmăresc aceleaşi scopuri şi nu reţin aceleaşi noţiuni. Această apropiere naţională în care se compară sumele în litigiu cu totalul bilanţului sau cu totalul cifrei de afaceri este total străină auditului intern. În aprecierea desfăşurării afacerilor, relevarea prin test a unei disfuncţionări, al unei erori, dacă minim ele nu sunt comparate cu ordinele mărimilor contabile – cu atât mai mult posibil, ele pot fi indicele unei dezordini grave, încă potenţială, dar care va trebui remediată. Obiectivul auditului intern nu este centrat pe un anumit lucru precis din timpul real, el ia de asemenea în considerare riscurile potenţiale.

Aceste diferenţe privind obiectivele, controlează şi guvernează pe toate celelalte:

- ele sunt cele care justifică statutul,

- ele sunt cele care diferenţiază beneficiarii.

- În ceea ce priveşte câmpul de aplicare a auditului (a patra diferenţă): cu privire la obiectivele sale,câmpul de aplicare a auditului extern înglobează tot ceea ce contribuie la determinarea rezultatelor, la elaborarea situaţiei financiare, însă în toate funcţiile întreprinderii. Auditul extern care ar limita observaţiile sale şi investigaţiile doar în sectorul contabil ar face o lucrare incompletă.

Profesioniştii, (ştiu foarte bine) explorează toate funcţiile întreprinderii şi toate sistemele de informaţie care participă la determinarea rezultatului şi această exigenţă este din ce în ce mai mare. Câmpul de aplicare a auditului intern este mult mai vast deoarece el include nu doar toate funcţiile întreprinderii dar şi toate demersurile lor.Astfel, având o apreciere tehnică privind întreţinerea unui material de fabricare sau apreciind calitativ modalităţile de recrutate al încadrării, este cu totul în câmpul de aplicare a auditului intern şi în afara auditului extern. Cu toate acestea, acesta din urmă este cu privire la întreţinerea sau recrutarea din dimensiunile lor financiare.

Norma 550-01 din IIA, reafirmă acest principiu cu forţă: „câmpul de intervenţie al auditului intern este prezentat în Norma 300. Din contră examenul ordinar al auditorului extern constă în a obţine suficiente informaţii pentru a avea o opinie privind exactitatea globală a situaţiilor financiare.

Preview document

Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 1
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 2
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 3
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 4
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 5
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 6
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 7
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 8
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 9
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 10
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 11
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 12
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 13
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 14
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 15
Paralelă Auditul Intern - Auditul Extern - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Paralela Auditul Intern - Auditul Extern.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul Anaf în Colectarea și Gestionarea Resurselor Statului

1. PREZENTARE 1.1 Prezentare generală Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã (ANAF) este un organ de specialitate al administraţiei publice...

Analiza finanțelor publice în Franța

Introducere În acest proiect am analizat situația macroeconomică și finanțele publice ale Franței în perioada 2015-2019 pe baza datelor oficiale...

Sistemul fiscal al Franței, evoluție și tendințe

Introducere Republica Franceză, stat în Europa de Vest; denumire nationala: République Française. Franţa atrage prin dimensiunea şi dinamismul pe...

Politici și Practici Fiscale

I. Utilizarea impozitului ca instrument Cea mai mare parte a resurselor publice sunt prelevari obligatorii si de aceea se impune definirea...

Analiza Impozitului pe Profit

Propuneri privind cotele de impozit pe profit Nu se pot încheia aceste scurte consideratii asupra cotei de impunere, fara a fi exprimata opinia...

Moneda în România

Infiintarea bancii nationale a romaniei (1880) Banca Nationala a Romaniei este prima institutie de emisiune a statului roman independent....

Te-ar putea interesa și

Auditul Contului de Execuție Bugetară la Primăria Bucerdea Grânoasă

Motto: Deviza auditorilor interni: „progres prin împărtăşirea cunoştinţelor” INTRODUCERE La elaborarea acestei lucrări de cercetare am studiat...

Metode și Tehnici de Analiză Statistică a Riscului Bancar

CAPITOLUL 1. DEFINIRE, CONCEPTE SI REGLEMENTARI INTERNE SI INTERNATIONALE PRIVIND RISCUL BANCAR 1.1. Abordari conceptuale privind riscul si...

Aspecte caracteristice ale sistemului bancar românesc

INTRODUCERE De fiecare dată când facem comparaţii între preţurile practicate de două sau mai multe magazine la aceleaşi produse, când ne gândim că...

Analiza riscului de țară și managementul riscurilor bancare

Capitolul 1. Definirea riscului şi concepte ale teoriei riscului 1.1. Conceptul de risc Riscul şi incertitudinea reprezintă două fenomene cu care...

Paralelă audit intern, audit extern, control intern

Conceptele de control intern si audit intern, desi diferite, au o serie de elemente care le apropie si altele care le diferentiaza, ceea ce creeaza...

Misiunea de Audit Intern

INTRODUCERE Auditul intern - un element esential pentru succesul unei companii Timpul pe care îl trăim este caracterizat de ample procese de...

Gestiunea Riscurilor Bancare

Introducere Oamenii, instituţiile, societăţile au fost întotdeauna confruntate cu probleme de risc si incertitudine.Progresul societăţii...

Contribuția Auditului Intern în Guvernanța Corporativă și Managementul Riscului

Introducere Conceptul de guvernare nu este nou, el a apărut şi a căpătat valenţe noi odată cu dezvoltarea civilizaţiei. El poate fi întâlnit la...

Ai nevoie de altceva?