Extras din referat
Poiana Izvoarelor este una dintre numeroasele comune situate în regiunea centrală a Subcarpaţilor Orientali. In anul 2010 s-a construit aici o nouă şosea, cu ajutorul căreia se speră o deschidere către noi oportunităţi de afaceri în domeniul turismului şi implicit crearea de noi locuri de muncă atât de necesare oamenilor din comună.
Cu toate că unii investitori străini au construit hoteluri în zonă şi iniţial, numărul turiştilor care vizitau regiunea a crescut considerabil, statisticile regionale arată că deşi venitul mediu anual al locuitorilor a crescut cu până la 20 % în perioada construirii şoselei, a hotelurilor şi în următorii câţiva ani, în momentul de faţă este, în termeni reali, cu puţin peste nivelul din 2005. Un studiu recent a condus la următoarea analiză a situaţiei.
Numărul turiştilor care au vizitat regiunea în cauză în ultimii ani a scăzut. Modul de promovare a turismului, realizat de Departamentul de specialitate, este caracterizat de o calitate redusă, sărăcie în informaţii, iar angajaţii au experienţă şi abilităţi limitate în organizarea unor campanii publicitare corespunzătoare. De asemenea, bugetul de care dispun nu este în acord cu necesarul de materiale şi activităţile necesare. Există o comunicare foarte redusă între diferiţii actori din industria hotelieră, proprietarii de hoteluri, tur-operatorii etc, iar Departamentul de Turism a făcut prea puţin pentru încurajarea acestei cooperări.
Au început să apară câteva mici firme private care ofereau servicii de vânătoare şi eco-turism, dar cele mai multe dintre acestea au eşuat din cauza lipsei de credite bancare şi a unui management slab. Câţiva meşteşugari, cum ar fi producătorii de coşuri de răchită sau creatorii de artă populară, s-ar fi putut dezvolta pentru a oferi turiştilor suveniruri, dar în prezent nu este organizată nici o formă de cooperare între producători şi promotori sau cei care dezvoltă programele de marketing. Nici una dintre aceste mici afaceri nu a primit nici un fel de ajutor din partea Departamentului de Turism.
In cadrul hotelurilor, în general, locurile de muncă pentru care sunt solicitate abilităţi specifice (cazul profesiilor de bucătar sau contabil) sunt ocupate de oameni aduşi din alte comune sau oraşe. Intenţia iniţială a fost ca Departamentul de Turism să lucreze în strânsă colaborare cu Departamentul Educaţiei în perspectiva înfiinţării unui centru de formare care să ofere cursuri de formare profesională în domeniul turismului, dar această idee a fost abandonată. Lipsa unor oportunităţi de formare profesională în domeniul managementului hotelier şi al serviciilor de catering a condus la un deficit de aptitudini profesionale la nivel local. Deoarece turismul nu este un sector de tradiţie în regiune, tinerii au reţineri în ocuparea locurilor de muncă în domeniul turismului. Deşi hotelurile se aprovizionează şi cu produse locale, o mare parte din ceea ce se consumă este adusă din alte regiuni. Hotelurile se plâng că acest lucru se datorează fermierilor locali, care nu sunt capabili să le aprovizioneze în mod constant, cu produse de calitate care să satisfacă cerinţele turiştilor străini şi în cantităţi suficiente. In regiune nu există facilităţi de depozitare a produselor proaspete, perisabile şi nu există organizaţii de promovare a producătorilor de fructe şi legume.
Analiza Factorilor Interesati
Factori interesati Caracteristici Interese/ Asteptari/ Motivatii Atitudini Strategie
Cetatenii comunei persoane fizice
de nationalitate romana / straina,
rezidenti Crearea de noi locuri de munca rezultate atat ca urmare a implementarii proiectului, cât si din dezvoltarea activitatilor economice în zona, precum si promovarea unor ocupatii si meserii noi Ocuparea locurilor de munca astfel create
Primaria si Consiliul Local institutie publica Cresterea numarului de turisti, în special straini Incurajarea desfasurarii activitatilor turistice; Promovarea si includerea in circuitul turistic a unor puncte de atractie turistica
Turisti persoane fizice
de nationalitate romana/straina,
nerezidenti Aparitia de noi posibilitati de petrecere a timpului liber;
Aparitia de-a lungul marinei a unor localuri si restaurante Beneficierea de spatiilor nou create; recomandarea acestora altor turisti
Investitorii persoane juridice Obtinerea de beneficii pe termen mediu si lung constructia si comercializarea de restaurante , parcuri de distractie
Protectia mediului institutii publice;
ONG-uri; persoane juridice. Construirea de depozite pentru deseuri.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Finantarea Proiectelor Internationale.doc