Mecanisme Fiscal-Bugetare de Stimulare a Exporturilor Practicate in Tarile Dezvoltate

Cuprins referat Cum descarc?

1. Mecanisme de stimulare a exporturilor. Scurta prezentare. Clasificari. 3
2. Mecanisme fiscale de stimulare a exporturilor in tarile dezvoltate 6
2.1. Facilitati privind impozitele directe si indirecte, acordate cu ocazia exportului 7
2.2. Facilitati privind impozitele pe venituri 8
2.3. Facilitati fiscale la importul de materii prime, materiale si mijloace de productie utilizate in productia pentru export 9
3. Mecanisme bugetare de stimulare a exporturilor in tarile dezvoltate 14
3.1. Subventionarea exporturilor 14
3.2. Alte mecanisme bugetare 15
4. Bibliografie 20


Extras din referat Cum descarc?

1. Mecanisme de stimulare a exporturilor. Scurta prezentare. Clasificari.
Prin strategii corespunzatoare ce urmaresc dezvoltarea exporturilor se pot crea conditii pentru a atenua sau elimina unele probleme economice globale ce pun in dificultate unele tari, cu predilectie cele aflate in curs de dezvoltare, cum ar fi: inregistrarea unor fluctuatii excesive in veniturile obtinute din export; deteriorarea raporturilor de schimb; dimensiunile reduse ale pietei interne, cu consecinte nefavorabile; existenta nivelurilor insuficiente ale resurselor externe s.a. Pentru a pune in practica aceste strategii sunt necesare mecanisme specifice ce vizeaza dezvoltarea exporturilor, inglobate in politicile comerciale nationale care sunt legate de preocuparile de realizare a obiectivelor generale de dezvoltare a economiilor nationale. 
Rezultatele concrete pentru ansamblul economiei nationale obtinute in urma strategiei de impulsionare a exporturilor depind de mijloacele tactice utilizate cum sunt cele de tipul si natura mecanismelor specifice utilizate, dar si de modalitatile de punere in practica a acestora. Politica comerciala axata pe impulsionarea exporturilor este evidentiata prin existenta unor numeroase categorii de instrumente ce pot conduce la dezvoltarea vanzarilor in strainatate. Selectarea modalitatilor de utilizare a acestora depinde direct de obiectivele urmarite, de specificul pietelor externe, de gradul posibil de flexibilitate in orientarea spre una sau alta din categorii, dar si de impactul pe care utilizarea acestora il poate avea asupra diverselor sectoare ale economiei nationale si asupra structurilor sociale din tarile respective. 
Astfel, mecanismele de dezvoltare a exporturilor reunesc ansamblul instrumentelor economice specifice, cu caracter tactic, ce sunt utilizate (la nivel micro si macroeconomic) pentru a creste si a diversifica volumul de exporturi odata cu obiectivele strategice urmarite .
Mecanismele utilizate in vederea dezvoltarii exporturilor pot fi impartite in doua mari categorii: una ce cuprinde mecanismele de promovare a exporturilor, mai exact instrumentele si modalitatile prin care se urmareste influentarea potentialilor clienti externi spre achizitionarea anumitor produse (modalitatile de publicitate, participarea la targuri si expozitii internationale, servicii de informare, orientarea catre guvern a clientilor externi potentiali), iar alta ce totalizeaza mecanismele de stimulare a exporturilor cu ajutorul carora se urmareste influentarea producatorilor pentru export si a exportatorilor, in vederea dezvoltarii vanzarilor in strainatate si intarirea pozitiei lor concurentiale in raport cu concurenta externa. Aceste mecanisme faciliteaza, prin utilizarea parghiilor economice, conditiile in care are loc productia pentru export si comercializarea acesteia pe piata internationala.
Mecanismele de stimulare a exporturilor inglobeaza diverse instrumente elaborate si promovate la nivel macroeconomic, de catre autoritatile statale sau guvernamentale autorizate, pentru a impulsiona global exporturile, totodata, tinandu-se cont de interesele nationale in ceea ce priveste nivelul, structura si orientarea geografica a vanzarilor in strainatate. Aceste mecanisme de stimulare a exporturilor fac parte din politicile comerciale nationale incat orice modificare in respectivele politici comerciale are drept efecte, dupa caz, crearea, modificarea sau desfiintarea unor astfel de mecanisme. De asemenea, politicile comerciale pot fi influentate de catre rezultatele utilizarii diverselor mecanisme de stimulare a exporturilor, acestea putand antrena reevaluari si noi orientari pe acest plan.
Cele mai numeroase si mai diversificate mecanisme de stimulare sunt utilizate in domeniul exporturilor de produse industriale, locul central ocupat de acestea din urma in cadrul oricarei strategii nationale de dezvoltare a exporturilor si, totodata, importanta acordata stimularii acestor exporturi, fiind datorata mai multor factori esentiali. Se poate vorbi, in primul rand, despre faptul ca, in comparatie cu produsele primare, neprelucrate, comercializarea pe pietele externe a acestor produse prezinta eforturi mult mai mari, datorita necesitatii unor cicluri de fabricatie mai lungi si a perioadelor mai mari in care are loc rambursarea, de catre clientii externi, a acestor fonduri. In al doilea rand, se observa ca pe pietele externe pentru aceste produse exista o ascutire continua a concurentei, ceea ce duce la necesitatea unei alinieri la conditiile de vanzare asigurate de alti ofertanti si chiar depasirea acestor conditii, prin crearea anumitor facilitati importante clientilor externi potentiali, in ceea ce priveste finantarea achizitiilor. Ca alt factor, produsele industriale exportabile pot asigura obtinerea de resurse externe necesare efectuarii importurilor generate de procesul de dezvoltare economica generala a unei tari. In ultimul rand, pe calea exporturilor acestor produse industriale se realizeaza o mai mare specializare internationala, o mai eficienta aliniere la tendintele mereu in schimbare in domeniul productiei pe plan international, acestea constituind necesitati in orice proces de dezvoltare economica industriala a oricarei tari.
In numeroase tari, stimularii exporturilor industriei mici, ii este acordata o atentie speciala, deoarece sectorul micii industrii ocupa un loc important in activitatea economica generala si in realizarea exporturilor globale in diferite zone geografice. Astfel, acestor intreprinderi, pentru patrunderea, mentinerea si dezvoltarea activitatii pe pietele externe, li se acorda un sprijin important (inclusiv guvernamental) in scopul impulsionarii vanzarilor in strainatate prin alinierea acestora la concurenta internationala.
In ceea ce priveste produsele agricole, concurenta pe plan international este mai scazuta, nefiind nevoia unor masuri complexe de fortare a accesului si mentinerii produselor respective pe pietele externe. Insa, exporturile de produse agroalimentare pot beneficia de efectul unor mecanisme stimulative atunci cand aceste mecanisme au drept arie-obiectiv intreaga activitate de export a unei tari sau cand produsele respective constituie principala sursa de venituri din export.
Tot in vederea alinierii la nivelul calitativ si de prezentare a produselor comercializate pe piata externa, mecanismele de stimulare a exporturilor capata un rol tot mai important in domeniul serviciilor legate de activitatea de export (transporturi internationale, conditionarea speciala a produselor in vederea exportului s.a.).


Fisiere in arhiva (1):

  • Mecanisme Fiscal-Bugetare de Stimulare a Exporturilor Practicate in Tarile Dezvoltate.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!