Executarea partii de venituri in bugetele locale

Extras din referat Cum descarc?

Comunitatile locale reprezinta colectivitati umane, delimitate teritorial din punct de vedere politic si administrativ, care au autoritati publice diferite de cele ale statului. Autonomia financiara a acestora este absolut necesara, deoarece autonomia administrativa nu ar fi posibila fara autonomia financiara, care-i asigura suportul material al functionarii. Exista si un alt argument puternic, si anume acel, conform caruia, comunitatile locale isi cunosc posibilitatile proprii privind resursele banesti de provenienta publica si, mai ales, nevoile privind cheltuielile ce trebuie acoperite pentru producerea de servicii publice pe plan local.
Finantele locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor reflecta resursele financiare ce se mobilizeaza de la persoane fizice si juridice sub forma impozitelor si taxelor si care sunt destinate realizarii actiunilor social-culturale, serviciilor de dezvoltare publica si a altor actiuni din competenta organelor administratiei publice locale.
Bugetele locale reprezinta partea principala a finantelor locale prin care se reflecta raporturile economice de mobilizare a unor resurse financiare necesare realizarii actiunilor social - culturale, economice si de alta natura din competenta autoritatilor administratiei publice locale. Conform prevederilor Legii Administratiei Publice Locale, autoritatile administratiei publice locale au fost investite cu dreptul la resurse proprii pe care le pot gestiona potrivit atributiilor prevazute prin lege. Bugetele locale presupun parcurgerea momentelor de elaborare, aprobare si executare care formeaza procesul bugetar local.
Veniturile si cheltuielile unitatilor administrativ teritoriale se prevad in bugetele ce se elaboreaza pentru fiecare exercitiu bugetar. Elaborarea, aprobarea si executarea bugetelor locale se desfasoara pe baza principiilor autonomiei locale, echilibrarii, anualitatii si realitatii.
Bugetele locale se prezinta ca balante financiare, pe de o parte cu venituri, pe de alta parte cu cheltuieli; caracteristic lor este faptul ca sunt acordate competente mai mari in ceea ce priveste cheltuielile cuprinse in acestea decat in colectarea si mobilizarea de venituri. In structura veniturilor apar aici individualizate doua categorii de venituri si anume:
-  venituri proprii din impozite si taxe locale;
- venituri de echilibrare sau de regularizare, venituri care au drept corespondent in bugetul de stat la partea de cheltuieli o subdiviziune intitulata distinct ,,transferuri catre bugetele locale".
Veniturile bugetelor locale se structureaza in venituri curente, venituri de capital, venituri cu destinatie speciala si cote, sume defalcate din veniturile bugetului de stat si transferuri, conform Figurii nr. 1.
Veniturile se repartizeaza pe bugetele locale in functie de anumite criterii:
- veniturile care provin de la agentii economici se incaseaza in bugetul unitatii administrativ-teritoriale care ii coordoneaza;
- veniturile de la institutiile si serviciile publice finantate integral sau partial din bugetele locale se vireaza la bugetul din care se finanteaza;
- impozitele si taxele locale se inscriu in bugetele unitatilor administrativ-teritoriale in functie de domiciliul contribuabilului sau pe baza locului unde se afla bunurile impozabile sau taxabile.
Veniturile bugetelor locale se constituie din impozit pe profit, alte impozite directe, impozite si taxe de la populatie, venituri nefiscale si alte venituri.Pe langa veniturile proprii ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, unitatile administrativ teritoriale mai primesc in completare, pentru echilibrarea bugetelor respective:
- cote defalcate din impozitul pe salarii;
- sume defalcate din impozitul pe salarii pentru bugetele locale;
- cote si sume defalcate din impozitul pe venit;
- subventii;
Primarul, in calitate de autoritate executiva intocmeste proiectul bugetului local, contul de incheiere a exercitiului bugetar pe care le prezinta spre aprobare consiliului local, exercita functia de ordonator de credite, urmareste incasarea veniturilor si cheltuirea sumelor din bugetele local.
2. Fundamentarea veniturilor in procesul elaborarii bugetului local
Procesul bugetar este definit ca un ansamblu de activitati si operatiuni integrate coerent si convergent referitoare la elaborarea proiectului de buget Metodologia elaborarii si executiei bugetelor locale este stabilita de Ministerul Finantelor


Fisiere in arhiva (1):

  • Executarea partii de venituri in bugetele locale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

*** Gheorghe M.Voinea ,,Finante Locale" - Editura Junimea, Iasi 2008
*** Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, aparuta in Monitorul Oficial nr.204/23 aprilie 2001;
*** Legea nr 500/2002 privind finantele publice, aparuta in Error! Hyperlink reference not valid.2
*** Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, aparuta in Monitorul Oficial nr. 597 din 13 august 2002.


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!