Încheierea exercițiului în cadrul instituțiilor publice

Extras din referat Cum descarc?

Finalitatea executiei bugetare se regaseste in documente care consemneaza realizarea indicatorilor de venituri si cheltuieli mai intai, la contribuabili (indeosebi prin bilanturile contabile si fiscale) precum si ordonatori de credite bugetare( prin darile de seama contabile bugetare , cu accent pe executia bugetelor de venituri si cheltuieli, precum si a conturilor de executie bugetara ) , apoi la institutiile ierarhic superioare ( dari de seama contabile bugetare cu caracter centralizat si conturile lor de executie bugetara).In acelasi sens mai apar oferte si documente intocmite de institutiile finantelor publice din teritoriu ( de centralizare a indicatorilor bugetari in profil teritorial pe categorii de bugete, separat pentru venituri si separat pentru cheltuieli ), raportarile executiei de casa ale unitatilor de trezorerie pana la trezoreria centrala.
In plan juridic, legislatia finantelor publice stipuleaza unele prevederi despre: 
-masurile si operatiunile presupuse de incheierea exercitiului financiar (cum sunt principiile incheierii executiei bugetare catre finele anului calendaristic si regimul creditelor bugetare neutilizate de ordonatorii de credite bugetare); 
-contului general anual de executie; 
-structura conturilor anuale de executie a bugetului; 
-contul general de executie a datoriei publice; 
-excedentul sau deficitul bugetar; 
-executia de casa a bugetelor publice. 
Exercitiul bugetar este anual si coincide cu anul calendaristic.Toate drepturile dobandite, operatiunile efectuate in cursul unui an, inclusiv obligatiile si drepturile ce-i revin, direct sau indirect, unui buget in perioada anului respectiv apartin exercitiului corespunzator de executie a bugetului.Pentru toti agentii economici , anul financiar are aceeasi durata ca si exercitiul bugetar.
Executia bugetara se incheie la data de 31 decembrie a fiecarui an, fapt care conduce la anumite reguli in ce priveste problematica gestiunii fiscal-bugetare. Orice venit neincasat si orice cheltuiala neefectuata pina la 31 decembrie se va incasa sau se va plati in contul bugetului pe anul urmator.
In acelasi timp, creditele bugetare neutilizate pana la inchiderea anului se anuleaza de drept. Disponibilitatile din fondurile externe nerambursabile si cele din fondurile publice destinate cofinantarii contributiei financiare a Comunitatii Europene, ramase la finele exercitiului bugetar in conturile structurilor de implementare, se reporteaza in anul urmator,cu pastrarea destinatiei initiale.In cazul bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetelor fondurilor speciale echilibrate prin subventii de la bugetul de stat, sub forma transferurilor consolidabile, excedentele rezultate din executia acestora se regularizeaza la sfarsitul exercitiului bugetar de stat, in limita subventiilor primite. Prevederile legilor bugetare anuale si ale celor de rectificare actioneaza numai pentru anul bugetar respectiv.
Aceeasi lege a finantelor publice, pentru regimul creditelor bugetare neutilizate de ordonatorii de credite, precizeaza ca ordonatorii principali au obligatia de a realiza lunar necesitatea mentinerii unor credite bugetare pentru care, in baza unor dispozitiuni legale sau a altor cauze, sarcinile au fost desfiintate sau amanate si de a propune prin Ministerul Finantelor Publice anularea creditelor respective. Pentru ultima luna a anului bugetar termenul limita pentru transmiterea propunerilor ordonatorilor principali de credite mai sus mentionati este 10 decembrie. Creditele bugetare anuale conduc la majorarea Fondului de rezerva bugetara de la dispozitia Guvernului.
Incheierea exercitiului bugetar reprezinta un ansamblu de masuri, operatiuni, proceduri si atitudini care potrivit legislatiei finantelor publice au menirea sa contureze cu exactitate nivelul realizarii indicatorilor de venituri si cheltuieli la toti participantii la relatiile bugetare.
Ministerul Finantelor Publice stabileste prin norme ori instructiuni, pentru cei implicati in relatiile bugetare, o serie de masuri in legatura cu inchiderea executiei bugetare si anume: 
" realizarea veniturilor pe total, in structura si pe titulari concomitent cu orientarea controlului fiscal in acest sens; 
" utilizarea cu maxima eficienta si in regim sever de economii a fondurilor bugetare;
" efectuarea operatiunilor de tehnica bugetara privind incheierea exercitiului bugetar etc.


Fisiere in arhiva (1):

  • Incheierea Exercitiului in Cadrul Institutiilor Publice.doc

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!