Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Finanțe
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 23 în total
Cuvinte : 7603
Mărime: 44.95KB (arhivat)
Publicat de: Denis Tănase
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Definiţia şi conţinutul comerţului electronic

Elementele componente ale comerţului electronic

Avantajele şi dezavantajele comerţului electronic

Infrastructura comerţului electronic

Internet-ul şi contribuţia sa la e- commerce

Ce este un magazin electronic?

Diferenţe între comerţul clasic şi comerţul electronic

Tendinţele de dezvoltare ale comerţului electronic

1.1.Definiţia şi conţinutul comerţului electronic

omerţul electronic – ca nouă modalitate de derulare a tranzacţiilor comerciale – a devenit un mijloc tot mai important pentru desfăşurarea activităţilor economice.Deşi se află abia la începuturile dezvoltării sale, această aplicaţie comercială a noilor tehnologii din domeniul informaţiei şi comunicaţiilor se extinde rapid, iar efectele sale sunt deja larg resimţite de toate ţările. Comerţul electronic se afirmă drept componenta cea mai dinamică şi cea mai vizibilă a Noii Economii, revendicându-şi de pe acum o poziţie dominantă în economia cunoaşterii de mâine.

Noţiunea de comerţ electronic este tratată diferit , în funcţie de opiniile şi experienţa pe care au dobândit-o diverşii autori care s-au ocupat de acest domeniu .Unele dintre ele se referă la toate tranzacţiile comerciale şi financiare care se derulează pe cale electronică , inclusiv schimbul electronic de date , transferul electronic de capital şi toate activităţile legate de cărţile de credit / debit. Altele limitează comerţul electronic la vânzările cu amănuntul către consumatori , tranzacţiile şi plăţile putând sau nu să se deruleze prin intermediul reţelelor deschise ( cum ar fi Internetul ).

Într-un sens foarte larg , comerţul electronic este un concept care desemnează procesul de cumpărare şi vânzare sau schimb de produse , servicii, informaţii , utilizând o reţea de calculatoare , inclusiv Internet-ul.

În sens restrâns , comerţul electronic poate fi privit din patru perspective, şi anume :

-din perspectiva comunicaţiilor – reprezintă furnizarea de informaţii , produse , servicii, plăţi , utilizând linii telefonice , reţele de calculatoare sau alte mijloace electronice ;

-din perspectiva proceselor de afaceri – reprezintă o aplicaţie tehnologică îndreptată spre automatizarea proceselor de afaceri şi a fluxului de lucru;

-din perspectiva serviciilor – este un instrument care se adresează dorinţelor societăţilor , consumatorilor şi managementului în vederea reducerii costurilor creşterii calităţii bunurilor şi a vitezei de servire;

-din perspectiva on-line – reprezintă capacitatea de a cumpăra şi de a vinde produse, informaţii pe internet sau utilizând alte servicii on-line.

Din punct de vedere ştiinţific , comerţul electronic este definit ca” o tehnologie modernă de a face afaceri , ce se adresează nevoilor organizaţiilor , comercianţilor şi consumatorilor de a reduce costurile tranzacţiilor o dată cu îmbunăţirea calităţii bunurilor şi serviciilor şi creşterea vitezei de livrare. Termenul poate fi folosit şi în cazul utilizării reţelelor de calculatoare , pentru căutarea şi regăsirea informaţiilor pentru suportul deciziei umanesau instituţionale”.

Din punct de vedere pragmatic sunt importante şi alte concepte şi modalităţi de definire , cum ar fi :

-Dennis P. Geller înţelege prin comerţ electronic “ colecţia de instrumente practice ce presupun utilizarea tehnologiilor Internet şi care permit firmelor să creeze , întreţină şi optimizeze relaţiile de afaceri cu alte firme şi consumatorii individuali “ .

-Kalakota şi Whinston definesc comerţul electronic ca fiind “… o metodă modernă de afaceri , care se adresează nevoilor firmelor , pieţelor şi clienţilor prin reducerea costurilor , concomitent cu îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor , precum şi creşterea vitezei de livrare sau prestare . Comerţul electronic nu poate fi tratat fără a avea în vedere reţelele de calculatoare , utile în căutarea şi găsirea informaţiilor necesare sprijinirii luării diferitelor decizii atât de către firme , cât şi de către consumatori . “

-Kestenbaum şi Straight oferă o altă descriere comerţului electronic , şi anume : « Comerţul electronic reprezintă o integrare a e-mailului , transferului electronic de fonduri , schimbului electronic de date şi alte asemenea tehnici într-un sistem electronic atotcuprinzător de funcţii economice » .

Preview document

Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 1
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 2
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 3
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 4
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 5
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 6
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 7
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 8
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 9
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 10
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 11
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 12
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 13
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 14
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 15
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 16
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 17
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 18
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 19
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 20
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 21
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 22
Comerțul Electronic Forma Modernă a Afacerilor - Pagina 23

Conținut arhivă zip

  • Comertul Electronic Forma Moderna a Afacerilor.doc

Alții au mai descărcat și

Politici și Practici Fiscale

I. Utilizarea impozitului ca instrument Cea mai mare parte a resurselor publice sunt prelevari obligatorii si de aceea se impune definirea...

Analiza Impozitului pe Profit

Propuneri privind cotele de impozit pe profit Nu se pot încheia aceste scurte consideratii asupra cotei de impunere, fara a fi exprimata opinia...

Moneda în România

Infiintarea bancii nationale a romaniei (1880) Banca Nationala a Romaniei este prima institutie de emisiune a statului roman independent....

Te-ar putea interesa și

E-Money și E-Banking

Capitolul 1 – E-money 1. 1. Banii şi moneda – concept, funcţii în accepţiunea clasică Banul provine din dinar – monedă bătuta a Sloveniei în...

Posibilități de Raționalizare a Managementului Vânzărilor în Întreprinderile de Prelucrare a Lemnului

INTRODUCERE Ideea realizarii unui studiu privind managementul vânzãrilor, mai corect a posibilitãtilor de rationalizare a acestuia a fost...

Rolul Internetului în Dezvoltarea Afacerilor Electronice în Societatea Informațională

Capitolul 1 : Introducere în comerţul electronic De-a lungul istoriei omenirii, schimbul de produse şi servicii a cunoscut mai multe forme. Dacă...

Comerț electronic - actualitate și perspectivă

MOTIVAŢIA ALEGERII TEMEI Potrivit Web Internet Archive, primul magazin online din România a fost lansat de către PC Net în 1997 şi se numea...

Comerțul Electronic în Noua Societate Informațională

„Orice afacere în ziua de astăzi concurează în două lumi: o lume fizică cu resurse pe care managerii pot să le vadă şi să le atingă şi o lume...

Comerțul electronic - prezent și perspective

CAPITOLUL I COMERŢUL ELECTRONIC.PREZENT ŞI PERSPECTIVE Comerţul electronic (E - Commerce), în concepţia Organizaţiei Economice de Cooperare şi...

Comerțul Electronic

INTRODUCERE În contextul noii economii, în care se operează cu noi concepte şi teorii, dezvoltarea comerţului electronic a devenit o realitate....

Comerțul electronic

ARGUMENT „Ne place sau nu lumea se schimbă şi noi facem parte din ea”. Apariţia primului computer cu o interfaţă de procesare a mesajelor ce a...

Ai nevoie de altceva?