Lista tabelelor si figurilor 3 Abrevieri ale tarlor .. 4 Introducere ... 5 1. Analiza inidicilor inovarii pe piata europeana 5 1.1 Venture capital (percentage of GDP) .. 5 1.2 Trademarks applications per billion GDP (in PPS). ... 6 1.3 Clasamentul pe tari conform indicatorului Venture capital (percentage of GDP) .. 7 1.4 Clasamentul pe tari conform indicatorului Trademarks applications per billion GDP (in PPS) 9 1.5 Analizarea profilului Romaniei in perioada 2012-2019 pentru cei 2 indicatori selectati 11 1.6 Analizarea relatiei dintre cei 2 indicatori selectati in cel mai recent an (2019) 14 1.6.1 La nivelul tarilor europeene. .. 14 1.6.2 La nivelul Romaniei, Bulgariei si al Marii Britanii. .. 15 1.7 Evolutiei comparativa a indicatorului Trademark applications, pe perioada 2012-2018, pentru regiunile Romaniei 16 2. Inovatii de produs in domeniul bancar pe piata europeana 17 2.1 Sisteme de plata contactless .. 17 2.2 Revolut Split Bill ... 18 2.3 Barclaycard grab+go . 19 Bibliografie . 21
Introducere Prezenta lucrare isi propune sa prezinte, in faza initiala, o analiza de ansamblu asupra starii inovatiei la nivel european prins prisma a doi indicatori selectati din baza de date interactiva European Innovation Scoreboard 2020. Cei doi indicatori alesi pentru analiza sunt: Venture capital (percentage of GDP) si Trademarks applications per billion GDP (in PPS). Totodata se doreste analizarea in dinamica, respectiv evolutia comparativa a Trademark applications, pe perioada 2012-2019, pentru regiunile Romaniei. In al doilea rand se doreste prezentare in detaliu a unor inovatii de produs in domeniul bancar pe piata europeana. In acest sens serviciul/produsul inovator in cauza este plata de tip contacless(contactless payment)/cardul de credit(debit) contacless, serviciul split bill al companiei Revolut, modalitatea de plata Grab+Go a celor de la Barclaycard. - Analiza indicilor inovarii pe piata europeana Motivatia din spatele selectiei celor 2 indicatori este data de faptul acestia reprezinta doua dimensiuni importante ale sferei economice respectiv cea a inovatiei financiare exprimata prin intermediul Venture capital (percentage of GDP) si dimensiunea comerciala, exprimata prin Trademarks applications per billion GDP (in PPS). Prin detalierea ulterioara in subcapitolele urmatoare v-a deveni evidenta reprezentativitatea fiecarui indicator pentru dimensiunea pe care o reprezinta. - Venture capital (percentage of GDP) Indicatorul Venture capital dezvoltat de European Innovation Scoreboard se compune sub forma unei rate, respectiv un raport intre Venture capitals si Produsul Intern Brut. Cheltuielile privind investitiile de capital de risc sau venture capital expenditure sunt definite ca fiind acel capital privat care este strans cu scopul de a fi investit in companii cu potential de crestere. Din compozitia venture capitals sunt excluse achizitiile de management, buy-in-urile de management si achizitia in risc(venture purchase) de actiuni cotate. Capitalul de risc include un stadiu incipient (seed + start-up) si un capital de expansiune si inlocuire (Invest Europe). Investitiile de acest gen sunt de regula realizate de fonduri investitii de capital de risc, investitia materializandu-se prin detinerea unei parti din capitalul propriu al firmei in care investeste. Firmele in care se realizeaza, cel mai des, astfel de investitii sunt companii in stadiul incipient, cu risc ridicat si potential ridicat pentru a se putea dezvolta. Cel de al doilea element ce compune acest indicator este Produsul Inter Brut(PIB/GDP-Gross Domestic Product). Produsul intern brut este un indicator macroeconomic care reflecta suma valorii de piata a tuturor marfurilor si serviciilor destinate consumului final, produse in toate ramurile economiei in interiorul unei tari in decurs de un an. Semnificativitatea acestui indicator in sfera inovarii este explicata de catre autorii European Innovation Scoreboard prin faptul ca valoarea capitalului de risc reprezinta un Proxy pentru dinamismul relativ al crearii de noi afaceri. Astfel, se considera ca pentru intreprinderile care utilizeaza sau dezvolta noi tehnologii (riscante), capitalul de risc este adesea singurul mijloc disponibil de finantare a activitatii lor (in expansiune). Prin raportarea valorii acestor investitii la PIB se obtine o masura a ponderii/proportiei pe care acest timp de investitii realizate de regula in scop inovator o detin in PIB-ul tarii in care se realizeaza investitia. Asadar, in acest mod rezulta o modalitate de apreciere sintetica a inovarii. - Trademarks applications per billion GDP (in PPS). Indicatorul Trademarks applications per billion GDP dezvoltat de European Innovation Scoreboard se compune sub forma unei rate, respectiv un raport intre numarul de marci inregistrate si Produsul Intern Brut exprimat prin puterea de cumparare standard. Numarul de marci inregistrate se compune din numarul de solicitari de inregistrare marcii solicitate la EUIPO(Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuala) plus numarul de cereri de marci solicitate la OMPI (Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale). Produsul Intern Brut exprimat prin puterea de cumparare standard masoara volumul PIB-ului tarilor sau regiunilor si este calculat prin impartirea PIB-ului la paritatea puterii de cumparare corespunzatoare (PPP), care este un curs de schimb care elimina diferentele de nivel de pret intre tari. Marcile comerciale sunt considerate un indicator important al inovatiei, in special pentru sectorul serviciilor. Marca comunitara confera titularului sau un drept uniform aplicabil in toate statele membre ale Uniunii Europene printr-o procedura unica care simplifica politicile privind marcile comerciale la nivel european. Aceasta indeplineste cele trei functii esentiale ale unei marci comerciale: identifica originea bunurilor si serviciilor, garanteaza o calitate consecventa prin dovezi ale angajamentului companiei fata de consumator si este o forma de comunicare, o baza pentru publicitate si publicitate . Acest indicator ofera informatii cu privire la numarul de solicitari de inregistrare a unei marci comerciale ce revine unui anumit volum al PIB, luand in considerare diferentele in puterea de cumparare a tarilor UE.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).