Institutiile Fundamentale ale Statului si Rolul lor in Politica Bugetara

Extras din referat Cum descarc?

Scopul proiectului este de a explica anumiti termeni economici si de a prezenta modul si rolul de influentare a anumitor institutii fundamentale ale statului in politica bugetara.
Notiuni generale
Bugetul este " o prevedere a veniturilor si cheltuielilor pe o perioada determinata,un tablou evolutiv si comparativ al veniturilor de implinit si cheltuielilor de efectuat. 
Bugetul statului este un act continand aprobarea prealabila a veniturilor si cheltuielilor publice.
Politica bugetara este o componenta a politicii economice generale a unei tari. Ea reprezinta actiunea statului prin intermediul bugetului sau. Aceasta politica se realizeaza prin combinarea politicii fiscale cu politica de cheltuieli guvernamentale si de fixarea unui anumit nivel al deficitului public. 
In toate tarile Proiectul de Buget este supus dezbaterii parlamentare. 
Gestiunea Bugetului public este considerat cel mai important mijloc de care dispune statul pentru a influenta conjuncture economica in diferitele ei faze. 
Institutiile statului cu atributii in realizarea politicii bugetare
In procesul bugetar sunt angrenate mai multe insitutii ale statului: Guvernul,Parlamentul, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale , celelalte ministere,toate institutiile bugetare , Trezoreria Statului ,Curtea de Conturi si Ordonatorii de credite.
In continuare vor fi facute referiri la cateva dintre institutiile enumerate mai sus.
Guvernul
Proiectul de buget este elaborat de catre Guvern, prin subsistemul institutiilor publice aflate in structura acestuia, deosebit de importanta este elaborarea proiectului de buget in functie de rezultatele obtinute in domeniile economico-sociale finantate de la buget, apreciate pe baza unor indicatori de: 
-eficienta: exprima rezultatele ce se obtin dintr-o activitate economico-sociala prin 
utilizarea anumitor resurse economice (materiale, financiare, umane); 
-eficacitate: exprima calitatea pe care o are o actiune de a produce rezultatele scontate si se 
determina ca raport intre rezultatul (efortul) efectiv inregistrat si rezultatul (efortul) 
prevazut la proiectarea unui anumit program economico-social; 
-economicitate: surprinde fenomenul de reducere a volumului mijloacelor efcetiv consumate 
pentru realizarea unui anumit cuantum al rezultatelor proiectate; se determina ca raport 
intre eficienta efcetiv realizata si cea prevazuta a se realiza, cu precizarea ca pentru 
determinarea efcicientei se va folosi raportul de effort/efect.


Fisiere in arhiva (1):

  • Institutiile Fundamentale ale Statului si Rolul lor in Politica Bugetara.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Floristeanu E., Finante publice, Editura Academiei Fortelor Terestre ,,Nicolae Balcescu" 2008
2. Legea nr. 500/2002, privind finantele publice
3. Mosteanu T. , Vuta M. ,Campeanu E. ,G Attila , Buget si trezorerie publica, Editura Universitara 2003
4. Ciucur D. ,Gavrila I. ,Popescu C, Economie, Editura Economica 2001
5. Dobrota N, Economie politica, Editura Economica 1997


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!