1. Introducere.3 2. Despre BCR.4 3. Depozite la termen.5 4. Conturi de economii.7 5. Certificate de depozit .8 6. Fonduri de investitii.10 7. Banca pentru locuinte.11 8. Pensii private.12 9. Asigurari de viata.14 10. Concluzii.15 11. Bibliografie.16
Introducere Instrumentele de economisire impreuna cu cele de credit ocupa un rol central din punct de vedere al relatiei financiare a unei persoane fizice cu o banca. Gradul de sofisticare a cerintelor clientelei a determinat, in ultimii ani, o reactie pe masura din partea bancherilor care au imbunatatit permanent instrumentele de credit si totodata, si pe cele de economisire. Aceste produse au devenit parghii vitale pentru atingerea obiectivelor strategiilor bancilor de retail. In anii 2000-2003, ritmul de inventare a unor produse de economisire destinate populatiei l-a devansat pe cel inregistrat de catre noile tipuri de instrumente de credit. Oferta de produse este pentru o banca principalul mijloc de mentinere a cotei de piata cucerite si a interesului unui numar cat mai mare de clienti. Banca are pachete adecvate de produse, care trebuie sa tina seama de caracteristicile si categoriile de clienti. Produsele si serviciile bancare cunosc o gama extrem de variata, chiar daca exista o similitudinte conferita de caracterul lor standardizat. Aceasta diversitate este facuta in functie de tipurile de clienti. Pe termen lung, calitatea produselor si serviciilor unei banci este cel mai important factor care influenteaza profitul si cea mai eficienta modalitate de a mari cifra de afaceri, contribuind astfel la cresterea cotei de piata. Concurenta asupra atragerii resurselor temporar disponibile in economie, in scopul fructificarii acestora prin intermediul plasamentelor, a atins cote din ce in ce mai inalte in ultimele decenii. In urma cu 3-4 ani, clientii isi alegeau banca in functie de cat de repede puteau obtine un credit sau de cat de mare era linia deschisa pe un card de credit. Recesiunea a schimbat comportamentul clientilor, dar si pe cel al bancherilor. Clientii au invatat sa se uite la nivelul dobanzii, dar sa analizeze si toate comisioanele din contractele de credit, iar bancherii au inteles ca trebuie sa isi fidelizeze clientii. ,,Toate bancile vorbesc despre strategii orientate spre nevoile clientilor, despre produse de economisire, despre facilitati oferite clientilor fideli sau despre calitatea serviciilor. Fiecare banca e preocupata de atragerea si mentinerea clientilor buni, de casa", afirma Steven van Groningen. Rata de economisire in Romania, de 9,4%, este cu 2,1 puncte pro!cen!tuale mai mica decat media inre!gistrata in Uniunea Euro!peana, de 11,5%. Daca aceasta comparatie se limiteaza doar la zona euro, atunci diferenta se dubleaza, urcand la 4,4 puncte procentuale. Cu toate acestea, datele Eurostat, corelate cu cele ale Statisticii, arata ca rata de economisire a revenit, atat in blocul comunitar, cat si in Romania, la nivelul imediat anterior crizei, din trimestrul III 2008. Romanii economisesc in medie doar 7% din venitul lunar, cel mai scazut nivel in randul tarilor lumii incluse intr-un studiu referitor la comportamentul si atitudinea consumatorilor. Totodata, documentul releva ca peste 40% din repondenti sunt mai expusi riscurilor financiare, nedispunand de un fond de urgenta pentru acoperirea cheltuielilor. Concret, doar o treime dintre romani detin o asigurare de viata (comparativ cu 54% la nivel global), 36% au un cont de economii (jumatate fata de media globala) si 25% au un plan de pensii (vs 38% media globala). In privinta utilizarii produselor de investitii, rominii se plaseaza pe ultimul loc in randul tarilor incluse in studiu, cu un procent de 8% - de patru ori mai redus decat media din tarile analizate. In lucrarea noastra vom prezenta facilitatile de economisire care sunt puse la dispozitia persoanelor fizice de Banca Comerciala Romana (BCR). Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este cel mai important grup financiar din Romania, incluzand operatiunile de banca universala (retail, corporate & investment banking, trezorerie si piete de capital), precum si societatile de profil de pe piata leasingului, managementului activelor, pensiilor private, a bancilor de locuinte si a serviciilor bancare prin telefonul mobil. BCR este banca Nr.1 in Romania dupa valoarea activelor (peste 17 mld EUR), banca Nr.1 dupa numarul de clienti si banca Nr.1 pe segmentele de economisire si creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din Romania, dupa gradul de incredere al clientilor si dupa numarul celor pentru care BCR este principala institutie cu care fac banking. BCR ofera gama completa de produse si servicii financiare prin intermediul unei retele de 48 de centre de afaceri dedicate companiilor si 668 de unitati retail localizate in majoritatea oraselor din intreaga tara cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din Romania pe piata cardurilor si a tranzactiilor bancare, clientii BCR avand la dispozitie cea mai mare retea nationala de ATM - peste 2.000 de bancomate si POS - peste 18.000 de terminale pentru plata cu cardul la comercianti, precum si servicii complete de Internet banking, phone-banking si e-commerce.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).