Folosirea Parghiei Cheltuielilor Publice pentru Influentarea Activitatii Economico - Sociale

Cuprins referat Cum descarc?

CAP I: PARGHIILE ECONOMICO - FINANCIARE.2
1.1. Continutul si trasaturile parghiilor economico - financiare.2
1.2. Conceptii asupra problematicii parghiilor economico - financiare.6
1.2.1. Conceptia clasica.7
1.2.2. Conceptia moderna.8
CAP II: CHELTUIELILE PUBLICE.10
2.1. Conceptul de cheltuieli publice si continutul acestora.10
2.2. Clasificarea cheltuielilor publice.13
CAP III: CHELTUIELILE PUBLICE IN IPOSTAZA DE PARGHIE FINANCIARA.20
3.1. Cheltuieli publice pentru actiuni social - culturale.20
3.1.1. Cheltuieli publice pentru invatamant.22
3.1.2. Cheltuieli publice pentru cultura, arta si sport.24
3.1.3. Cheltuieli publice pentru ocrotirea sanatatii.25
3.1.4. Cheltuieli publice pentru securitate sociala.27
3.2. Cheltuieli publice pentru servicii publice generale, ordine 
publica si siguranta nationala.28
3.3. Cheltuieli publice pentru aparare nationala.30
3.4. Cheltuieli publice pentru actiuni economice.32
BIBLIOGRAFIE.34


Extras din referat Cum descarc?

CAP I: PARGHIILE ECONOMICO - FINANCIARE
1.1. Continutul si trasaturile parghiilor economico - financiare
Mecanismul de conducere a economiei nationale incorporeaza o serie de componente de natura financiara printre care se regasesc si o multitudine de instrumente financiare, fiecare dintre ele avand sarcina sa contribuie la atingerea anumitor scopuri. Voi prezenta in continuare cateva dintre aceste scopuri precum si instrumentul financiar corespunzator:
a) Estimarea, de catre autoritatile publice centrale, a necesarului de resurse financiare publice si a posibilitatilor de procurare a acestora la nivelul intregii societati. 
b) Estimarea necesarului de resurse financiare si a posibilitatilor de procurare a acestora la microeconomic (intreprinderi, institutii publice, organizatii fara scop lucrativ). 
In aceste doua situatii instrumentele financiare imbraca forma previziunilor, a programelor si a planurilor financiare, care poarta denumirea de balante financiare, bugete de stat, bugete locale, bugete de venituri si cheltuieli ale intreprinderilor si institutiilor etc. Aceste instrumente ofera organelor competente informatii utile pentru judecarea potentialului financiar al societatii, al sectorului public, al celui privat, al unitatilor administrativ - teritoriale sau al agentilor economici si sociali luati in mod individual.
c) Determinarea efortului financiar reclamat de realizarea unor obiective sau actiuni, a efectelor scontate de pe urma acestora si a raportului dintre efort si efect. 
Instrumentele financiare utilizate in acest caz constau in diverse metode si tehnici de lucru, care servesc la determinarea eficientei economice sau a eficacitatii unor cheltuieli si, pe aceasta baza, la stabilirea optiunilor in cazul unor solutii alternative.
d) Constituirea fondurilor publice de resurse financiare.
e) Repartizarea si dirijarea resurselor financiare de la fondurile publice la diversi beneficiari.
Instrumentele utilizate la cele doua puncte anterioare reprezinta metode de prelevare a unor resurse la fondurile publice (impozite, taxe, venituri nefiscale, imprumuturi etc.), respectiv metode de dirijare a acestora catre diversi beneficiari (alocatii, subventii si transferuri bugetare, credite etc.).
f) Influentarea proceselor economice, a actiunilor sociale, a fenomenelor demograficeetc., in directia indicata de autoritatile publice abilitate, in vederea armonizarii intereselor generale si individuale, nationale si locale, a rationalitatilor pe termen scurt si a celor de perspectiva.
Acest ultim scop este satisfacut cu ajutorul instrumentelor financiare cu dubla functiune, de prelevare - dirijare si de influentare a proceselor economice, sociale si de alta natura.
Avand in vedere cele prezentate mai sus, autorul Iulian Vacarel isi pune intrebarea: ,,Oare toate metodele de prelevare si de plata constituie parghii la indemana statului, iar in caz contrar, ce anume le confera caracterul de parghii?". Pentru a putea continua aceasta idee este necesar in primul rand sa definim notiunea de parghie.
Ca notiune ce provine din fizica, parghia are semnificatia unei forte care da un impuls unui anumit proces sau fenomen. Adaptata la domeniul economic, parghia financiara semnifica utilizarea categoriilor financiare ca instrumente de influentare a activitatilor economice si financiare intr-un anumit sens si pentru realizarea anumitor obiective.
Revenind la intrebarea de mai sus, tot autorul este cel care da raspunsul, si anume: ,,Categoriile valorice folosite in procesul de constituire si repartizare a fondurilor de resurse financiare pot constitui parghii numai in masura in care ele indeplinesc realmente anumite functii economice, se angreneaza organic in mecanismul de functionare a economiei, contribuind la solutionarea, pe baze economice, a unor probleme in conditii mai bune decat s-ar putea face prin metode administrative.".


Fisiere in arhiva (1):

  • Folosirea Parghiei Cheltuielilor Publice pentru Influentarea Activitatii Economico - Sociale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!