Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Studiu de Caz pentru MKB Nextebank

Cuprins referat Cum descarc?

CAPITOLUL I : INTRODUCERE IN MARKETINGUL SERVICIILOR 3
1.1 Continutul serviciilor 3
1.2 Caracteristicile serviciilor 3
1.3 Tipologia serviciilor 5
1.4 Delimitari marketingul serviciilor-marketingul bunurilor materiale 8
CAPITOLUL II :PREZENTAREA BANCII MKB NEXTEBANK 10
2.1 Istoric 10
2.2 Actionari 12
2.3 Evolutia principalilor indicatori economico financiari: profit, cifra de afaceri, venituri, cheltuieli 14
2.4 Organizare teritoriala: numar sucursale, agentii, nr. ATM 16
2.5 Perspective:deschidere,inchidere de banci 17
CAPITOLUL III : POLITICA DE PRODUS BANCAR 21
3.1 Credite de nevoi personale-Favorit Plus RON 21
CONCLUZII FINALE 24
BIBLIOGRAFIE 25


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I: INTRODUCERE IN MARKETINGUL SERVICIILOR
1.1 Continutul serviciilor
Din perspectiva economistilor serviciile sunt asemenea unui sistem de utilitati,in care beneficiarul cumpara sau foloseste ,nu un produs ci o anumita utilitate de pe urma careia acesta beneficiaza de anumite avantaje sau satisfactii,neconcretizate,de cele mai multe ori intr-un bun material si destinate satisfacerii unor nevoi personale sau sociale.
Asociatia Americana de Marketing defineste serviciile ca beneficii,activitati sau utilitati care sunt oferite pe piata sau prestate in asociere cu vanzarea unui bun material.Definitia aduce in discutie ca element esential al serviciilor notiunea de activitati.Si pe langa toate acestea mai contine in sfera serviciilor si asa numitele "servicii" comerciale,prestate in asocierea cu un bun material.
Serviciul in opinia lui K.J. Blois reprezinta orice activitate care ofera beneficii fara sa presupuna in mod obligatoriu un schimb de bunuti tangibile.
Specialistul faimos de marketing,Philip Kotler, defineste serviciul ca si orice beneficiu sau activitate pe care o parte o poate oferi alteia,care este in general intangibil si al carui rezultat nu presupune dreptul de proprietate asupra unui bun material.
Din toate definitiile enumerate putem trage concluzia ca un serviciu este orice actiune pe care un subiect o poate efectua pentru altul,care este de regula intangibila si nu are drept consecinta transferul proprietatii.
1.2 Caracteristicile serviciilor
Serviciile prezinta urmatoarele caracteristici care influenteaza in masura determinata activitatea de marketing a unei companii:
1.Intangibilitatea poate fi definita ca si caracteristica esentiala a serviciilor,gradul de tangibilitate fiind criteriul principal care deosebeste serviciile de bunuri materiale.Ea are doua acceptiuni:
-ceea ce nu poate fi vazut,auzit,atins;
-ceea ce nu poate fi cu usurinta definit,formulat;
Lucratorii din sfera serviciilor intampina probleme multiple din cauza intangibilitatii.Intangibilitatea serviciilor obliga consumatorii potentiali sa fie atenti la partile vizibile.Ei nu pot sa vada serviciul dar pot observa diferite aspecte tangibile ale acestuia.
Prima sarcina a compartimentului de marketing dintr-o companie de servicii o reprezinta evidentierea partilor vizibile ale serviciului in cel mai avantajos mod,ca o prima imagine a acestuia.
Evidentierea aspectelor vizibile constituie un concept central al marketingului serviciilor.
2.Inseparabilitatea.In cazul bunurilor materiale momentul productiei si cel al consumatorului difera in timp,productia si consumul serviciilor au loc simultan in cea mai mare parte a cazurilor.Acest lucru atrage dupa sine o serie de consecinte,una dintre ele ar fi ca daca in procesul de distributie a bunurilor materiale accentul este pus pe furnizarea marfurilor la locul si la timpul potrivit,distributia serviciilor trebuie sa se faca si in cel mai ptrivit mod.
Calitatea serviciilor datorita simultaneitatii productiei si consumului nu poate fi apreciata inaintea prestarii adica a cumpararii ci numai pe parcursul desfasurarii activitatii.Cu toate acestea exista servicii care nu pot fi pe deplin evaluate nici dupa consum.Rolul pe care il indeplineste consumatorul in procesul prestarii serviciului are pe langa elementele pozitive si un aspect negativ si anume acela de a face dificila modernizarea serviciilor,deoarece orice modificare in prestarea acestuia,orice element de noutate,implica schimbari in obiceiurile de cumparare/consum orientat sau previzionat.
3.Variabilitatea serviciilor,reprezinta imposibilitatea repetarii acestora,in mod identic de la o prestatie la alta deoarece ele depind de persoana care le realizeaza,de locul si momentul in care sunt prestate.Prestatia este diferita de la un loc la altul de munca iar serviciile prezinta o mare diversitate ele depinzand de cine,cand si unde le presteaza.
4.Perisabilitatea serviciilor este capacitatea acestora de a nu putea fi stocate sau inventariate.Prestatiile au un aspect negativ in industria serviciilor si anume ele nu pot fi imagazinate si folosite in perioada de varf.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Studiu de Caz pentru MKB Nextebank.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!